آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین

آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

با ساخت یک پروفایل در لینکدین می‌توانید برند حرفه‌ای خود را بسازید، دستاوردها و توانایی‌هایتان را به نمایش بگذارید، با دیگر متخصصان محتوا به اشتراک بگذارید و با همکاران، شرکای تجاری و کارفرمایان دیگر ربط داشته باشید. بااین‌حال، داشتن یک حساب مناسب علتمی‌شود تا همه این کارها را به سادگی انجام دهید و در این نوشته از دیجیاتو نحوه ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین را به شما آموزش خواهیم داد.

در لینکدین، به روشهای مختلفی امکان پذیر پروفایل شما مورد دقت دیگران قرار بگیرد.

امکان پذیر صاحبان کسب‌و‌کارها با جستجو کارمندان شرکت یا صنعتی که در آن مشغول به کار هستید، به شما برسند. به این علت در زمان ساخت پروفایل خود، باید به چند مسئله مهم دقت داشته باشید تا بتوانید نظر دیگران را به خود جلب کنید.

برای آشنایی زیاد تر با لینکدین مقاله «لینکدین چیست» را مطالعه کنید.

ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین

آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین_اصفهانیا ۷۷

پروفایل حرفه‌ای لینکدین چیست؟ به‌گفتن‌ساده، نکاتی وجود دارد که زمان ساخت یک پروفایل تازه، دقت به آن‌ها علتمی‌شود تا مورد دقت دیگران قرار بگیرید یا حتی روال رسیدن به اهداف شما (پیداکردن مخاطبین تازه یا دریافت یک نظر شغلی) را ساده‌تر می‌کند.

هرچند نمی‌توان به‌طور دقیق تعیین کرد که چه پروفایلی حرفه‌ای محسوب می‌شود، اما انجام برخی مرحله های همانند آپلود یک عکس مناسب تا ساخت یک گفتن و بیوگرافی متقاعدکننده، گزینه‌هایی می باشند که به برجسته‌شدن پروفایل شما پشتیبانی خواهند کرد.

به این علت اگر تصمیم دارید در لینکدین یک پروفایل حرفه ای داشته باشید، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید.

ادامه مطلب
خطر در کمین اپل؛ دولت آمریکا می‌خواهد انحصار اپ استور را بشکند

۱. انتخاب یک عکس پروفایل مناسب

1715276932 234 آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا
آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین_اصفهانیا ۷۸

پیش از هر چیز، یک عکس پروفایل عالی برای لینکدین خود انتخاب و آپلود کنید. اما چه‌چیزی علتمی‌شود که عکس پروفایل عالی باشد؟ «جین دیهان»، مدیر ارشد بازاریابی محتوای لینکدین توضیح می‌دهد که عکس پروفایل باید تازه و همانند به شما باشد و نزدیک به ۶۰ درصد آن را چهره شما شامل شود. به این علت از انتخاب عکس‌هایی که از دور گرفته شده‌اند و چهره شما در آن‌ها چندان قابل تشخیص نیست، اجتناب کنید. انتخاب عکسی که در آن لبخند به لب دارید نیز حس اولیه زیاد خوبی در دیگران تشکیل می‌کند.

اگر از عکس پروفایل مناسبی در لینکدین منفعت گیری کرده باشید، افرادی که به‌صورت مجازی با شما آشنا شده‌اند، در قرارهای کاری یا مصاحبه‌ها بهتر می‌توانند شما را شناسایی کنند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

۲. تلفظ اسم خود را به لینکدین اضافه کنید

دیگر شبکه‌های اجتماعی از قابلیت اختیاری تحت گفتن ضمیر منفعت گیری می‌کنند، اما در لینکدین قابلیت فرد دیگر وجود دارد که با آن می‌توانید تلفظ اسم خود را به پروفایل اضافه کنید. طبیعتاً هنگامی که به‌جستوجو پیداکردن کار ریموت و غیرداخلی هستید، کارفرما نیاز دارد تا نحوه تلفظ اسم شما را نیز یاد داشته باشد.

