ربات تاکسی وایمو

تاکسی‌های خودران ویمو، متعلق به گوگل، به ۵۰ هزار سفر در هفته رسیدند_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

اخیراً افراد بسیاری در ایالات‌متحده آمریکا، تاکسی‌های خودران ویمو را در فونیکس، سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس مشاهده کرده‌اند، این نوشته از آن جهت است که اکنون افراد بیشتری برای حمل‌و‌نقل از این روبوتاکسی‌ها منفعت گیری می‌کنند.

شرکت ویمو که متعلق به آلفابت یا همان گوگل است در ایکس اظهار کرده که اکنون بیشتر از ۵۰,۰۰۰ سفر پولی را هر هفته در سه شهر یادشده انجام می‌دهد. تاکسی‌های رباتیک ویمو به طور همه‌زمان در همه روزهای هفته، در قسمت‌هایی از این شهرها فعالیت می‌کنند. اگر ادعای این شرکت درست باشد و هر هفته ۵۰,۰۰۰ سفر با منفعت گیری از این تاکسی‌های خودران ثبت شده باشد، به این علت به‌طور متوسط ۳۰۰ سفر در هر ساعت یا پنج سفر در هر دقیقه توسط این روبوتاکسی‌ها انجام می‌شود.

بیانیه ویمو درمورد افزایش منفعت گیری مردم از تاکسی‌های رباتیک

ویمو در بیانیه خود می‌گوید که «رویکرد ایمن و دقیقی» که داشته، علترسیدن به این چنین موفقیتی شده است. این شرکت می‌گوید:

«ما می‌بینیم که مردم از هر طبقه‌ای از خدمات ما برای سفر بی‌دغدغه، جدا گانه و موارد دیگر منفعت گیری می‌کنند. سواری کاملاً اتوماتیک یک گزینه مناسب برای جابه‌جایی افرادی است که هر روز در شهرهای خود پیمایش می‌کنند.»

درحالی‌که به‌نظر می‌رسد تاکسی‌های رباتیک ویمو بهتر از شرکت کروز عمل می‌کنند، اما به‌نظر این ماشین‌ها مشکلاتی را نیز به‌وجود آورده‌اند؛ در ماه آوریل، شش تاکسی ویمو یکی از آزادراه‌های سان‌فرانسیسکو را مسدود کردند و این نوشته یکی از مواردی می بود که رسانه‌ای شد. در اغاز سال جاری نیز دو خودروی ویمو با یک وانت تصادف کردند، چون نرم‌افزار آن‌ها حرکت‌های بعدی وانت را به نادرست پیش‌بینی کرده می بود. این شرکت بعد از این حادثه، یک فراخوان نرم‌افزاری برای از بین بردن مشکل و جلوگیری از وقوع حوادث شبیه صادر کرد.

ادامه مطلب
گوگل انگارً هوش مصنوعی بارد را به Google Messages می‌آورد

باید چشم به راه ماند و دید که این تاکسی‌های رباتیک چه مقدار در آینده و در دیگر کشورهای جهان، به‌کار گرفته خواهد شد. بااین‌حال مشخصاً توانایی حمل و نقل با این تاکسی‌های خودران هم توانایی‌ای دلنشین و هم مقداری شگفت است.


دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author