آمریکا و چین درباره خطرات احتمالی و امنیت هوش مصنوعی مذاکره می‌کنند

آمریکا و چین درمورد خطرات احتمالی و امنیت هوش مصنوعی مذاکره می‌کنند_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

نمایندگان بلندپایه ایالات‌متحده و چین قرار است امروز در ژنو درمورد خطرات و ایمنی هوش مصنوعی (AI) گفتگو کنند. دولت‌ها به هوش مصنوعی اهمیت خواهند داد و به نوشته امنیت ملی و خطرات احتمالی آن دقت دارند.

در بیانیه شورای امنیت ملی ایالات‌متحده در کاخ سفید آمده است: «نمایندگان آمریکا و چین درمورد تلاش دو دولت برای رویارویی با خطرات احتمالی سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته تبادل‌نظر خواهند کرد.»

به‌گزارش خبرگزاری رسمی چین به‌نقل از وزارت خارجه این سرزمین، دولت‌ها در رابطه موضوعاتی ازجمله خطرات فناوری هوش مصنوعی و حکمرانی آن بر جهان او گفت و گو خواهند کرد.

آمریکا و چین درمورد خطرات احتمالی و امنیت هوش مصنوعی مذاکره می‌کنند_اصفهانیا ۷

اولین نشست نمایندگان آمریکا و چین درمورد خطرات احتمالی هوش مصنوعی

نشست ژنو در واقع اولین جلسه مذاکره‌ بین دولت‌های آمریکا و چین در رابطه هوش مصنوعی است. این نشست در جریان یک دیدار چندجانبه بین «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات‌متحده و «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین در سانفرانسیسکو در نوامبر ۲۰۲۳ مورد توافق قرار گرفت.

ادامه مطلب
هزینه برق استخراج بیت کوین در آمریکا در 2024 به 2.7 میلیارد دلار رسید_اصفهانیا
آخرین مطالب

مقامات دولت بایدن انها گفتند که تصمیم دارند بر گسترش هوش مصنوعی ایمن، یقین و قابل‌مطمعن تمرکز کنند. مقاماتی که اصرار دارند که نامشان آشکار نشود، به این نوشته اشاره کردند که ایالات‌متحده چگونگی مقابله با خطرات احتمالی این فناوری را با تشکیل تعهدات داوطلبانه با شرکت‌های پیشرو در این قسمت و با دقت به آزمایش‌های ایمنی محصولات هوش مصنوعی بازدید می‌کند و در رابطه آن توضیح می‌دهد.

واشنگتن درتلاش است تا در منفعت گیری از هوش مصنوعی در سیستم‌های تسلیحاتی از پکن جلوتر حرکت کند. بر پایه بیانیه ایالات‌متحده، هیئت آمریکایی متشکل از مقامات کاخ سفید، وزارت امور خارجه و وزارت بازرگانی خواهند می بود.

ادامه مطلب
انتشار کردن تصاویر شماتیک آیفون 16؛ ماژول دوربین عقب عمودی می‌بشود

گفتنی است تعداد بسیاری از رهبران دولتی بعد از اولین گردهمایی در اواخر سال قبل میلادی در بریتانیا، هفته آینده برای دومین نشست در رابطه ایمنی هوش مصنوعی در سئول ملاقات خواهند کرد.

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author