نمایی از رابط کاربری Workplace متا

متا در سال ۲۰۲۶ پلتفرم ارتباطات سازمانی Workplace را تعطیل می‌کند_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

فیسبوک وقتی جاه‌طلبی‌های بزرگی برای تبدیل‌شدن به یک بازیگر مهم در ارتباطات سازمانی و کاری داشت، اما امروز متا، تصمیم مهم و یقیناً ناخوشایندی گرفته است. این شرکت خبرداد که سرویس Workplace را تعطیل می‌کند.

متا در اطلاعیه‌ای رسمی خبرداد که پلتفرم Workplace را در سال ۲۰۲۶ تعطیل می‌کند. این پلتفرم جایگزینی برپایه فیسبوک برای ارتباطات سازمانی می بود و رقیبی برای اسلک یا مایکروسافت تیمز محسوب می‌شد.

تا تاریخ ۳۱ اوت ۲۰۲۵، کاربران می‌توانند همانند قبل از Workplace منفعت گیری کنند، اما از ۱ سپتامبر ۲۰۲۵ تا ۳۱ مه ۲۰۲۶، این پلتفرم تنها برای خواندن و دانلود داده‌ها در دسترس خواهد می بود. نهایتاً بعد از مه ۲۰۲۶، این سرویس به‌طور کامل تعطیل می‌شود. تا این مدت اشکار نیست که چه تعداد از کارمندان تحت تأثیر این تعطیلی قرار خواهند گرفت.

ادامه مطلب
اپلیکیشن Nothing Chats به دلایل امنیتی از گوگل پلی حذف شد

Workplace با ارسال یک یادداشت به کاربران خود، پیشنهاد می‌کند تا به پلتفرم Workvivo که متعلق به شرکت Zoom است، مهاجرت کنند. شرکت زوم در سال ۲۰۲۳، پلتفرم Workvivo را خریداری کرد.

مقصد متا از تعطیلی پلتفرم Workplace

متا دراین‌باره می‌گوید:

«ما فعالیت Workplace را متوقف می‌کنیم تا بتوانیم روی ساخت فناوری‌های هوش مصنوعی و متاورس تمرکز کنیم که معتقدیم اساساً نحوه کار ما را تحول می‌دهد. طی دو سال آینده، ما به مشتریان Workplace خود گزینه انتقال به Workvivo، تنها شریک ترجیحی متا را اراعه خواهیم داد.»

این تحول نشان‌دهنده آخر یک دوره ده ساله برای Workplace است که برنامه‌های بزرگی برای اراعه یک جریان درآمد متفاوت به فیسبوک داشت. بااین‌حال در نهایت این محصول موفق نشد با پلتفرم‌هایی همانند Teams مایکروسافت رقابت کند.

ادامه مطلب
شکایت تازه از اسپیس ایکس؛ اخراج غیرقانونی کارمندانی که از ماسک انتقاد کرده‌اند

یقیناً Workplace زیاد زمان است که توسط متا به فراموشی سپرده شده است؛ حتی شنیده شده می بود که در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت‌های اندوخته‌گذاری خارجی برای خرید این پلتفرم با متا تماس گرفته بودند تا بلکه بتوانند این سرویس را مجدد زنده کنند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author