اولین بیمار دریافت‌کننده کلیه اصلاح‌شده خوک درگذشت

اولین بیمار دریافت‌کننده کلیه اصلاح‌شده خوک درگذشت_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

«ریچارد اسلیمن»، اولین انسانی که پیوند کلیه خوک اصلاح‌شده ژنتیکی را دریافت کرده می بود، تقریباً دو ماه بعد از این عمل درگذشت. او دو هفته بعد از عمل، از بیمارستان مرخص شده و پزشکان حرف های بودند که درحال بهبودی است و کلیه تازه می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد. 

بر پایه گزارش نیویورک تایمز، ریچارد اسلیمن که بیماری کلیوی وخیمی داشت، در بیمارستان عمومی ماساچوست در سن ۶۲ سالگی تحت پیوند کلیه خوک قرار گرفت. این بیمارستان در بیانیه‌ای خبرداد که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که مرگ او نتیجه پیوند بوده باشد. جراح پیوند نیز حرف های می بود که امیدوار است این کلیه پیوندی حداقل برای دو سال کار کند.

مرگ اولین بیمار دریافت‌کننده کلیه اصلاح‌شده خوک

در بیانیه بیمارستان آمده است:

«تیم پیوند مس جنرال (Mass General) عمیقاً از درگذشت ناگهانی آقای اسلیمن متأسف است. آقای اسلیمن برای همیشه همانند یک چراغ امید برای بیماران پیوندی بی‌شماری در سراسر جهان دیده می‌شود و ما عمیقاً از مطمعن و تمایل او برای پیشرفت در عرصه پیوند خارجی (Xenotransplantation) سپاسگزاریم.»

این جراحی نقطه‌عطفی در عرصه پیوند خارجی یا بیگانه‌پیوندی (پیوند عضو از یک گونه به گونه دیگر) محسوب می‌شود. تلاش برای اصلاح ژنتیکی اندام‌های حیوانی به این امید است که بدن انسان بافت خارجی را بعد نزند.

ادامه مطلب
خلف وعده در تامین ارز خودروسازان؛ آیا باید منتظر مشکلات بزرگتر باشیم؟

بعد از پیوند، اسلیمن او گفت که یکی از دلایلی که او تحت این روش پیوند قرار گرفته، امیددادن به هزاران نفری می بود که برای زنده‌ماندن نیاز به این پیوند دارند. ماه قبل میلادی، یک زن ۵۴ ساله از نیوجرسی دومین فردی می بود که پیوند کلیه خوک اصلاح‌شده ژنتیکی را انجام داد.

آقای اسلیمن که سیاه‌پوست می بود، به بیماری کلیوی در مرحله پایانی وخامت مبتلا می بود. بیشتر از ۸۰۰ هزار نفر در آمریکا به این چنین بیماری‌های وخیم کلیوی مبتلا می باشند و نرخ‌ آن نیز در بین سیاه‌پوستان زیاد تر است. به‌عبارت دیگر، هر روز ۱۷ نفر در ایالات‌متحده در انتظار پیوند عضو، جان خود را از دست خواهند داد. کلیه نیز یکی از اندام‌هایی است که تعداد در دسترس آن برای پیوند، از تعداد بیماران نیازمند کمتر است.

ادامه مطلب
ایالت کالیفرنیا لایحه «حق جدایی از کار» در ساعات غیراداری را معارفه کرد_اصفهانیا

بر پایه گزارش‌ها، تقریباً ۲۷ هزار کلیه در سال ۲۰۲۳ پیوند زده شد، اما تقریباً ۸۹ هزار نفر در لیست انتظار برای این عضو بودند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author