معرفی فیلم سینمایی تاوان؛ بیوگرافی بازیگران، داستان و زمان اکران

معارفه فیلم سینمایی تاوان؛ بیوگرافی بازیگران، داستان و زمان اکران

[ad_1]
به گزارش اصفهانیا

تاوان با نام قبلی لایه‌های افترا گفتن فیلم سینمایی  ژانر اکشن به کارگردانی رامین سهراب محصول مشترک ایران و فنلاند محصول سال ۱۴۰۰ است که از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سینماهای سراسر سرزمین اکران شده است.

در فیلم تاوان ایرانی بازیگرانی چون کامران تفتی، ارسلان قاسمی، نادر فلاح،آرمان درویش، مجید سعیدی ب ایفای نقش پرداختند. اگر شما هم به جستوجو اطلاعاتی از فیلم سینمایی تاوان هستید در ادامه این نوشته همراه ما باشید تا اطلاعاتی از بازیگران، عوامل فیلم، خلاصه داستان و…را در اختیار شما قرار دهیم.


آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید












نام فیلم  تاوان
کارگردان رامین سهراب
محصول ایران، فنلاند
زبان

فارسی


انگلیسی


فنلاندی

زمان  ۹۰ دقیقه
ژانر اکشن
رده سنی
سال ساخت ۱۴۰۰
روز اکران ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ (جشنواره فیلم فجر)

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
توزیع کننده بهاران فیلم

 داستان فیلم تاوان

داستان فیلم تاوان به زندگی آتش‌نشانی می‌پردازد که در یک سانحه زندگی فردی را نجات می‌دهد و سپس اتفاقاتی برای وی رخ می‌دهد.سام آتشنشان دواطلب جوانی است که برای رهایی خود از کابوسی سی ساله در تلاش است به مردم دچار در حوادث گوناگون پشتیبانی کند. او به فنلاند می‌رود اما در برگشت به اتفاق همسرش، دچار مشکلاتی می‌شود

 اکران فیلم تاوان

 اکران فیلم تاوان از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سینماهای سراسر سرزمین اغاز شده است.

بازیگران فیلم تاوان

  • رامین سهراب در نقش سام
  • جسیکا ولف در نقش اِما
  • نادر فلاح در نقش آرمان
  • کامران تفتی در نقش سرگرد
  • ارسلان قاسمی در نقش نوید
  • ونوس کانلی در نقش سارا
  • آرمان درویش در نقش فرهاد
  • مجید سعیدی در نقش پرویز
  • میلاد میرزایی در نقش کسری
  • فرشاد اسدالله‌پور در نقش شاهین
  • پپه کارای در نقش آزاد

بیوگرافی بازیگران فیلم تاوان

در ادامه بیوگرافی بازیگران فیلم تاوان را به طور خلاصه برایتان آورده ایم:

بیوگرافی کامران تفتی بازیگر فیلم تاوان

  • تاریخ تولد:  ۱۹ فروردین ۱۳۵۸ 
  • تحصیلات: کارشناسی رشته بازیگری
  • اغاز: ۱۳۷۹
  • شهرت:  خواب و بیدار 
  • ازدواج: متاهل
کامران تفتی

بیوگرافی ارسلان قاسمی بازیگر فیلم تاوان

  • تاریخ تولد:  ۱ خرداد ۱۳۷۴
  • تحصیلات: فارغ التحصیل رشته تئاتر و مهندسی معماری
  • اغاز: ۱۳۸۱
  • ازدواج: مجرد
ارسلان قاسمی
ارسلان قاسمی

بیوگرافی آرمان درویش بازیگر فیلم تاوان

  • تاریخ تولد:  ۲۹ مرداد ۱۳۶۶
  • تحصیلات: کارشناس رشته کارگردانی
  • اغاز: ۱۳۹۴
  • شهرت: با سریال ملکه گدایان
  • ازدواج: جدا شده از یاس سنجری
آرمان درویش
آرمان درویش

بیوگرافی نادر فلاح بازیگر فیلم تاوان

  • تاریخ تولد:  ۱۴ شهریور ۱۳۵۲ 
  • تحصیلات: کارشناس رشته کارگردانی
  • اغاز: ۱۳۶۸
  • ازدواج: متاهل
نادر فلاح
نادر فلاح

بیوگرافی ونوس کانلی بازیگر فیلم تاوان

  • تاریخ تولد: ۱۹ فروردین ۱۳۷۰
  • اغاز: ۱۳۸۹
  • ازدواج: مجرد
ونوس کانلی
ونوس کانلی

 

عوامل فیلم تاوان

 



















کارگردان  رامین سهراب
تهیه‌کننده محسن صرافی، رامین سهراب Jonna Enroth
نویسنده  رامین سهراب، امیرحسین ماکویی

Sami Laulajaine  Christopher Larsen

فیلم‌بردار Mark Hobson
تدوین‌گر  روزبه کلباسی Chancler Haynes

طراح نور

 آنتون یوکی‌کاناس
صدابردار  بابک اردلان

طراح گریم

 حسین صالحیان
مدیر تدارکات  مهدی عباسی‌پور
طراح صحنه  مهسا جلیل‌پور و شیوا اکبری
طراح لباس  تینا سهیلی
برنامه‌ریز  افشین رضایی
فیلمبردار  ابراهیم اشرفی
مشاور رسانه‌ای  آیدا اورنگ
روابط عمومی  سارا سالک
جانشین تهیه‌کننده و مجری مطرح  محسن صرافی

