دوربین GFX100S II

دوربین GFX100S II توسط فوجی‌فیلم معارفه شد؛ حسگری بزرگ در بدنه‌ای کوچک


به نقل از اصفهانیا

شرکت فوجی‌فیلم به‌تازگی محصولی تازه از سری GFX خود را رونمایی کرده است. دوربین GFX100S II دارای مشخصات و ویژگی‌های شبیه با دیگر اعضای خانواده خود از جمله GFX100 II است؛ اما این قابلیت‌ها را در قالب بدنه‌ای کوچک‌تر اراعه می‌کند و وزن کمتری نسبت به برادران خود دارد.

مشخصات و ویژگی‌های دوربین GFX100S II فوجی‌فیلم

 فوجی‌فیلم به‌تازگی در اتفاقات تازه خود در شهر سیدنی، عمل به معارفه چندین محصول تازه شامل لنزهای متنوع کرده است؛ اما یک دوربین در بین آنها جلب دقت بیشتری می‌کند. دوربین GFX100S II محصول تازه‌داخل سبک و جمع‌وجور ژاپنی‌ها است که برای علاقه‌مندان به عکاسی یا فیلمبرداری با فرمت مدیوم و لارج درنظر گرفته شده‌است.

دوربین GFX100S II از یک حسگر GFX CMOS II با رزولوشن ۱۰۲ مگاپیکسل منفعت می‌برد که ۱.۷ برابر بزرگ‌تر از حسگرهای رایج ۳۵ میلی‌متری در دوربین‌های فول‌فریم است. در کنار این حسگر، ناظر منفعت گیری از پردازنده قوی X-Processor 5 فوجی‌فیلم نیز هستیم که می‌تواند در مختصر‌ترین زمان، پردازش‌های ملزوم را برای ثبت تصاویر باکیفیت صورت دهد. حسگر مورد منفعت گیری در دوربین تازه فوجی‌فیلم می‌تواند نرخ ISO عکاسی ۸۰ در حالت ثابت و فیلمبرداری ۱۰۰ را اراعه کند که با در نظر گرفتن امکان عکاسی ۱۶ بیت با فرمت RAW در آن، نویدبخش دامنه دینامیکی وسیعی است و به گمان زیادً نویز زیاد کمتری را در قیاس با اعضای قدیمی‌تر سری GFX از خود اراعه می‌دهد.

ادامه مطلب
گفتگو با کارکنان آتش نشانی EPA و پاسخ به مشکلات کاری
دوربین GFX100S II توسط فوجی‌فیلم معارفه شد؛ حسگری بزرگ در بدنه‌ای کوچک ۱۲

یکی از قابلیت‌های دلنشین در دوربین GFX100S II تحت گفتن Pixel Shift Multi-Shot اراعه شده‌است که زمان عکاسی با فرمت RAW و نرخ ۱۶ بیت در دسترس قرار دارد. عکاسان به‌پشتیبانی این ویژگی می‌توانند عمل به عکاسی پیاپی نمایند که در هر عکس ناظر جابه‌جایی ۰.۵ پیکسلی عکس روی حسگر هستیم. تصاویر ثبت شده با منفعت گیری از نرم‌افزار Pixel Shift Combiner در نهایت با هم ادغام خواهد شد و می‌توانند یک فایل RAW دارای نزدیک به ۴۰۰ میلیون پیکسل را راه اندازی دهند. این چنین حالت فرد دیگر تحت گفتن Real Color در دسترس قرار دارد که عمل به ثبت فایل‌های Raw-4 با نرخ جابه‌جایی ۱ پیکسل در هر عکس می‌کند. در این حالت، هر خروجی دارای ۱۰۲ میلیون پیکسل است و حجم نسبتاً کمتری در قیاس با حالت ابتدایی اشغال می‌کند.

ادامه مطلب
آتشفشان‌های سیاره زهره به گمان زیادً همین اکنون درحال فوران می باشند
آخرین مطالب

دوربین GFX100S II دارای وزن حدودی ۸۸۳ گرم است که آن را به سبک‌ترین عضو خانواده GFX فوجی‌فیلم تبدیل می‌کند. طول و عرض آن نیز شبیه با اعضای قبلی این خانواده است و تغییری را ناظر نبوده‌ایم. مطابق حرف های سازنده، سیستم فوکوس خودکار در این محصول ناظر بهبود بوده است و با منفعت گیری از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند بهتر از قبل عمل به شناسایی سوژه نماید. حیوانات، خودروها، هواپیماها، حشرات و… از جمله مواردی می باشند که توسط سیستم فوکوس خودکار دوربین تازه فوجی‌فیلم قابل شناسایی خواهند می بود. حداکثر نرخ تصویربرداری پیاپی هم در این محصول ۷ فریم بر ثانیه اظهار شده‌است و از یک سیستم ضد لرزش ۵ محوره پیشرفته منفعت می‌برد. ترکیب سیستم IBIS با حسگرهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ جهت شده‌است تا ناظر حذف کوچک‌ترین لرزش‌ها در دوربین تازه‌داخل فوجی‌فیلم باشیم.

ادامه مطلب
نشانه‌های قلدری در محیط کار؛ پیامدها، روش مقابله فردی و سازمانی
دوربین جدید فوجی فیلم
دوربین GFX100S II توسط فوجی‌فیلم معارفه شد؛ حسگری بزرگ در بدنه‌ای کوچک ۱۳

از امکانات و قابلیت‌های فیلمبرداری دوربین GFX100S II می‌توان به ثبت ویدئوهایی با رزولوشن ۴K با نرخ ۱۰ بیت و انکودهای H264 و H265 اشاره کرد که حداکثر نرخ داده ۷۲۰ مگابیت بر ثانیه را ضبط می‌کند. یقیناً با اتصال یک حافظه SSD جانبی از طریق درگاه USB-C به دوربین اتصال HDMI به مانیتور جانبی می‌توان عمل به ضبط ویدئوهای ProRes اپل نیز کرد. محصول تازه فوجی‌فیلم از تعامل با سرویس Frame.io هم منفعت می‌برد که امکان بارگذاری مستقیم عکس‌ها و ویدئوها روی فضای ابری بدون نیاز به سخت‌افزار یا نرم‌افزار اضافی را فراهم می‌سازد. صفحه‌نمایش لمسی دوربین هم از نرخ به‌روزرسانی عکس ۱۰۰ هرتز منفعت می‌برد و سیستم منظره‌یاب در آن نسبت به قبل بهبود اشکار کرده است.

قیمت دوربین تازه فوجی فیلم

قیمت دوربین تازه فوجی‌فیلم، ۴۹۹۵ دلار اظهار شده‌است و یک دستگیره فلزی برای منفعت گیری راحت‌تر از دوربین زمان نصب لنزهای سنگین هم به‌صورت جداگانه با مبلغ ۱۵۰ دلار فروخته خواهد شد. فعلاً لوازم جانبی بیشتری از جمله دسته جداگانه برای باتری از سوی سازنده معارفه نشده است. لنز تازه GF 500mm با f/5.6 هم همزمان با دوربین GFX100S II داخل بازار خواهد شد و برچسب قیمت ۳۴۹۹ دلار را یدک خواهد کشید. ناگفته نماند که همه قیمت‌ها در اروپا زیاد تر خواهد می بود و قیمت پایه دوربین از ۵۴۹۹ یورو اغاز می‌شود. برای قیاس باید اشاره کرد که نسل قبلی این دوربین تحت گفتن GFX 100 II با قیمت ۷۵۰۰ دلار روانه بازار شد.

ادامه مطلب
دانه‌های بیلی در خورشیدگرفتگی کامل

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author