لزوم تسهیل صدور ویزا و توسعه گردشگری سلامت در کشورهای عضو ACD

لزوم تسهیل صدور ویزا و گسترش گردشگری سلامت در کشورهای عضو ACD


به گزارش اصفهانیا

 به گزارش ستاد خبری اجلاس، در این میزگرد، مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و گسترش گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران ضمن تقدیر از میزبانی اصفهان برای برگزاری اجلاس ACD اظهار داشت اعضای این مجمع آسیایی نقاط مشترک فرهنگی دارند و همکاری‌های دوجانبه برای گردشگری از با اهمیت ترین قابلیت‌های آنان به‌اختصاصی در حوزه اقتصاد است.

 او در ادامه گفت: علی‌رغم مرزهای سیاسی کشورهای ACD ملت‌ها حس نزدیکی می‌کنند و این جهت بهترشدن روابط و وجود اتحاد منطقه‌ای برای ازبین‌بردن فاصله‌ها و همکاری‌ها مؤثر است.

 شجاعی با گفتن این که ایران از سیاست همسایه‌ها و روابط دوستانه با کل آسیا حمایتمی‌کند، او گفت: ملزوم است در قسمت خصوصی همکاری اعضای ACD جهت شود که همکاری‌های زیاد مؤثر و خوبی برای گردشگری شکل گیرد.

 او با گفتن این که بنا بر اظهار سازمان ملل تا آخر سال ۲۰۲۴، رشد گردشگری به ۱.۳ میلیارد نفر می‌رسد، افزود: شمار گردشگری که سال قبل به ایران آمد از ۶.۴ میلیون نفر عبور کرد که در دوره پساکرونا افزایش قابل‌توجهی است.

ادامه مطلب
پست عاشقانه سوسانو برای تولد همسر فوتبالیستش/ عکس » اصفهانیا

 مدیرکل بازاریابی و گسترش گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران با گفتن این که آسان‌شدن صدور ویزای ایرانی توانست امکانات بیشتری برای جذب گردشگران عضو ACD اراعه دهد، اضافه کرد: ایران همانند دیگر کشورهای عضو ACD قابلیت‌های گردشگری بسیاری از جمله در حوزه تاریخی و سلامت دارد.

 شجاعی، اصفهان را با اهمیت ترین شهر گردشگری ایران گفت و او گفت: این شهر باتوجه‌به پیشینه تاریخی و نوع معماری قبل و سپس از اسلام و نیز ظرفیت‌های تجاری از جمله صنایع‌دستی شهری گردشگری در جهان شناخته می‌شود.

 او بر لزوم تحکیم روابط گردشگری پافشاری کرد و افزود: بر همین مبنا اول‌ازهمه تسهیل صدور ویزا و ویزای گروهی موردتوجه باشد همان گونه که این توانایی را با سرزمین روسیه داریم.

 مدیرکل بازاریابی و گسترش گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران بر گسترش روابط قسمت خصوصی با شبکه‌ای از کشورهای ACD و معارفه زمان‌های اندوخته‌گذاری باهدف جذب اندوخته‌گذار بین‌المللی پافشاری کرد و او گفت: در این عرصه سازماندهی راهنمایان گردشگری و بازاریابی‌های اثرگذار الزامی است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

 او از حاضران در جلسه خواست کرد که یزد را به‌گفتن پایتخت گردشگری ACD انتخاب کنند و در ادامه افزود: گردشگری زمان صلح و دوستی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا را افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب
اختتامیه جشن مهر سینمای ایران با حضور اهالی سینما و وزیر فرهنگ برگزار شد

 – ترکیه پل ارتباطی شرق و غرب جهان است

 نماینده اتحادیه اتاق‌های بازرگانی ترکیه اظهار داشت: علتافتخار من است که مهمان اصفهان قشنگ هستیم و از اتاق ایران و اصفهان برای میزبانی اجلاس ACD سپاس می‌کنم.

 او همین طور گفت: اتحادیه اتاق‌های ترکیه یک سازمان برای تجارت است و ۲ میلیون شرکت عضو این شبکه می باشند و بیزینس‌های کوچک تا بزرگ دارند.

 نماینده اتحادیه اتاق‌های بازرگانی ترکیه با گفتن این که معتقد به سیستم جهانی و اقتصاد آزاد هستیم، ابراز داشت: تلاش می‌کنیم محیط تجاری خوبی فراهم کنیم همان‌گونه که اکنون نماینده تعداد بسیاری از سامانه‌ها از جمله ACD در آسیا و اروپا هستیم.

 او با اشاره به این که ترکیه ارتباطی بین آسیا و اروپا و پلی بین شرق و غرب جهان است، افزود: ترکیه امروز کشوری صنعتی بوده و به لحاظ مسائل ژئوپلیتیکی، یکی از با اهمیت ترین اراعه‌کنندگان کالاهایی چون ماشین، ماشین‌آلات، صنایع نساجی و مصالح ساختمانی است.

 نماینده اتحادیه اتاق‌های بازرگانی ترکیه با گفتن این که این سرزمین ۱.۶ درصد کل شرکت‌های اروپایی را داراست، تصریح کرد: تصمیم داریم روابط خود را با کشورهای آسیایی تحکیم کنیم.

