سامسونگ

سامسونگ و سیناپسیس در گسترش تراشه ۳ نانومتری با یکدیگر همکاری کردند_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

سامسونگ تصمیم دارد تراشه نسل بعدی خود را با لیتوگرافی ۳ نانومتری اراعه کند. این فناوری از ترانزیستورهای GAA منفعت گیری می‌کند، اما نوشته مهمی در ساخت این تراشه‌ها وجود دارد؛ غول کره جنوبی برای طراحی آن‌ها از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی Synopsys منفعت گیری می‌کند.

سایت رسمی سیناپسیس همکاری خود با سامسونگ را رسماً خبرداد. در این بیانیه حرف های شده است که مجموعه نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی Synopsys، برای ساده‌سازی کل فرایند طراحی SoC منفعت گیری شده است؛ از برنامه‌ریزی معماری گرفته تا پیاده‌سازی فیزیکی و غیره. به این علت، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی سیناپسیس توانسته‌اند ماموریت های سختی را که طبق معمولً به مهندسان انسانی محول می‌شود، انجام بدهند.

نحوه همکاری سیناپسیس با سامسونگ در عرصه گسترش اولین تراشه ۳ نانومتری

جعبه ابزار Synopsys، با نام Synopsys.ai، شامل سه ماژول هوش مصنوعی است: DSO.ai برای طراحی تراشه، VSO.ai برای قبول کارکرد و TSO.ai برای آزمایش سیلیکون. این ماژول‌های هوش مصنوعی با خُردکردن مجموعه داده‌های عظیم از طریق مدل‌های یادگیری عمیق، مرحله های گسترش تراشه‌های زمان‌بر را خودکار و تسریع کردند.

برای پردازنده موبایل سامسونگ، هوش مصنوعی کنترل همه چیز را در دست گرفت. Synopsys ادعا می‌کند که نرم‌افزار Fusion Compiler به‌تنهایی و بدون دخالت مهندسان سامسونگ، تعداد بسیاری از ماموریت های محوله را انجام داد.

ادامه مطلب
OpenAI روی ابزاری برای تشخیص تصاویر ساخت هوش مصنوعی کار می‌کند
آخرین مطالب

به‌لطف تکنیک‌های بهینه‌شده با هوش مصنوعی همانند پارتیشن‌بندی طراحی، کلاک چند منبعی و نقشه‌برداری سیمی، تراشه ۳ نانومتری سامسونگ به ترقی ۳۰۰ مگاهرتزی در فرکانس‌های اوج پردازشی و افت ۱۰ درصدی در مصرف انرژی پویا دست یافت. این مقدار از پیشرفت برای یک تراشه سیلیکونی که توسط هوش مصنوعی طراحی شده، دلنشین‌دقت است.

هیچ‌کدام از این شرکت‌ها جزئیات فناوری ۳ نانومتری خاصی را که این تراشه موبایل با معماری هوش مصنوعی منفعت گیری می‌کند، افشا نکرده‌اند. با‌این‌حال، گمانه‌زنی‌ها مشخص می کند که به گمان زیادً این تراشه به جای منفعت گیری از فرایند SF3E، از گره SF3 گسترش یافتهتر و نسل دوم سامسونگ منفعت گیری می‌کند.

ادامه مطلب
آموزش ابزار هوش مصنوعی ساخت زیرنویس Captions + لینک دانلود

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author