Harry Potter

فیلم هایی که شما را برای خواندن کتاب ترغیب می‌کند_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

کتاب، همنشینی است که تو را خسته و ملول نمی‌سازد. دوستی است که تو را فریب نمی‌دهد. و رفیقی است که به تو آزار نمی‌رساند. برگ‌های کتاب به منزله بال‌هایی می باشند که روح ما را به عالم نور و روشنایی پرواز خواهند داد. به این علت هرچه زیاد تر کتاب بخوانید، زیاد تر از زندگی حقیقی برخوردار خواهید شد. اما این روز‌ها که همزمان با برگزاری بزرگترین اتفاقات فرهنگی سرزمین یعنی «سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» است، بهترین فهرست سینمایی آثاری است که شما را برای خواندن کتاب ترغیب می‌کنند.

آیا تا به حال فیلمی را دیده‌اید که الهام قسمت شما برای انجام کاری باشد که هیچ زمان فکر نمی‌کردید بخواهید انجام دهید؟ برای مثال احتمالا وقتی که Good Will Hunting را تماشا کرده‌اید، دوست داشتید در تحصیلات یک فرد عالی باشید؛ یا حتی احتمالا با دیدن انیمیشن «راتاتویی» عاشق آشپزی شده‌اید. اما، اگر از آن دسته بچه‌هایی هستید که هر زمان که معلمتان کتاب جدیدی معارفه می‌کند از خواندن می‌ترسید، این مجموعه فیلم نظر شما را تحول خواهد داد.

حتی اگر معلم هستید، سعس کنید میزبانی یک نمایش عمومی از این فیلم‌ها را در نظر بگیرید تا دانش آموزان خود را به خواندن کتاب تشویق کنید. هنگامی دانش‌آموزان این فیلم‌ها را تماشا می‌کنند، با هر صفحه‌ای که ورق می‌زنند، شوق این قهرمان‌های جوان را خواهند دید. این مجموعه فیلم‌های حاضر در این فهرست ویجیاتو، دانش‌آموزان را به خواندن کتاب‌های خارج از مدرسه تشویق می‌کند و آنها را به یک انسان کتاب دوست تبدیل می‌کند.

ادامه مطلب
مدیرعامل و بنیان‌گذار Stability AI از سمت خود استعفا کرد_اصفهانیا
آخرین مطالب

Harry Potter

دوست صمیمی هری پاتر، هرمیون گرنجر، جادوگری زیاد درس خوان است. علیرغم این که در دنیای جادوگران بزرگ نشده است، او نسبت به همسالان خود در رابطه دنیای جادویی که در آن زندگی می‌کنند آگاه‌تر است. هرمیون برای رهایی دوستانش از موقعیت‌های خطرناک از کتاب منفعت گیری می‌کند. در هری پاتر و سنگ جادو، او تحقیقات خود را روی نیکلاس فلامل انجام داد و فهمید شد که او سنگی ساخته است که شما را جاودانه می‌کند. در کتاب هری پاتر و تالار اسرار، او تحقیق کرد که هیولایی که در هاگوارتز خراب‌کاری می‌کند،چیست.

حتی در آخر این فرنچایز سینمایی، وقتی که او، هری و رون در حال فرار بودند، او مجموعه‌ای از کتاب‌ها را با خود آورد و می‌دانست که در سفرشان به شکار هورکراکس یا همان جان‌پیچ پشتیبانی خواهند کرد. هرمیون مثال خوبی است از اهمیت خواندن برای مطمعن از این که آموخته‌های شما از کتاب‌ها می‌تواند به شما در حل مشکلات دنیای واقعی پشتیبانی کند.

ادامه مطلب
محققان موجودات کاملاً ناشناخته‌ای در دستگاه گوارش انسان کشف کردند

Matilda

Matilda

ماتیلدا بر پایه کتاب کودکانه رولد دال، دختر بچه‌ای نابالغ را مشخص می کند که از نظر عاطفی توسط والدینش رها شده و در راحتی دنیای کتاب‌ها زندگی می‌کند. از آنجایی که والدینش دقت مقداری به او داشتند و به سختی او را فهمیدن می‌کردند، ماتیلدا ناچار شد مراقبت از خود را یاد بگیرد. او زیاد تر به سمت کتابخانه عمومی خود می‌رفت و قفسه‌های کتابخانه را مرور می‌کرد.

او بعد از دریافت آموزش‌های کتابخانه‌ای در رابطه نکات و جزئیات نحوه کارکرد سیستم زندگی، هر چیزی را که دستش را می‌گرفت در هر دو قسمت کودکان و بزرگسالان می‌خواند. به علت این دانش است که ماتیلدا می‌تواند در اولین روز مدرسه‌اش بهتر از دیگر دانش‌آموزان کلاسش برتر باشد. او حتی می‌توانست مبالغ بسیاری از اعداد را در سر خود ضرب کند. در نتیجه شخصیت و فیلم ماتیلدا به بینندگان می‌آموزد که از طریق کتاب، شما تنها نیستید.

