حضور فعال گروه فولاد مبارکه در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (IRANEXPO)

وجود فعال گروه فولاد مبارکه در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (IRANEXPO)


به گزارش اصفهانیا

به گزارش خبرنگار فولاد در این نمایشگاه گروه فولاد مبارکه به همراه شرکت‌های زیرمجموعه خود ازجمله شرکت‌های فولاد هرمزگان، ورق‌ماشین هلدینگ آتیه‌فولاد، شرکت ورق‌ماشین چهارمحال و بختیاری و شرکت فولاد توان‌آور آسیا از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سالن شماره ۶، آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود را اراعه کردند.

سید ابراهیم رئیسی ، رئیس‌جمهوری:

نمایشگاه اکسپو نشان‌دهنده تحریم‌ناپذیری ایران است

سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) او گفت: امیدوارم بازدید از این نمایشگاه که معارفه توانمندی‌های صادراتی ایران است و فضای رقابتی تشکیل می‌کند و یک کنش جمعی برای رفاه اجتماعی و جهانی از مسیر گسترش تجارت و صادرات و گسترش تعامل های اقتصادی است، جهت همگرایی، هماهنگی و شراکت فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بازرگانان و جهت رشد اقتصادی سرزمین و منطقه و جهان شود.

رئیس‌جمهوری او گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که ایران تحریم ناپذیر است و هیچ زمان تحریم‌ها در این سرزمین با اراده پولادین مردم این سامان به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

به حرف های سید ابراهیم رئیسی مطرح‌های شیطانی برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نرسیده و سپس از این هم هیچ زمان به نتیجه نخواهد رسید؛ این کار نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران با ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با منفعت‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های گوناگون برای دنیا نوآوری‌هایی داشته باشد و به جهان اراعه کند.

به این علت گزارش در جریان برگزاری این نمایشگاه جمعی از مسئولان سرزمین با وجود در غرفه فولاد مبارکه و بازدید از توانمندی‌های بزرگ‌ترین گروه فولادسازی سرزمین در مصاحبه با خبرنگار فولاد این چنین انها گفتند:

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری:

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

 فولاد مبارکه در سال جهش تشکیل بهینه‌ترین نقشه گسترش خود را تصویب کند

علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در حاشیه نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ او گفت: فولاد مبارکه در سخت‌ترین شرایط سرزمین شکل گرفت و توانست به توانمندی‌های بسیاری دست یابد. از تولیدات این مجموعه از همان ابتدا برای تشکیل شبکه گازرسانی در سرزمین منفعت گیری شد و بعد از گسترش، تنوع زیاد تر این محصولات را ناظر بوده‌ایم.سال جهش تشکیل بهترین زمان برای فولاد مبارکه است تا برنامه گسترش ۱۰ تا ۱۵ سال آتی خود را تهیه و تدوین کند.

ادامه مطلب
عکس‌| خنده‌های امباپه در ملاقات با مریخی در پاریس » اصفهانیا

وزیر صمت در غرفه فولاد مبارکه:

گسترش بازارهای صادراتی ازجمله با اهمیت ترین اهداف وزارت صمت در تحقق شعار سال است

عباس علی‌آبادی در سومین روز از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران‌اکسپو ۲۰۲۴) در غرفه شرکت فولاد مبارکه وجود یافت و در جریان آخرین اطلاعات و توانمندی‌های این شرکت در عرصه صادرات محصولات فولادی قرار گرفت.

وی او گفت: مقصد نمایشگاه ایران‌اکسپو معارفه دستاوردهای ایران و اظهار آمادگی برای تعامل با دیگر کشورهاست؛ چراکه برخی از این کشورها تولیدات ما را نمی‌شناسند و باور نمی‌کنند که این محصولات تشکیل ایران باشد. در نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ تقریباً همه ظرفیت‌های خود را در همه حوزه‌ها معارفه کردیم. ظرفیت‌های زیاد بسیاری در ایران و چین وجود دارد و بهتر است در این عرصه‌ها با یکدیگر تعامل و همکاری  کنیم.

