اولین داروی رشد مجدد دندان در جهان، از شهریورماه در ژاپن آزمایش می‌شود

اولین داروی رشد مجدد دندان در جهان، از شهریورماه در ژاپن آزمایش می‌شود


به نقل از اصفهانیا

«کاتسو تاکاهاشی»، رئیس قسمت دندانپزشکی و جراحی دهان بیمارستان «کیتانو» ژاپن خبرداد آزمایش‌های بالینی اولین داروی رشد مجدد دندان در جهان از سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریورماه) در بیمارستان دانشگاه کیوتو اغاز می‌شود.

این دارو بعد از آنکه بتواند در کارآزمایی بالینی موفق ظاهر شود، به بیمارانی که به‌صورت مادرزادی فاقد دندان می باشند، داده می‌شود. محققان امیدوارند فروش این دارو را در سال ۲۰۳۰ اغاز کنند.

حرف های می‌شود نقص مادرزادی نداشتن دندان، نزدیک به یک درصد جمعیت زمین را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. نداشتن شش دندان یا زیاد تر، به‌گفتن «الیگودنشیا» شناخته می‌شود که طبق معمولً ارثی است.

اولین داروی رشد مجدد دندان در جهان، از شهریورماه در ژاپن آزمایش می‌شود ۷

کارآزمایی بالینی اولین داروی رشد مجدد دندان در جهان از شهریورماه اغاز می‌شود

مطابق حرف های بیمارستان کیتانو در ژاپن، محققان مرحله اول آزمایشات بالینی را از سپتامبر امسال تا آگوست ۲۰۲۵ ادامه خواهند داد. این دارو به‌صورت داخل وریدی برای افراد سالم برای قبول اثربخشی آن تجویز می‌شود. در این کارآزمایی ۳۰ نفر بین سنین ۳۰ تا ۶۴ سال شرکت می‌کنند. این افراد باید حداقل یک دندان عقب نداشته باشند تا در صورت اثرگذاری دارو و اغاز رشد دندان مشکلی پیش نیاید. هیچ عارضه جانبی عمده‌ای در مطالعات حیوانی تا به امروز قبول نشده است.

ادامه مطلب
چطور تبدیل به کسب‌وکاری دوست‌داشتنی شویم؟
آخرین مطالب

در مرحله سپس، این دارو در بیمارستان کیتانو برای بیماران مبتلا به افتمادرزادی دندان تجویز می‌شود. محققان تصمیم دارند در این مرحله سوژه‌های آزمایش را به افراد بین ۲ تا ۷ سال که حداقل ۴ دندان از بدو تولد از دست داده‌اند، محدود کنند.

داروی رشد مجدد دندان، پروتئینی به نام USAG-1 را غیرفعال می‌کند که مانع رشد دندان‌ها می‌شود. این تیم بر این باور است که در آینده امکان پذیر نه‌تنها افرادی که دارای بیماری‌های مادرزادی می باشند، بلکه افرادی که به‌علت جراحات دندان‌های خود را از دست داده‌اند، دندان در بیاورند.

ادامه مطلب
نیازی نیست دلواپس فلزات سنگین درون شکلات تلخ باشید

محقق مهم، کاتسو تاکاهاشی، رئیس قسمت دندان‌پزشکی و جراحی دهان در بیمارستان کیتانو می‌گوید: «ما می‌خواهیم کاری انجام دهیم تا به افرادی که از فقدان یا ازدست‌دادن دندان رنج می‌برند، پشتیبانی کنیم. درحالی که تا به امروز هیچ درمانی برای از بین بردن دائمی این قضیه وجود نداشته است.»

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author