رویداد «یکتانت» برگزار شد؛ تبادل نظر برای رفع موانع توسعه اپلیکیشن‌ها

اتفاقات «یکتانت» برگزار شد؛ تبادل نظر برای از بین بردن مانع ها گسترش اپلیکیشن‌ها


به نقل از اصفهانیا

«یکتانت» با همراهی «کافه‌بازار»، اتفاقات «رشد در بازار اپلیکیشن‌ها با منفعت‌گیری از ظرفیت‌های بازار» را برگزار کرد. در این اتفاقات، فعالان حوزه اپلیکیشن، مسائل و مانع ها رشد این بازار را بازدید کرده و به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

۹۰ درصد ترافیک وب برای موبایل می‌آید

«شهرزاد سالمی»، مدیر گسترش کسب‌وکار خارجی یکتانت، طی یک سخنرانی به اهمیت گسترش اپلیکیشن‌های موبایلی پرداخت و او گفت: «اهمیت دقت به موبایل برای گسترش اپلیکیشن‌ها بر فردی پوشیده نیست. امروز ۹۰ درصد ترافیک وب ایران از موبایل می‌آید. ۸۶ درصد جست‌‌وجوهای محلی در نهایت تبدیل این می‌شود که شخص طی ۲۴ ساعت به آن محل سر بزند. برسی‌های ما مشخص می کند اکنون هر ایرانی به طور متوسط ۳ ساعت در روز با موبایل سپری می‌کند و بیشتر از ۸۰ میلیون کاربر فعال موبایل داریم.»

او اضافه کرد: «رشد منفعت گیری از موبایل علتشده است در ۵ سال قبل کمپین‌های موبایلی ۵۰ درصد رشد کنند. در دنیا نیز سالانه ۱۵۰ میلیارد هزینه تبلیغات اپ‌ها می‌شود و کاربران موبایل سالانه ۲۵۰ میلیارد اپ دانلود می‌کنند.»

«شهرزاد سالمی»، مدیر گسترش کسب‌وکار خارجی یکتانت

سالمی در ادامه به UAC گوگل به گفتن یک نمونه موفق اجرای کمپین‌های اپلیکیشن‌ اشاره کرد و او گفت: «کمپین تبلیغاتی گوگل برای اپلیکیشن‌ها یا همان Universal App Campaigns به تبلیغات‌دهنده‌ها اجازه می‌دهد تبلیغات خود را در پلتفرم‌های گوناگون به طور یکپارچه مدیریت کنند. UAC برای بهینه‌سازی کمپین‌ها از یادگیری ماشین (machine learning) منفعت گیری می‌کند و تبلیغ درست را در زمان درست به مشتری درست مشخص می کند.»

ادامه مطلب
ChatGPT در جواب‌دادن به سؤالات برنامه‌نویسی چندان دقیق نیست
آخرین مطالب

به حرف های مدیر گسترش کسب‌‌وکار خارجی یکتانت، این شرکت امسال به سمت اجرای ایده‌ای شبیه UAC حرکت خواهد کرد.

تبلیغات هوشمند کافه‌بازار

سخنران دیگر این اتفاقات، «محمد تکلو»، مدیر محصول ارشد «کافه‌بازار»، او گفت: «دسته‌ای از کاربرها می‌دانند برای نصب چه چیزی داخل بازار خواهد شد اما برخی‌ها دقیقا نمی‌دانند چه می‌خواهند. فقط می‌داند برای مثال جستوجو برنامه‌ای برای رزرو اقامتگاه است. در این موارد است که فضای promotion pass را اراعه می‌دهیم. یکی از موارد قسمت جست‌وجو است. از لحظه انتشار کردن برنامه خود در کافه‌بازار شما داخل قسمت جست‌وجو آن هم می‌شوید.»

ادامه مطلب
ستاره‌شناسان کوچک‌ترین و کم‌نورترین کهکشان احتمالی تاریخ را کشف کردند

او این چنین او گفت: «در بازار علاوه بر فراهم کردن فضای رشد ارگانیک، ظرفیت تبلیغات را در اختیار گسترش‌دهنده‌ها قرار داده‌ایم. کسب‌وکارهای تازه می‌توانند رشد خود را شدت دهند و به کسب‌وکارهای قدیمی‌تر پشتیبانی می‌کنیم به رشد پایداری برسند.»

تکلو در قسمت فرد دیگر از سخنرانی خود فرمود: «از زمستان ۹۷ تبلیغات در قسمت جست‌وجوی بازار اغاز شد. با منفعت گیری از آن اپلیکیشن شما در اولین صفحه نتایج جست‌وجوی کاربر بر پایه کوئری نمایش داده می‌شود. این قسمت اهمیت بسیاری دارد چون در رابطه روزانه ۱۰ میلیون جست‌وجو سخن بگویید می‌کنیم. این عدد بیشتر از ۶۰ درصد سهم نصب کاربرهاست بعد اهمیت دارد.»

1715346712 88 اتفاقات یکتانت برگزار شد؛ تبادل نظر برای از بین بردن
«محمد تکلو»، مدیر محصول ارشد «کافه‌بازار»

مدیر محصول بازار در رابطه این قسمت اضافه کرد: «تا سال ۱۴۰۱ فقط یک فضا به ازای هر کوئری برای هر کاربر داشتیم اما پارسال این امکان را به گسترش‌دهنده‌ها دادیم که زیاد تر در مزایده برنده شوند. سیستم ما به شکل هوشمند تصمیم می‌گیرد چند تبلیغ نمایش دهد.»