وزیر صمت در نشست با اصحاب رسانه نیز او گفت: گسترش بازارهای صادراتی ازجمله با اهمیت ترین اهداف وزارت صمت در تحقق شعار سال است و «ایران‌اکسپو» در این راستا برگزار شده است.

اولین نوشته برای تحقق شعار سال فراهم ارز است. باید با تعلق ارز، نیازهای تشکیل را از بین بردن کنیم و صادرات را گسترش دهیم. این نمایشگاه نیز همسو با تحقق شعار سال است. برتری تحقق ارز با شرکت‌هایی است که ارزآوری بیشتری برای سرزمین داشته باشد و در جهت تحقق شعار سال عمل به صادرات کنند. اگر شرکتی بر ساخت داخل تمرکز داشته باشد می‌تواند از ابزارها و خدمات وزارت صمت منفعت‌مند شود. این چنین هر شرکتی ارزبری کمتر و منفعت‌وری بیشتری با منفعت گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد در برتری قرار می‌گیرد. این کار توسط دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت صمت رصد می‌شود.

در آینده نزدیک نمایشگاه به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. در این راستا از راه حلهای نوین و فناورانه منفعت گیری می‌کنیم و نمایشگاه‌های مقصد صادراتی را در کشورهای همسایه برگزار می کنیم.

احداث نیروگاه‌های خود فراهم در صنایع

برتری فراهم انرژی در واحدها با افزایش منفعت‌وری است. سال قبل با مصرف انرژی کمتر تولیدات زیاد تر داشته‌ایم. به صنایع اظهار کرده‌ایم که مصرف انرژی را افت دهند، ضمن این که در کنار وزارت نیرو و دولت برنامه‌هایی را در این عرصه جستوجو می‌کنیم. در خصوص خودتأمین کردن انرژی واحدهای صنعتی نیز تلاش می‌کنیم در شهرک‌های صنعتی و تولیدی، نیروگاه‌ها توسط خود صنایع راه‌اندازی شود.

ادامه مطلب
جواب فدراسیون فوتبال به پرسپولیس در ماجرای بیرانوند » اصفهانیا

حمایتاز شرکت‌های دانش‌بنیان

دولت ریسک‌ خرید را برای شرکت‌های دانش‌بنیان کم می‌کند. درعین‌حال، صندوق ضمانت صادرات در این عرصه، از تولیدکنندگان و صنعتگران حمایتمی‌کند؛ ضمن این که در حوزه تخصیص ارز، شرکت‌های دانش‌بنیان در برتری قرار دارند. شرکت‌های دانش‌بنیان وقتی می‌توانند محصولات خود را اراعه کنند که بازاریابی نمایند و خدمات بعد از فروش داشته باشند.

یکی از مباحث تخصصی و حرفه‌ای بازدید شرایط و نحوه اندوخته‌گذاری کشورهای دیگر در ایران است. بیشترین پیشنهادها از سوی بازرگانان و تجار برای دیدن توانمندی‌های صادراتی و بازدید از کارخانه‌ها است؛ ازاین‌رو برند ایرانی باید کیفیت خود را نگه داری کند.

همان‌قدر که ماشین برای مردم مهم است، تلفن همراه نیز اهمیت دارد، به‌طور قاطق با کالاهای تقلبی برخورد می‌شود و متخلفان به دستگاه‌های وابسته معارفه خواهد شد.

هر کالایی را که نتوانیم صادر کنیم، برنامه جامع نیز برای آن نداریم. برای ماشین خواست‌هایی از کشورهای آفریقایی داریم که باید مشابه با استانداردها ماشین تشکیل و اراعه شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

 شرکت فولاد مبارکه از صنایع بنام و صادرات‌محور در سرزمین است که باید مورد حمایتاختصاصی قرار گیرد