The Bookshop

The Bookshop

در دهه ۱۹۵۰، بیوه فلورانس گرین (امیلی مورتیمر) یک کتاب شناس به همه معناست. اما وقتی که او به شهر ساحلی کوچک هاردبورو، انگلستان نقل مکان می‌کند تا یک کتابفروشی راه اندازی کند، اشکار می‌شود که اشتیاق او یک علاقه مشترک در این جامعه نیست؛ چون یکی از اعضای با نفوذ شهر (پاتریشیا کلارکسون) تصمیم دارد مغازه را ببندد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

به این علت اجرای این ایده به فلورانس بستگی دارد که به جامعه نشان دهد خواندن چه مقدار می‌تواند جادویی باشد. فیلم کتابفروشی که بر پایه رمان پنه لوپه فیتزجرالد به همین نام ساخته شده است، یک قطعه زیبای دورهمی پر از کتاب است، اثری که شوق کتاب‌ خواندن و تلاش برای رسیدن به مقصد را الگو خود قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
اولین عکس طیف‌نگار مادون قرمز نیکموس بعد از سه سال_اصفهانیا

The Book Thief

The Book Thief

کتاب دزد داستان لیزل، دختر نوجوانی است که در میانه جنگ جهانی دوم، سپس از مرگ برادر کوچک و جدا شدن مادر از او، به خانواده هوبرمان سپرده می‌شود تا با آن‌ها زندگی کند. لیزل بی سواد است اما عاشق خواندن کتاب و هانس هوبرمان، پیرمرد مهربانی است که تلاش می‌کند از روی کتاب‌های داستان به او سواد بیاموزد. مسئله دلنشین حوالی این دختر آن است که از آنجایی که هیتلر کتاب‌ها را می‌سوزاند، لیزل حس می‌کند باید هر کتابی را که به دستش می‌رسد بدزدد.

در ادامه پدر رضاعی او به لیزل نحوه خواندن را آموزش می‌دهد و همسر شهردار او را به کتابخانه‌اش دعوت می‌کند تا هر کتابی را که می‌خواهد امانت بگیرد. داستان زندگی لیزل به طوری پیش می‌رود که عشق به کتاب خواندن و کتاب هدیه دادن، او را در آینده به یک نویسنده بدل می‌کند. در نتیجه فیلم دزد کتاب به مخاطب مشخص می کند کتاب‌ها واقعاً این قوت را دارند که درهایی را به روی زندگی شما باز کنند که هیچ زمان فکر نمی‌کردید بتوانید آن را باز کنید.

ادامه مطلب
گلکسی تب A9 یک قدم به معرفی نزدیک‌تر شد + مشخصات

Freedom Writers

Freedom Writers

نویسندگان آزادی با الهام از یک داستان واقعی، روایت کننده ماجرای ارین گرول معلم جوانی است که در سال ۱۹۹۲ و همزمان با شورش‌های نژادی در شهر لس آنجلس، برای تدریس داخل مدرسه‌ای می‌شود که فضای کلاس‌های آن به چند گروه نژادی تقسیم شده‌ است. رابطه بین شاگردان گوناگون کلاس متشنج است اما ارین تصمیم می‌گیرد ذهنیت بچه‌ها را نسبت به تنفر نژادی تحول دهد. اما راه او برای این کار چیست؟

او کتاب‌هایی را برای آموزش انتخاب می‌کند که بخشی از برنامه درسی مدرسه محسوب نمی‌شود و دانش آموزانش به سادگی می‌توانند با آنها ربط برقرار کنند. در واقع این معلم با منفعت گیری از کتاب‌های گوناگون نگرش شاگردان خود را به جهان حوالی‌شان تحول می‌دهد و کتاب‌خوانی را به یک الگو مناسب برای فهمیدن موقعیت انسان از اجتماع پیرامونش تبدیل می‌کند.

ادامه مطلب
یخچالی که بو نمی‌گیرد؛ تکنولوژی چطور به حذف بوی بد یخچال کمک می‌کند؟

دیگر آثاری که می‌تواند شما را به خواندن کتاب دعوت کند:

فیلم هایی که شما را برای خواندن کتاب ترغیب می‌کند
  • The Lord of the Rings
  • Notting Hill
  • Devotion
  • The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society
  • Jane Austen Book Club
  • You’ve Got Mail
  • Bookish
  • The Book of Eli
  • Dead Poets Society
  • The Princess Bride

چرا معلمان باید میزبان نمایش عمومی فیلم‌هایی در رابطه مطالعه یا بر پایه کتاب برای کلاس درس خود باشند؟

میزبانی اکران عمومی فیلم‌هایی با نوشته مطالعه یا بر پایه کتاب می‌تواند ابزار ارزشمندی برای معلمان در کلاس باشد. فیلم‌ها می‌توانند نمایش دیداری و شنیداری کتاب را اراعه دهند و فهمیدن و درگیری با داستان را برای دانش‌آموزان آسان‌تر کنند. علاوه بر این، فیلم‌ها می‌توانند دیدگاه جدیدی در رابطه کتاب اراعه دهند و به دانش‌آموزان اجازه خواهند داد موضوعات و رشد شخصیت‌ها را به راه حلهای تازه کشف کنند. نمایش عمومی یک فیلم با مضمون مناسب این چنین یک توانایی مشترک برای کلاس تشکیل کرده و او گفت و گو‌ها و تفکر انتقادی را تشویق می‌کند. به طور کلی، منفعت گیری از فیلم در کلاس درس می تواند فهمیدن و لذت دانش آموزان از کتاب را افزایش دهد و می تواند یک ابزار آموزشی موثر برای مربیان باشد.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author