این قابلیت فقط از طریق اپلیکیشن موبایل لینکدین فعال می‌شود و برای انجام آن باید مرحله های زیر را جستوجو کنید.

ابتدا اپلیکیشن لینکدین را باز کنید و داخل پروفایل خود شوید. روی آیکون قلم اشکار‌شده در عکس زیر ضربه بزنید تا صفحه ویرایش پروفایل باز شود.

1715276932 352 آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا
آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین_اصفهانیا ۷۹

در صفحه بازشده، اطلاعات اولیه پروفایل شما، ازجمله نام و نام خانوادگی قابل مشاهده و ویرایش است. برای اضافه‌کردن تلفظ اسم خود، روی گزینه Add name pronunciation ضربه بزنید.

1715276933 207 آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا

بعد از انتخاب گزینه اشکار‌شده، رابط مربوط به ضبط‌کردن صدا برای شما نمایش داده خواهد شد. تلفظ نام خود را ضبط کنید و درنهایت تغییرات اعمال‌شده را ذخیره کنید.

1715276933 393 آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا

با انجام همه مرحله های بالا، تلفظ صدای شما همانند عکس زیر به‌صورت یک آیکون بلندگو در جلوی نام شما نمایش داده خواهد شد.

ادامه مطلب
دارپا بریتانیا روی پروژه‌ای برای کنترل سیستم‌های هوش مصنوعی کار می‌کند_اصفهانیا
1715276933 610 آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا
آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین_اصفهانیا ۸۰

۳. انتخاب عکس بعد‌عرصه مناسب برای پروفایل

علاوه بر عکس پروفایل، می‌توانید یک عکس بعد‌عرصه بزرگ‌تر نیز انتخاب کنید که در بالای صفحه شخصی شما نمایش داده خواهد شد. در این عکس مهم نیست که چهره شما اشکار باشد، بلکه باید یک عکس به‌یادماندنی انتخاب کنید. برای مثال، اگر فریلنسر هستید، می‌توانید تصویری از میز کار خود را آپلود کنید.

درصورتی‌که هیچ عکس بعد‌عرصه‌ای انتخاب نکرده باشید، پروفایل شما همانند عکس زیر برای دیگران نمایش داده خواهد شد: [با انتخاب آیکون دوربین می‌توانید تصویر مدنظر خود را انتخاب کنید]

1715276933 451 آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا
آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین_اصفهانیا ۸۱

انتخاب یک عکس بعد‌عرصه مناسب نیز پروفایل لینکدین شما را به شکل زیر قشنگ خواهد کرد:

آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا.webp
آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین_اصفهانیا ۸۲

۴. نوشتن یک تیتر عالی برای پروفایل

1715276933 400 آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا
آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین_اصفهانیا ۸۳

تیتر پروفایل ویژگی مهم فرد دیگر است که علتافزایش تأثیرگذاری پروفایل شما در لینکدین می‌شود. تیتر یا Headline نیز از طریق صفحه پروفایل قابل تنظیم است و می‌تواند توصیف کوتاهی از گفتن شغلی شما باشد. حتی می‌توانید توصیفات فرد دیگر ازجمله معنی آن یا کارهایی که تا بحال انجام داده‌اید را به آن اضافه کنید، اما این نوشته را در نظر داشته باشید که تیتر بهتر است خلاصه باشد.

در پروفایل، این تیتر زیر نام شما نمایش داده خواهد شد (عکس بالا) و مسئله مهم‌تر این که زمان جستجو نیز به دیگران نمایش داده می‌شود.