در نگاه رهبر معظم انقلاب، صنعت به‌خصوص صنعت فولاد پیشران اقتصادی سرزمین است. با دقت به ظرفیت‌های حاضر در قسمت معدن و فولاد و امکان صادرات محصولات فولادی در سرزمین، چنانچه بتوانیم زنجیره فولاد را هرچه زیاد تر تکمیل کنیم، قطعاً به نتایج بهتر و درآمدزایی بیشتری برای سرزمین دست خواهیم یافت؛ به این علت مجلس شورای اسلامی باید با قوانین و مقررات خود، فعالیت تولیدی و صنعتی را تسهیل کند. ملزوم است قوانین حاضر بازنگری شود تا راه برای صنعت و تولیدکنندگان باز و هرگونه مانع حاضر در مسیر صنعت حذف شود. سیاست‌های رهبر معظم پافشاری دارد که باید راه برای تولیدکنندگان و کارآفرینان گشوده شود؛ خصوصاً باید از شرکتی همانند فولاد مبارکه که نزدیک به ۴۰ درصد فولاد سرزمین را تشکیل می‌کند و از صنایع بنام و صادرات‌محور است حمایتشود. فعالیت‌های این شرکت باید تحکیم شود و به‌طوری باشد که بتواند شرکت‌های جدیدی را راه‌اندازی کند. در این حالت است که سود عامه مردم سرزمین را در بر خواهد داشت.

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

 قسمت اعظمی از محصولات اراعه‌شده فولاد مبارکه در زنجیره‌های توزیعی انباشته می‌شود و عملاً کارخانه از آن محروم می‌ماند

فولاد مبارکه یکی از شرکت‌های مهم صادراتی سرزمین به حساب می اید که از نظر ارزآوری بین شرکت‌های برتر در رتبه پنجم قرار گرفته است. یقیناً ظرفیت‌های صادراتی فولاد مبارکه زیاد بیشتر از مقدار جاری است؛ اما فراهم بازار داخل از اهمیت بسیاری برخوردار است و برتری دارد؛ به همین علت قسمت بسیاری از تولیدات این شرکت به فراهم بازار داخل تعلق می‌یابد. این در حالی است که قسمت اعظمی از محصولات اراعه‌شده این شرکت در زنجیره‌های توزیعی انباشته می‌شود و عملاً کارخانه از آن محروم می‌ماند.

ادامه مطلب
توضیحات جنجالی قربان‌زاده درمورد حذف استقلال از آسیا » اصفهانیا

مسئله حائز اهمیت در این عرصه این است که گسترش زنجیره باید مورد دقت اختصاصی قرار گیرد. ملزوم است تشکیل زیاد محصولات اختصاصی ازجمله استیل و انواع ورق‌های رنگی که می‌توانند با صادرات ارزآوری خوبی برای سرزمین داشته باشند در دستور کار باشد. در این عرصه هر امکان و کمکی که از دست مسئولان استان برآید و نمایندگان هم بتوانند آن را پیگیری کنند در اختیار این قبیل کارخانه‌ها قرار خواهد گرفت.

امیدواریم بتوانیم با پشتیبانی هم، فولاد مبارکه را به لحاظ ارزآوری در جایگاه اولین شرکت‌ سرزمین ببینیم. سرزمین امروز به ارز نیاز دارد؛ به این علت باید ظرفیت ارزآوری خود را افزایش دهد و قطعاً این کار با گسترش صادرات محصولات کارخانه‌هایی نظیر فولاد مبارکه محقق خواهد شد.

عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان:

عمل به شعار سال و افزایش تشکیل در کنار صادرات حداکثری در دستور کار فولاد هرمزگان قرار دارد

شرکت فولاد هرمزگان در راستای عمل به شعار سال، جهش تشکیل را از ابتدای امسال در دستور کار خود قرار داده و رکوردهای بسیاری را ثبت کرده است. در حوزه صادرات، در سال قبل، زیاد موفق عمل کردیم و برنامه داریم به‌واسطه نیاز سرزمین به ارزآوری، صادرات حداکثری را جستوجو کنیم. خوشبختانه به‌علت کیفیت محصولات فولاد هرمزگان، مشتریان خارجی خواهان این محصولات می باشند.