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان سه شنبه 25 مهر 1402 » اصفهان امروز آنلاین

 او در خصوص گسترش گردشگری سرزمین ترکیه، خاطرنشان کرد: بر پایه آماری که وجود دارد در ۱۰ سال تازه، تعداد بسیاری از افراد برای سلامتی سفر می‌کنند و میلیاردها دلار خرج گردشگری می‌شود که رشد قابل‌توجهی داشته است.

 این عضو اتاق‌های بازرگانی ترکیه با گفتن این که بیشتر از ۴ هزار مرکز برای گردشگری سلامت وجود دارد که خدماتی باکیفیت و مهمی به گردشگران اراعه خواهند داد، او گفت: گردشگری سلامت بر گردشگری جهانی تاثییر مهمی دارد و ترکیه یکی از بهترین‌ها در گردشگری سلامت در دنیا بوده و سه سال است که برای همکاری در حوزه گردشگری سلامت تلاش می‌کنیم.

-گسترش گردشگری صلح را ضمانت می‌کند

 در ادامه زاهدی عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیخ بهایی به نقش گردشگری دررابطه‌با تنش‌های بین‌المللی و حرکت به سمت گسترش پایدار و اقتصاد پایدار اشاره و اظهار کرد: باید دقت داشت که امروزه گردشگری بزرگ‌ترین صنعت دنیا است و ویژگی‌های مهمی دارد که بر آینده دنیا تأثیر می‌گذارد.

 او در ادامه گفت: مکانیسم گردشگری علتروابط بین کشورها بوده و در به‌وجودآمدن صلح مؤثر است. عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیخ بهایی با گفتن این که باید در نظر داشت افت تنش‌ها بین کشورهای آسیا بر اقتصادی گردشگری زیاد مهم است و جهت تشکیل شغل‌های تازه می‌شود، او گفت: اعضای مجمع ACD قابلیت‌های تعداد بسیاری دارند و ازاین‌رو ملزوم است رهبران عضو این مجمع به جستوجو صلح و تحول باشند، باید گردشگری را بین اعضای ACD راحت کرد و لازمه این مهم، تشکیل همبستگی است.

ادامه مطلب
دولت رئیسی را پاسخگو کنیم » اصفهانیا

 – اتاق تاجیکستان آماده وجود اندوخته‌گذاران است

 نظیم جان انبرف، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان نیز با اشاره به مزایای همسایگی کشورش، آن را یکی از ابزارهای تحکیم همکاری‌های گردشگری برای آسیا برسی کرد و افزود: خجند یکی از مناطق بزرگ گردشگری تاجیکستان بوده و مزایای اختصاصی برخوردار است.

 او ویزا اختصاصی گردشگری، فرودگاه‌ها و هتل‌ها، اماکن تاریخی و زیرساخت‌های گردشگری سلامت در تاجیکستان را یادآور شد و اظهار کرد: تاجیکستان یکی از کشورهای بزرگ جاده ابریشم بوده و چشمه‌های آب‌معدنی بسیاری دارد.

 نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان او گفت: مناطق کوهستانی این سرزمین دسترسی به مناطق شمالی را آسان کرده و سرشار از مناطق دست‌نخورده طبیعی است. در این تکه از قطب گردشگری تاجیکستان زرتشتیانی زندگی می‌کنند که غذاهای خوشمزه و لباس‌های زیبایی دارند.

 او در ادامه گفت: درگاه اتاق بازرگانی تاجیکستان بستری را فراهم کرده تا برای اندوخته‌گذاری در این سرزمین هر اطلاعاتی که نیاز است در دسترس باشد.

 – گردشگری یک اتفاق نوظهور نیست

 دکتر علیرضا جعفری زند، عضو هیئت‌علمی دانشگاه، با گفتن این که گردشگری یک اتفاق نوظهور نبوده و قدمت تاریخی دارد، اظهار کرد: وقتی که جاده ابریشم شهرت اشکار می‌کند، گردشگران از این مسیر به امپراتوری روم دست یافتند؛ به این علت فقطً جنبه اقتصادی نداشت؛ بلکه راهی برای رفت‌وآمد گردشگران در جهان باستان می بود.

ادامه مطلب
اردوغان اولین کلیسای مدرن دولتی در ترکیه را افتتاح کرد » اصفهان امروز آنلاین

 او با گفتن این که کاوش‌های باستان‌شناسی مشخص می کند که وجود کاروان‌سراهای امن علت عبور و مرور تعداد بسیاری از گردشگران از جاده ابریشم بوده است، افزود: این جاده ربط بین خاور دور و خاور نزدیک بوده و زبان فارسی را تا اقصی‌نقاط چین در دسترس قرار داده است.

 این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: کشف نقش شعری از سعدی شیرازی روی سنگی از سده هشتم هجری در پکن مشخص می کند که رفت‌وآمد فرهنگی از این جاده تاریخی از دیرباز رایج بوده است.

 جعفری زند با اشاره به تأثیروتأثر ارتباطات فرهنگی و تجاری از یکدیگر، در ادامه گفت: در جاده ابریشم راه‌های فرعی نیز وجود داشته و به طور مثال اصفهان قطب تجارت در جهان باستان و نقطه ربط فرهنگی بین ملت‌ها بوده است همین امر علتشد تا نزدیک به هشت سال پیش گروهی از اساتید چین برای احیا جاده ابریشم به ایران همراه شوند و برسی کنند که چطور می‌توان کارکردهای فرهنگی و اقتصادی جاده ابریشم را احیا کرد.

 


دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author