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

این مدیر کافه‌بازار در رابطه تازه ترین سرویس تبلیغات این فروشگاه او گفت: «در نهایت سرویس تبلیغات هوشمند بازار است که همانند یک متخصص مارکتینگ عمل می‌کند. این سرویس با یک سری ابزارهای اتوماتیک برنامه‌ریزی می‌کند و بر پایه بودجه، سرویس تبلیغاتی را اجرا می‌کند و در نهایت یک کمپین بهینه‌شده در اختیار شما قرار می‌دهد.»

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: پرتره NGC 1055

مدیران بازاریابی از چالش‌های بازاریابی اپلیکیشن می‌گویند

در ادامه این اتفاقات، مدیران حوزه بازاریابی اپلیکیشن طی یک پنل با راهبری «هادی مرادی»، موسس رسانه دی‌ام‌بورد به بازدید چالش‌های این حوزه پرداختند. «سپیده پناه»، مدیر ارشد بازاریابی صرافی «تبدیل» در این پنل در رابطه مشکلات بازاریابی اپلیکیشن در ایران او گفت: «در ایران ترکرها تا این مدت به بلوغی که باید نرسیده‌اند. این چنین اپ‌مارکتینگ به بلوغ وب‌مارکتینگ نرسیده است. علاوه بر این تبلیغات Retargeting هم نداریم و داده‌ها هم می‌توانند زیاد بهتر باشند.»

به حرف های مدیر بازاریابی تبدیل، افراد برای نصب اپلیکیشن‌های حوزه فین‌تک مقاومت می‌کنند چون به نوعی اموال خود را در اختیار اپلیکیشن قرار خواهند داد.

«دانا عنایتی»، مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال گروه اسنپ یکی دیگر از شرکت‌کنندگان این پنل می بود که او گفت: «ترکرهای ایرانی یک سری آپشن‌ها را ندارند. از لحاظ هزینه‌ای، ترکرهای خارجی حتی با دلار هم ارازن‌تر می باشند. ما در اسنپ از ترکز «اپ متریکا» که برای «یاندکس» است منفعت گیری می‌کنیم. با اهمیت ترین مشکل ترکرهای ایرانی، یکپارچه (integrated) نبودن آن‌ها است.

ادامه مطلب
لوگو رسمی سیستم عامل HyperOS شیائومی انتشار شد

در ادامه پنل، «مهدی خانی»، مدیر ارشد فروش کافه‌بازار او گفت: «کافه‌بازار برای نمایش تبلیغات یک کف قیمت دارد که سال‌ها است بالا نرفته است. این کف قیمت برای اپلیکیشن‌ها ۲ هزار تومان است و با دقت به سیاست پشتیبانی‌مان از بازی‌سازان، این رقم برای آن‌ها ۱۵۰۰ تومان است.»

عنایتی، مدیر بازاریابی دیجیتال اسنپ در این مورد او گفت: «قبول دارم کف قیمت‌های کافه بازار بالا نرفته و قیمت تبلیغات بر پایه سازوکار بازار تعیین می‌شود افزایش قیمت آژانس‌های دیگر قابل قبول نیست. این طرف سال اکثرا افزایش قیمت‌ بسیاری در اکثر اپلیکیشن‌ها اعمال شده است، اجبار دستوری بالا رفتن هزینه‌ها درست نیست.»

این مدیر ارشد اسنپ در ادامه در انتقاد از کافه‌بازار او گفت: «در همه فروشگاه‌های اپلیکیشن بزرگ دنیا دوره این که بخواهیم بابت نصب پول بدهیم قبل است. در ۱۰ سال قبل با هیچ آژانس خارجی کار نکرده‌ایم که بابت نصب از ما پول بگیرد. در انتها، مقصد تبلیغات این است که یک کنشی انجام شود و توقع من این است تبلیغات کافه‌بازار بر پایه کنش، بهینه‌سازی شود.»

عنایتی از نمایش تعداد زیاد تبلیغات در قسمت جست‌وجو نیز انتقاد کرد و او گفت: «هنگامی برای مثال اسنپ را در کافه بازار سرچ می‌کنید تعداد بسیاری اپلیکیشن نمایش داده می‌شود و آن پایین اسنپ را می‌بینیم. این یقیناً فقط مربوط به اسنپ نیست. در فروشگاه‌های خارجی همانند گوگل‌‌پلی این تعداد یک یا نهایتا دو تاست.»

ادامه مطلب
چطور نامه استعفا بنویسیم + نکاتی برای اثرگذاری زیاد تر

مدیر فروش کافه‌بازار در جواب به انتقاد اسنپ او گفت: «برای توانایی کاربری بهتر، تغییرات جدیدی روی پنل کاربری‌مان خواهیم داد. برتری ما توانایی کاربر است. در رابطه انتقاد دانا باید بگویم داده‌های ما می‌گوید کمتر از ۳ درصد کاربرانی که با جست‌وجوی اسنپ، چندین تبلیغ دیده‌اند اسنپ را نصب نکرده‌اند.»

«محمد زابلیان»، راهبر محصول یکتانت، نیز در این پنل او گفت: «ظرفیت نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌هایی همانند آپ و دیوار وجود دارد ولی زیاد منفعت گیری نمی‌شود. با دقت به این که دیوار اپلیکیشنی است که قشر بسیاری از مردم از آن منفعت گیری می‌کنند می‌تواند گزینه خوبی باشد. از نظر ظرفیت روی این اپلیکیشن‌ها زیاد مشکل نداشتیم ولی از نظر جایگاه و نمایش تبلیغ زیاد زیاد تر می‌توانیم کار کنیم.»

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author