حمید شجاعی، مدیرعامل شرکت ورق‌ماشین:

قطع واردات تعداد بسیاری از ورق‌های گالوانیزه خودرویی به‌واسطه فراهم نیاز توسط شرکت ورق‌ماشین

اکنون شرکت ورق‌ماشین چهارمحال و بختیاری فراهم‌کننده مهم قسمت اعظمی از نیاز خودروسازان سرزمین است. واردات تعداد بسیاری از ورق‌های گالوانیزه خودرویی به‌واسطه فراهم نیاز توسط شرکت ورق‌ماشین قطع شده است. شرکت ورق‌ماشین می‌تواند محصولات خود را به دیگر کشورهای دنیا صادر کند و خودروسازان خارجی تمایل خود را برای منفعت گیری از محصولات شرکت ورق‌ماشین اظهار کرده‌اند. سال قبل فراهم بازارهای داخل در برتری شرکت می بود؛ درعین‌حال توانستیم بالغ‌بر ۸ هزار تن از محصولات شرکت را صادر کنیم. اکنون وجود در بازارهای کیفی دنیا و برنامه صادرات ۲۰ هزار تنی در سال ۱۴۰۳ از اهداف این شرکت است. در این راستا با مدیران کارخانه‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی و ماشین مذاکرات گسترده‌ای انجام داده‌ایم. در صورت فراهم حداکثری ورق موردنیاز خطوط تشکیل این شرکت و برداشته شدن مانع ها ارزی، به‌طور قاطق شرکت ورق‌ماشین می‌تواند با تبدیل ورق خام به محصول نهایی، ارزآوری بیشتری برای سرزمین داشته باشد.

ادامه مطلب
با بوق و شال به استادیوم بروید » اصفهانیا

احسان شهیر، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اندوخته‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان:

فولاد مبارکه در عرصه زیست‌بوم کسب‌وکار سرزمین و صادرات محصولات با پیچیدگی بالا نقش مؤثری دارد

یکی از شاخصه‌های انتخاب کالای صادراتی نوشته پیچیدگی است. امروز هم در مجموعه فولاد مبارکه و هم دیگر صنایع مادر به جستوجو آن می باشند که عنصر پیچیدگی را در صنایع خود به کار ببرند. در استان اصفهان بیشتر از ۱۶۰ کالا شناسایی و صادر می‌شود که بر پایه ضریب پیچیدگی و پارامترهایی نظیر آب‌بر بودن و داشتن مزیت‌های صادراتی، تقسیم‌بندی شده‌ و در نهایت ۶۰ کالا انتخاب شده است. سیاست استان اصفهان این است که بر این ۶۰ کالا متمرکز شود و هیئت‌های تجاری دیگر کشورها برای منفعت گیری از ظرفیت‌های صادراتی این کالاها دعوت شده‌اند. در این بین، فولاد مبارکه یکی از مجموعه‌هایی است که هم در زیست‌بوم کسب‌وکار و هم در عرصه صادرات قدم‌های خوبی برای استان و سرزمین برداشته و هر قسمت به بهترین شکل ممکن نقش خود را در این عرصه ایفا می‌کند.

عدنان موسی‌پور، رئیس اتاق مشترک ایران و قطر:

اکسپو یک نیاز محسوب می‌شود و باید هرساله برگزار شود

ظرفیت‌های سرزمین ما زیاد است و تعداد بسیاری از کشورهای اطراف به محصولات ایران به‌اختصاصی محصولات باکیفیت ما نیاز دارند. نمایشگاه‌ها زمان مناسبی برای معارفه این ظرفیت‌ها است. اکسپو یک نیاز محسوب می‌شود که باید هرساله برگزار شود؛ اما باید شراکت خارجی‌ها را در آن افزایش دهیم و برای تحقق این نوشته ملزوم است مانع ها حاضر رفع شود. یکی از با اهمیت ترین مانع ها، قانون از بین بردن ضمانت ارزی است که دست‌وپای صادرکننده را بسته است.

اگر بر اجرای این چنین قانونی اصراری هست، بهتر است ابتدا در شرکت‌های دولتی اجرا شود و قسمت خصوصی واقعی را که صادرات آن‌ها کمتر از ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار است و هیچ بانک و هلدینگی پشت آن‌ها نیست و با اندوخته خود صادرات می‌کنند، از این قانون معاف کنند.

