گفتگو محوری درACD   باعث گفتمان مناسب بین کشورها می‌شود

گفتگو محوری درACD علتگفتمان مناسب بین کشورها می‌شود


به گزارش اصفهانیا


به گزارش ستاد خبر‌رسانی، محمود نجفی عرب اظهار کرد: ACD  و ماهیت گفتگو محور بودن آن علتمی‌شود گفتمان مناسب بین کشورهای این حوزه در اجلاس اتاق‌های بازرگانی انجام شود و این روال می‌تواند مؤثر در تبادلات تجاری باشد و مطمئناً افزایش تبادلات تجاری کشورهای آسیایی در قسمت سیاسی هم اثرگذار خواهد می بود.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

نجفی عرب گفت: همیشه نگاهمان این‌گونه بوده که ابتدا روابط سیاسی برقرار شود و سپس روابط تجاری شکل بگیرد؛ اما به نظر می‌رسد باید این مسیر بلعکس شود، ابتدا باید تبادلات اقتصادی اعم از اندوخته‌گذاری مشترک شکل بگیرد و این نوشته می‌تواند در جهت مبانی سیاسی هم بین کشورها عمل کند.

ادامه مطلب
گل زدن ۳۰ بازیکن ایرانی با پیراهن تیم‌ملی به سوریه » اصفهانیا

او پافشاری کرد: درصورتی‌که برنامه‌هایی همچون اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در کشورهای گوناگون آسیایی تداوم داشته باشد قطعاً از این مسیر به‌شدت می‌توانیم در جهت گسترش روابط اقتصادی با کشورها منفعت گیری کنیم این الزام این است که خودمان را در زیرساخت‌های گسترش اقتصادی همانند کشورهای دیگر تنظیم کنیم.

نجفی عرب با گفتن این که در سرزمین چندین گلوگاه و محدودیت وجود دارد اضافه کرد: درصورتی‌که مسئولان این مشکلات را مرتفع کنند می‌توانیم به درخشش بزرگی دست یابیم و تراز بازرگانی‌مان را ارتقا دهیم.

او راه اندازی اندوخته را برای گسترش الزامی دانست و او گفت: در سنوات قبل از ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۲ حجم راه اندازی اندوخته سرزمین سال‌به‌سال کوچک‌تر شد؛ منابعی را ملزوم داریم تا نرخ راه اندازی اندوخته را گسترش دهیم و افزایش تشکیل هم در آن زیاد تر شکل می‌گیرد در کل باید او گفت نیاز به اندوخته‌گذاری داریم. او افزود: از طرف دیگر او گفت و گو اشتغال دیگر موضوعی است که باید در این مسیر گسترش ملزوم صورت گیرد.

ادامه مطلب
پیشنهاد دربی در قطر شرم‌آور است » اصفهان امروز آنلاین

نجفی عرب خاطرنشان کرد: جذب اندوخته‌گذار خارجی به‌گفتن اولویتی است که باید به آن پرداخته شود در کشورهای آسیایی ظرفیت‌های بسیاری هست که آمادگی اندوخته‌گذاری را داشته باشند این الزام فراهم‌کردن زیرساخت‌ها است. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در رابطه برگزاری این اجلاس در اصفهان او گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان بیشتر از ۶ ماه دچار تدوین برنامه‌های برگزاری دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا بوده است که می‌توان ادعا کرد تیم اجرایی به نحو مساعد در این مسیر انجام فعالیت داشته و برونداد خوبی نیز ناظر بوده‌ایم.

 

 



ادامه مطلب
عکس‌| خواننده معروف در تولد یک استقلالی » اصفهانیا


دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author