افزایش واردات محصولاتی که ظرفیت خالی تولید در کشور دارد خبر خوبی نیست

افزایش واردات محصولاتی که ظرفیت خالی تشکیل در سرزمین دارد خبر خوبی نیست


به گزارش اصفهانیا


رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ او گفت: شرکت فولاد مبارکه در سال قبل ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول به مشتریان تحویل داده که از این مقدار یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن روانه بازارهای صادراتی شده و خورسندی مشتریان داخلی و خارجی را  در پی داشته است؛ اما مسئله  این است که این اتفاق در عرصه صادرات می‌توانست برای دیگر شرکت‌های فولادی نیز رقم بخورد، ولی  ازآنجاکه برخی شرکت‌های فولادی نتوانستند در روبه رو سهام‌داران خود در قسمت سود و زیان از صادرات محصولات خود دفاع کنند، انگیزه تشکیل زیاد تر و صادرات را از دست دادند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

وی در او مباحثه با خبرنگار ایراسین او گفت: یکی دیگر از موضوعات حائز اهمیت این است که در سال ۱۴۰۲ حجم واردات ورق فولادی افزایش چشمگیری داشت. ما در قسمت واردات ورق‌های سرد، گالوانیزه و رنگی در شرایطی ناظر افزایش واردات بودیم که محدودیت‌های ارزی نیز داشتیم. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که ظرفیت‌های تشکیل و ضریب منفعت‌برداری تشکیل برای ورق سرد در سرزمین ما ۷۱ درصد، برای ورق گالوانیزه ۴۲ درصد و برای ورق رنگی ۲۸ درصد است. این کار مشخص می کند ما در داخل سرزمین امکان تشکیل این‌گونه محصولات را داریم؛ اما باید برای تولیدکنندگان شرایطی تشکیل کنیم که رغبت اشکار کنند تولیدات خود را روانه بازارهای داخلی و صادراتی کنند. قطعاً این حجم واردات مانعی جدی برای تسهیل امر تشکیل است.

ادامه مطلب
آخرین حالت مصدومان استقلال از زبان مربی این تیم » اصفهانیا

وی گفت: ما باید به سمت واردات موثر قدم برداریم. این که ظرفیت تشکیل ورق سرد، گالوانیزه و رنگی در داخل سرزمین وجود دارد، اما ما به سمت واردات حرکت می‌کنیم، اتفاق و خبر خوبی نیست. از نظر دیگر نیز باید محصولاتی را داخل کنیم که بدانیم نیاز بازار است. اکنون ظرفیت‌های خوبی در پروژه‌های انتقال آب شکل گرفته و تسریع شده که این پروژه‌ها نیازمند ورق گرم است.

حیدری در آخر یادآور شد: به نظر می‌رسد بهترین مسیر برای واردات این است که ما ارزی را که قرار است از بانک مرکزی صرف واردات محصولات فولادی کنیم، صرف واردات ورق گرمی بشود که قرار است در پروژه‌های انتقال آب مصرف شود. در این صورت قطعاً ظرفیت‌های فولاد مبارکه برای این که محصولات خود را به دیگر مشتریان اراعه بکند زیاد تر خواهد شد.

ادامه مطلب
قدم محکم فولاد مبارکه در مسیر صادرات

 




دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author