فردی که به مرحله کارآفرینی می‌رسد این سوال را نقل می‌کند که قدم بعدی من چیست و فردی که به مرحله های بالاتر رسیده می‌خواهد زیاد تر اثرگذار باشد و به جستوجو رسیدن به این نقطه است.

سید محمد مقصودی، رئیس فروش شرکت توان آور آسیا:

ترقی قابلیت صادراتی شرکت توان‌آور آسیا با حمایتفولاد مبارکه

ادامه مطلب
عکس‌| اضافه‌وزن باورنکردنی نیمار؛ این عکس فتوشاپ نیست! » اصفهانیا

شرکت توان آور آسیا تشکیل ورق قلع‌اندود را از سال ۱۳۸۸ اغاز کرد و در سال قبل به ظرفیت ۶۰ هزار تن رسید. امسال با حمایتو فراهم از سوی فولاد مبارکه به نهایت ظرفیت خود می‌رسیم و قابلیت صادراتی اشکار می کنیم. برای سال ۱۴۰۳ تشکیل و فروش ۱۲۰ هزار تن ورق قلع‌اندود را مقصد‌گذاری کرده‌ایم. ان‌شاءالله با اضافه شدن خط نورد به این مجموعه می‌توانیم با همه ظرفیت کار کنیم و محصولات صادراتی داشته باشیم. ظرفیت تشکیل ما طی چند ماه تازه دو برابر شده و در فروردین‌ماه نیز رکورد تشکیل ۹ هزار و ۱۰۰ تن تشکیل را ثبت کردیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی و صنایع امارات متحده عربی:

اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به جستوجو گسترش ارتباطات باشند

در این نمایشگاه فرصتی به وجود آمده تا با گسترش شبکه‌سازی، خدمات خود را ارتقا دهیم. اولین ماموریت ما به‌گفتن اتاق بازرگانی این است که تجارب را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و برای ترقی شبکه‌سازی، ارتباطات اتاق‌ها را بهبود ببخشیم.

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران:

 انعکاس اثرگذار ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ در دنیا و بازتاب مؤثر بر اقتصاد سرزمین

این اتفاقات ملی نشانگر توانمندی اقتصادی، تولیدی و صنعتی کشورمان می بود که به نحو احسن برگزار شد و مورد استقبال کشورهای دنیا قرار گرفت. باور دارم این نمایشگاه انعکاس تأثیرگذاری در دنیا داشته و تأثیر خود را بر اقتصاد کشورمان نیز خواهد گذاشت. ما به جستوجو صادرات محصولات فراوری‌شده هستیم، نه مواد خام.

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک ایران و چین:

 نمایش وجود قوی کشورمان در بازارهای جهانی؛ علی‌رغم تلاش دشمنان برای به انزوا کشاندن ایران

حوزه کامودیتی‌ها یکی از فضاهای همکاری بین ایران و چین است و چین بزرگ‌ترین خریدار کامودیتی ایران به‌خصوص در حوزه فولاد و مس است؛ اما نیاز است با منفعت گیری از تکنولوژی چینی‌ها به سطوح فرد دیگر از صنایع معدنی به‌خصوص در حوزه فلزات گران‌بها و استخراج از معادن در اعماق زیاد برسیم. روال ربط ایران و چین یک روال منظم است و رویدادهایی نظیر ایران‌اکسپو می‌تواند بر وجود شرکای تازه اثرگذار باشد. این چنین این نمایشگاه نشان‌دهنده وجود قوی کشورمان در بازارهای جهانی علی‌رغم تلاش دشمنان برای به انزوا کشاندن ایران است.

گفتنی است نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ با نمایش توانمندی‌های صادراتی ایران در بازارهای بین‌المللی که از ۸ اردیبهشت‌ماه با سخنرانی رئیس‌جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت اغاز به کار کرد و ۱۲ اردیبهشت به کار خود آخر داد.

 


دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author