ChatGPT شرکت OpenAI

OpenAI درحال گسترش یک جستجوگر برای رقابت با گوگل است_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

پیش‌تر گزارش شده می بود که شرکت OpenAI درحال کار روی یک ویژگی جستجو برای ChatGPT است که می‌تواند این چت‌بات را به‌رقیبی جدی برای موتور جستجوی گوگل تبدیل کند. اکنون منبع معتبر بلومبرگ نیز این خبر را تأیید کرده است و علاوه‌براین، جزئیاتی از نحوه کارکرد این قابلیت را به‌اشتراک گذاشته است.

به نقل از بلومبرگ، شرکت OpenAI تصمیم دارد این قابلیت ChatGPT را به‌طوری گسترش دهد که برای جواب به سؤالات کاربران در وب جستجو کند و نتایج را با استناد به منبع های انتشار کند. برای مثال، ChatGPT می‌تواند اطلاعاتی را از ویکی‌پدیا یا مطالب وبلاگ‌ها بگیرد و هنگامی که از آن سوال می‌سوال کرد، به صفحات مهم آن‌ها پیوند دهد.

نحوه کارکرد احتمالی موتور جستجوی OpenAI در ChatGPT

بلومبرگ می‌گوید در یکی از نسخه‌های آزمایشی این ویژگی، ChatGPT می‌تواند تصاویر را همراه با جواب‌های نوشتاری مرتبط، نمایش دهد. برای مثال، اگر این چت‌بات دستورالعمل‌ها یا نمودارهای مصور را برای یک اراعه جواب به یک سوال همانند «نحوه معاوضه دستگیره درب» یا «نحوه تمیزکردن کولر گازی»، سودمند بداند، می‌تواند آن‌ها را در جواب‌های خود بیاورد.

همانطور که بلومبرگ اشاره می‌کند، ChatGPT همین اکنون نیز برای مشترکان قابلیت جستجو دارد، اما برخی اوقات جواب‌های نادرست یا جواب‌هایی با نقل قول‌های نادرست می‌دهد. به‌همین علت شرکت OpenAI تصمیم دارد این قابلیت را تا حد بسیاری گسترش یافتهتر کند.

ادامه مطلب
توافقی بین بنیان‌گذاران شرکت و ایلان ماسک وجود نداشته است
آخرین مطالب

در اغاز این ماه، کاربر DataChaz در Twitter/X گزارش داد که OpenAI یک زیر دامنه تازه با آدرس search.chatgpt.com به وجود اورده است که انگارً در آخر هفته برای زمان کوتاهی به صفحه مهم ChatGPT تحول مسیر می‌داده است؛ اما اکنون اگر کاربری تلاش کند به آن دسترسی اشکار کند، با جمله «یافت نشد» روبه رو می‌شود. بااین‌حال تعداد بسیاری از منبع های معتبر بر این باورند که OpenAI درحال گسترش این چنین قابلیتی است. تا این مدت اشکار نیست که این قابلیت حدوداً چه وقتی در دسترس قرار می‌گیرد.

دسته بندی مطالب

ادامه مطلب
OpenAI فروش سهام خود با ارزش 86 میلیارد دلار را بررسی می‌کند

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author