1715276933 109 آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا.webp
آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین_اصفهانیا ۸۴

۵. داستان خود را شرح دهید

در پروفایل لینکدین شما، فضایی تحت گفتن «درمورد من» وجود دارد که در آن می‌توانید داستان خود را هر طور که مایل هستید، توضیح دهید. برخی کارفرمایان از این تکه برای فهرست‌کردن عناوین شغلی قبل خود منفعت گیری می‌کنند یا به توضیح توانایی‌های خود می‌پردازند. به این علت بهتر است از این قسمت غافل نشوید و با اراعه یک داستان مفصل درمورد این که چه فردی هستید و چه اهدافی را جستوجو می‌کنید، اطلاعات بیشتری به کارفرمایان و همکاران خود اراعه کنید.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی حتی جزء 20 خطر بزرگ مدیران نیست

۶. حساب خود را به یک ایمیل متصل کنید

مسئله مهم دیگر برای ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین، همگام‌سازی و اتصال پروفایل خود به یک ایمیل است. با انجام این کار، لینکدین کاربران فرد دیگر را به شما نظر خواهد کرد که می‌توانید با آن‌ها ربط بگیرید. در ادامه آن‌ها می‌توانند توانایی‌های شما را قبول کنند. این چنین همیشه می‌توانید لیست کاربران متصل‌شده خود را مدیریت کنید، به این علت همیشه کنترل این دست از افراد را در دست دارید.

۷. توانایی‌های خود را فهرست کنید

1715276933 947 آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا.webp

یکی از با اهمیت ترین قسمت‌های پروفایل لینکدین، لیست توانایی‌های شما است. این شبکه اجتماعی، امکان جستجو و انتخاب توانایی‌هایی که با توانایی و تخصص شما مطابقت دارند را فراهم کرده است، به این علت منفعت گیری از آن‌ها یک امر الزامی محسوب می‌شود.

1715276933 782 آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا.webp

مسئله مهمی که در زمان اضافه‌کردن یک توانایی تازه، باید به آن دقت داشته باشید این است که توانایی‌های زیاد بسیاری در لینکدین وجود دارد، به این علت برای انتخاب بهترین گزینه‌های ممکن باید نهایت دقت را داشته باشید.

۸. محتوای مرتبط با حرفه خود را به اشتراک بگذارید

لینکدین یک شبکه اجتماعی است، به این علت می‌توانید از طریق آن به اشتراک‌گذاری محتوا با دیگران بپردازید. درنتیجه، برای این که در لینکدین وجود حرفه‌ای داشته باشید، باید محتوا مرتبط با حرفه یا صنعت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. ارسال پست تازه در لینکدین زیاد ساده است و در صفحه مهم، همانند ایکس قسمت مخصوصی برای ارسال پست و نوشتن وجود دارد:

1715276934 930 آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا.webp

مسئله قابل‌دقت دیگر این که پست‌ها علتخواهد شد تا تعامل دیگران با شما افزایش اشکار کند. درواقع وقتی که یک پست توسط دیگران لایک می‌شود یا حتی دیگران نظرات خود درمورد آن را می‌نویسند، این کار از طریق نوتیفیکیشن به دیگر افراد متصل به آن‌ها نیز ارسال خواهد شد. به این علت افراد بیشتری پست شما را مشاهده خواهند کرد و حتی احتمالا شما را جستوجو کنند.

ادامه مطلب
متا بالاخره اراعه عمومی API تردز را اغاز کرد_اصفهانیا

۹. زمان مشخصی را در لینکدین آنلاین باشید

لینکدین
آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین_اصفهانیا ۸۵

ایده خوب فرد دیگر که زمان ساخت یک پروفایل حرفه ای در لینکدین وجود دارد، این است که بعد از راه‌اندازی حساب خود، در زمان‌های مشخصی آن را چک کنید. یقیناً نیازی نیست تا همیشه در لینکدین آنلاین باشید و وجود حداقل ۱۵ دقیقه در هفته پیشنهاد می‌شود تا اتفاقات رخ‌داده برای دیگر افراد را بازدید کنید، درمورد پست‌های دیگران نظر بدهید و به مطلب‌های خود جواب دهید.

۱۰. برای ساخت یک پروفایل حرفه ای در لینکدین، حساب خود را عمومی کنید

اگر تصمیم دارید در لینکدین با افراد بیشتری از صنعت خود آشنا شوید یا به‌جستوجو استخدام‌شدن هستید، پروفایل شما باید عمومی باشد. درواقع با انجام این کار، پروفایل خود را در دسترس دیگران قرار خواهید داد و کارفرمایان و همکاران شما برای مشاهده پروفایلتان نیازی به اراعه خواست ندارند.

