میزبانی اصفهان دستاوردهای اجلاس را افزایش داد

میزبانی اصفهان دستاوردهای اجلاس را افزایش داد


به گزارش اصفهانیا

علیرضا خامه‌زر، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند حوالی دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع او گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) در اصفهان؛ دررابطه‌با او گفت‌وگومحور بودن این اجلاس او گفت: پیش‌نیاز هر تحولی در همه حوزه‌ها او مباحثه و مراوده اطلاعات است. کشورهای آسیایی به این نتیجه رسیدند که می‌توانند تعامل داشته باشند.

او با گفتن این که اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو ACD مربوط به قسمت خصوصی کشورهای آسیایی است، تصریح کرد: از آنجا که حوزه‌های تجاری زیاد تر تحت‌تأثیر مسائل سیاسی است، احتمالا نتواند پیروزی مطلق داشته باشد. قسمت خصوصی در کشورهای گوناگون برای یکدیگر فضای برد – برد را ترسیم می‌کنند؛ اما بعضی اوقات سیاست اجازه دستیابی به اهداف را نمی‌دهد.

خامه‌زر افزود: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان با برگزاری اجلاس فضایی را فراهم کرد تا کشورهای آسیایی با یکدیگر تعامل برقرار کنند تا قسمت‌های خصوصی منفعت بیشتری را کسب کنند.

ادامه مطلب
درخشش نگین گسترش نصف جهان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت تهران
آخرین مطالب

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در خصوص زمان‌های اقتصادی در استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۳ حوزه تجاری محصولات کشاورزی استراتژیک زعفران، زرشک و عناب را به‌گفتن پیشران اقتصادی قرار داده‌ایم. در حوزه معدن خراسان جنوبی استانی برخوردار است و بیش ۵۸ ماده معدنی در دسترس داریم.

او افزود: بزرگ‌ترین مجتمع زغال‌سنگی خاورمیانه در خراسان جنوبی قرار دارد و بیشتر از ۷۳ درصد زغال‌سنگ سرزمین را تامین می‌کنیم. تمرکز مهم استان بر معدن و صنایع تبدیلی و تکمیلی است تا از خام‌فروشی جلوگیری کنیم و علاوه‌برآن برای استان اشتغال‌زایی تشکیل شود.

ادامه مطلب
okr چیست؛ اجزا، انواع، مزایا + روش تهیه یک نمونه کارا

خامه‌زر با اشاره به موقعیت مناسب خراسان جنوبی برای تشکیل برق تمیز و صادرات آن، خاطرنشان کرد: سومین پیشران اقتصادی نیز انرژی‌های تجدیدپذیر است و باتوجه‌به شرایط اقلیمی استان، در تلاش هستیم با جذب اندوخته، خراسان جنوبی را به هاب صنایع مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل کنیم. موقعیت استان پشتیبانی کند تا نه‌تنها برق را برای شبکه داخلی ارسال کرده، بلکه مازاد آن را به افغانستان صادر کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با گفتن این که اصفهان در استان‌های سرزمین شاخص است، او گفت: سابقه صنایع در اصفهان بالاتر است و خوشحالیم که می‌بینیم اصفهان به سمت صنایع های‌تک حرکت می‌کند. به‌گفتن یک فعال اقتصادی جهش صنعت و نقش پررنگ اقتصاد دیجیتال در اصفهان را می‌بینم که جای خوشحالی دارد.

خامه‌زر درمورد میزبانی اصفهان از اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو ACD، تصریح کرد: از آنجا که نخستین توانایی برگزاری حضوری اجلاس است، احتمالا اگر استان به‌جز اصفهان میزبان می بود نمی‌توانستیم این چنین منفعت‌برداری را از آن داشته باشیم. اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان جزو اتاق‌های برخوردار سرزمین است که فعالیت‌های پژوهشی بسیاری انجام داده‌اند. از طرفی ظرفیت فرهنگی و تاریخی اصفهان می‌تواند عرصه‌ساز ربط موثر ما با قسمت خصوصی کشورهای عضو ACD باشد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

او اضافه کرد: یقیناً به‌شرطی که نتایج تنها روی کاغذ نباشد و ضمانت اجرایی اشکار کند. برای مثال کشورهای عضو ACD می‌توانند برای یکدیگر تعرفه ترجیحی واردات تعریف کنند یا کمیته دائمی برای نظارت بر مصوبات اجلاس راه اندازی دهند.

ادامه مطلب
مدارس اصفهان و برخی شهرستان ها در روز یکشنبه ۲۱ آبان تعطیل شد

 


دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author