سناتورهای آمریکا خواستار بودجه 32 میلیارد دلاری برای هوش مصنوعی شدند

سناتورهای آمریکا خواستار بودجه ۳۲ میلیارد دلاری برای هوش مصنوعی شدند_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکا به‌تازگی در یک مطرح خواستار ۳۲ میلیارد دلار بودجه برای پیشبرد آمریکا در عرصه هوش مصنوعی شدند. این چنین در این مطرح آن‌ها می‌خواهند از کاربران آمریکایی در برابر خطرات این فناوری نوظهور محافظت کنند.

بر پایه گزارش واشنگتن‌پست، در یک مطرح ۳۰ صفحه‌ای با گفتن «پیشبرد نوآوری ایالات‌متحده در هوش مصنوعی»، رهبر اکثریت سنا، «چاک شومر» و سه همکارش خواستار بودجه سالانه ۳۲ میلیارد دلاری (تا سال ۲۰۲۶) برای تحقیق و گسترش فناوری هوش مصنوعی در قسمت‌های دولتی و خصوصی شدند.

بودجه هنگفت آمریکا برای پیشبرد هوش مصنوعی

بر پایه طرحی که چاک شومر اظهار کرده، کنگره آمریکا باید قانونی تدوین کند که صدمه احتمالی هوش مصنوعی را افت دهد و این چنین تحقیقاتی را برای تحکیم اقتصاد و امنیت ملی ایالات‌متحده فراهم کند.

ادامه مطلب
هزینه برق استخراج بیت کوین در آمریکا در 2024 به 2.7 میلیارد دلار رسید_اصفهانیا
سناتورهای آمریکا خواستار بودجه ۳۲ میلیارد دلاری برای هوش مصنوعی شدند_اصفهانیا ۱۲

شرکت‌های آمریکایی ازجمله گوگل، OpenAI و متا اکنون در عرصه هوش مصنوعی در جهان پیشتاز می باشند، بااین‌حال رقابت با کشورهایی همانند چین، قانون‌گذاران آمریکایی را ملزم می‌کند تا رویکرد پایدارتری در پیش بگیرند.

اکنون نزدیک به یک سال است که سناتورها و قانون‌گذاران آمریکایی درمورد پیشرفت و یقیناً خطرات هوش مصنوعی برنامه‌ریزی می‌کنند. این سیاست‌مداران با مدیران عالی‌رتبه شرکت‌های فناوری همانند «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، «ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل و «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا و xAI نشست‌های غیرعلنی برگزار کردند تا پیامدهای گسترده هوش مصنوعی را بر اموری همانند امنیت ملی، حریم خصوصی افراد و تأثیر آن بر مشاغل بازدید کنند.

ادامه مطلب
مشکل برف‌پاک‌کن خودروهای سایبرتراک برای تسلا دردسرساز شد_اصفهانیا
1715779883 577 سناتورهای آمریکا خواستار بودجه 32 میلیارد دلاری برای هوش مصنوعی
سناتورهای آمریکا خواستار بودجه ۳۲ میلیارد دلاری برای هوش مصنوعی شدند_اصفهانیا ۱۳

پیشرفت‌های سریع هوش مصنوعی نگرانی‌هایی را به وجود اورده است؛ این فناوری می‌تواند علتگسترش اطلاعات نادرست و افشای اطلاعات شخصی کاربران شود. مدیران گوگل، مایکروسافت، IBM و OpenAI خواستار نظارت زیاد تر دولت بر این فناوری شده‌اند. اکنون مطرح تازه سناتورها نیز در راستای همین امر است، تا علاوه‌بر پیشبرد این فناوری سودمند، از خطرات آن نیز کاسته شود.

یقیناً به‌تازگی سم آلتمن حرف های است که باید یک آژانس بین‌المللی و فراتر از قوانین ملی، روی هوش مصنوعی نظارت کند.

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author