عمومی‌کردن پروفایل نیز زیاد ساده است. برای انجام این کار ابتدا داخل پروفایل خود شوید و روی گزینه اشکار‌شده در عکس زیر کلیک کنید:

1715276934 676 آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا
آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین_اصفهانیا ۸۶

بعد از آن، صفحه تازه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که از طریق باکس اشکار‌شده می‌توانید نسبت به انجام این کار عمل کنید:

1715276934 995 آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا
آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین_اصفهانیا ۸۷

۱۱. موقعیت مکانی خود را به‌روز نگه دارید

یکی از موارد منفعت گیری از لینکدین، پیداکردن زمان‌های شغلی تازه و استخدام است. استخدام‌کنندگان نیز برای پیداکردن استعدادها و افراد داوطلب، در این شبکه اجتماعی به جستجو می‌پردازند و موقعیت مکانی یکی از عناصر قابل‌جستجو توسط آن‌ها است.

درواقع کارفرما زمان جستجو برای پیداکردن توانایی های یک سمت شغلی همانند گسترش‌دهنده نرم‌افزار، می‌تواند فقط به جستوجو افرادی بگردد که در یک شهر خاص، همانند تهران مشغول به کار می باشند. به این علت به‌روزنگه‌داشتن موقعیت مکانی نیز یکی دیگر از ارکان مهم زمان ساخت یک پروفایل حرفه ای در لینکدین است.

ادامه مطلب
لینکدین پریمیوم چیست | آموزش رایگان + مزایای linkedin premium_اصفهانیا

۱۲. URL یا آیدی لینکدین خود را شخصی‌سازی کنید

1715276934 279 آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین اصفهانیا
آموزش ساخت پروفایل حرفه ای لینکدین_اصفهانیا ۸۸

لینکدین فاقد نام کاربری است. درواقع هرچند امکان پذیر دو کاربر با یک نام و نام خانوادگی در این شبکه اجتماعی وجود داشته باشد، اما عامل متمایزکننده آن‌ها URL یا آیدی است. به این علت بهتر است آدرس حساب خود را تحول دهید.

این چنین با منفعت گیری از این URL، می‌توانید حساب خود را برای دیگران ارسال کنید. در نوشته «چطور آیدی یا URL لینکدین خود را اشکار کنیم و آن را تحول دهیم؟» نحوه انجام این کار را توضیح داده‌ایم.

جمع بندی

در این نوشته تلاش کردیم به ۱۲ مسئله مهم برای آموزش ساخت یک پروفایل حرفه ای در لینکدین اشاره کنیم. علاوه بر مراعات موارد اشاره‌شده در زمان ساخت یک حساب تازه، تعامل با دیگر افراد و فعالیت مستمر نیز نقش بسیاری در رابطه دقت قرار گرفتن شما دارد.

سوالات متداول

عکس پروفایل لینکدین باید چطور باشد؟

مطابق توضیحات کارشناسان، عکس پروفایل باید تازه و همانند به شما باشد و نزدیک به ۶۰ درصد آن را چهره شما شامل شود.

ساخت یک پروفایل حرفه ای در لینکدین چه مزیتی دارد؟

اگر یک حساب حرفه‌ای در لینکدین داشته باشید، گمان این که کارفرمایان و همکاران، شما را سریعتر اشکار کنند زیاد زیاد تر است و درمجموع، حساب شما زیاد تر دیده می‌شود.

با چه راه حلهایی می‌توان در لینکدین یک حساب حرفه‌ای ساخت؟

در زمان ساخت حساب تازه، بهتر است به نکاتی ازجمله انتخاب عکس پروفایل مناسب، اضافه‌کردن نحوه تلفظ اسم، اتصال حساب به یک ایمیل و فهرست‌کردن توانایی‌های خود دقت داشته باشید.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author