نورالینک

اولین ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار مشکل شد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

شرکت استارتاپ متعلق به ایلان ماسک، «نورالینک» دیروز خبرداد که بخشی از ایمپلنت مغزی بعد از این که برای اولین بار در یک بیمار انسانی قرار گرفت، دچار اختلال شد.

نورالینک یک رابط بین مغز و رایانه یا BCI ساخته‌ است که درنهایت می‌تواند به بیماران فلج پشتیبانی کند تا فناوری خارجی را تنها با منفعت گیری از ذهن خود کنترل کنند. سیستم این شرکت که لینک نام دارد، سیگنال‌های عصبی را با منفعت گیری از ۱۰۲۴ الکترود در ۶۴ رشته که نازک‌تر از موی انسان می باشند، ثبت می‌کند.

ماه ژانویه می بود که نورالینک این دستگاه را در یک بیمار ۲۹ ساله به نام «نولاند آرباگ»، برای آزمایش ایمنی آن کاشت. شرکت یک ویدیوی زنده از آرباگ به زمان منفعت گیری از BCI در ماه مارس پخش کرد و ادعا کرد که جراحی زیاد خوب پیش رفت.

ادامه مطلب
شکایت تازه از اسپیس ایکس؛ اخراج غیرقانونی کارمندانی که از ماسک انتقاد کرده‌اند

اما در هفته‌های سپس، مطابق حرف های‌ نورالینک، تعدادی از رشته‌ها از مغز آرباگ خارج شدند. به این علت الکترودهای موثر کمتری وجود داشت که توانایی شرکت را برای اندازه‌گیری شدت و دقت لینک مهار می‌کرد.

نورالینک آشکار نکرد که چه تعداد رشته‌ از بافت جدا شده‌ است. آنها به‌گفتن یک راه‌حل جانشین، الگوریتم ضبط را تحول داده‌ و رابط کاربری را بهبود بخشیدند. این چنین برای بهبود تکنیک‌های ترجمه سیگنال‌ها به حرکات شاخص تلاش کردند. نورالینک درنظر داشت ایمپلنت را از بین ببرد، اما این مشکل خطر مستقیمی برای ایمنی آرباگ تشکیل نکرده است.

ادامه مطلب
بلندپروازی ایلان ماسک؛ مقصد‌گذاری برای 144 پرتاب اسپیس ایکس در 2024

اگرچه برخی رشته‌ها از بافت مغز آرباگ جدا شدند، نورالینک او گفت که او از سیستم BCI این شرکت برای نزدیک به هشت ساعت در روز در طول هفته و زیاد تر تا ۱۰ ساعت در روز در تعطیلات آخر هفته منفعت گیری می‌کند.

اولین ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار مشکل شد اصفهانیا

آرباگ نیز اذعان داشت که لینک همانند یک نعمت اضافی است و به او پشتیبانی کرده است تا با جهان مجدد ربط برقرار کند.

نورالینک تنها شرکتی نیست که درحال ساخت یک سیستم BCI است و این فناوری برای چندین دهه در محیط‌های دانشگاهی مورد بازدید قرار گرفته‌ است.

این شرکت یک مسیر طویل از آزمایش‌های ایمنی و کارایی را پیش رو دارد. تا درنهایت بتواند برای خواست مجوز از اداره غذا و داروی آمریکا، برای تجاری‌سازی این فناوری واجد شرایط شود.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

دسته بندی مطالب

ادامه مطلب
اروپا در عرصه فناوری درحال عقب‌ماندن از آمریکا و چین است_اصفهانیا

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author