تیزر فیلم تاوان

جوایز و افتخارت فیلم تاوان

  • برنده جایزه بهترین فیلمبرداری از جامعه صنفی فیلمبرداران استرالیا در قسمت فیلم‌های با بودجه تا ۲ میلیون دلار به مارک هوبسن
  • برنده جایزه بهترین کارگردان اکشن از مجمع کارگردانان لندن به رامین سهراب
  • برنده بهترین فیلمبرداری از آکادمی فیلم اروپا به مارک هوبسن
  • برنده جایزه بهترین کارگردانی از آکادمی فیلم اروپا به رامین سهراب

 

نشست خبری فیلم «تاوان»

رامین سهراب کارگردان: من از پنج سالگی دوست داشتم به ایران بازگردم و ژانر اکشن را زنده کنم چون متاسفانه با گذر سال‌ها ژانر اکشن کنار گذاشته شده می بود و امیدوارم موفق شده باشم.  علت انگلیسی سخن بگویید کردن بادیگاردها این می بود که بتوانیم فیلم را به شیوه بین‌المللی نشان دهیم ضمن این که چون قرار است فیلم نمایش‌های بین‌المللی داشته باشد بهتر این می بود که درصد زبان انگلیسی زیاد تر باشد. ژانر اکشن، ژانر و نحوه ساخت مخصوص خود را دارد و زیاد نمی‌توان آن را با دیگر آثار ایرانی قیاس کرد. زیاد دوست داشتم هنگامی فیلم من خارج از ایران نمایش اشکار می‌کند پلیس ایران را کاریزماتیک و دلنشین نشان دهم. من نگرانی بابت برگشت مالی کار ندارم چون فیلم بین‌المللی است و اکران خارجی هم خواهد داشت. من این تاثییر را با قلبم ساختم حتی اگر برگشت مالی هم نداشته باشد.

محسن صرافی تهیه کننده: بابت اراعه نظرات اهالی رسانه سپاس می‌کنم اما ترجیحم این است که پاسخی به نظراتی که در آن‌ها توهین است، نداشته باشم.  رامین سهراب با ادبیات ایران به خوبی آشنا نیست و ۵ سالگی ایران را ترک کرده است. اما فکر می‌کنم این فیلم محترم است و ۱۰ سال از عمر برخی از عوامل برای ساخت این فیلم صرف شده است و توانایی‌ای اتفاق افتاد که در آینده پخته‌تر می‌شود. دوست داریم این فیلم را در شهرستان‌های دورافتاده هم اکران کنیم و امیدوار هستم که مخاطبان جوان و نوجوان از تماشای این تاثییر استقبال کنند. در کار تشکیل مشترک نیاز است که بین ۲ سرزمین همکاری و تعامل شکل بگیرد و با هم هماهنگ شوند. این تعامل حتی در برخی از موارد شامل تعامل سفرای دو سرزمین نیز می‌شود. بنیاد سینمایی فارابی نیز در وجه تسهیل‌گر امور برای ما داخل شد و‌ جدا از او گفت و گو مالی تعامل خوبی با ما داشت.

نقد فیلم تاوان 

نقد فیلم تاوان در سایت فیلمو شات را می خوانید:

کمال پورکاوه: اگر اکشنهای چاک نوریس و جکی چان را در دهه هشتاد میلادی دیده باشید، حتما با بدلِ هندیِ آن‌ها هم که از طریق نوار ویدئو به دست ما می‌رسید، آشنا هستید. کپی‌های نازلی که با تقلیدی ناشیانه از این اکشنها، حتی آسان‌گیرترین تماشاگران را هم به جای این که دچار شوق نماید، به خنده وا می‌داشت.

اکنون لایه‌های افترا، چهل سال سپس از تماشای آن نوارهای ویدئو، دست به بازسازیِ نسخه‌ای شبیه همان‌زی مووی‌ها زده و با تجملاتی دانستن عناصری چون داستان، فیلمنامه، شخصیت‌پردازی و باورپذیری، یکسره به سراغ طراحیِ صحنه‌هایی از نبرد تن به تن قهرمان مهم‌اش (با بازی خود جناب کارگردان) با شرورهایی از جنس پت و مت می‌رود.

لایه‌های افترا بیشتر از آنکه به چیزی به اسم «فیلم» همانند باشد، به یک سیرک از جنس حرکات محیر العقول «خلیل عقاب» همانند است که می‌کوشد به تماشاگرش بگوید: دیدی چه مقدار قشنگ محافظانِ کت و شلوارپوش را نقش بر زمین کرد؟

این ساخته رامین سهراب که در شیوه روایتش، شباهت عجیبی به ویدیو‌های ایرج ملکی اشکار کرده است، یکی از توهین‌آمیزترین آثاری است که به قسمت مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر راه اشکار کرده است و این سوال مهم و اساسی را از هیات انتخاب به پیش می‌آورد که بر پایه کدام متر و معیاری، لایه‌های افترا به با اهمیت ترین جشنواره سینماییِ ما راه اشکار میکند و تعداد بسیاری از آثار در خور اعتنا، پشت در جشنواره می‌همانند.

اگر به ژانر اکشن علاقمند هستید و به فیلمهای آمریکایی نیز دسترسی ندارید، تماشای اکشنهای هندی دهه نود نظر بهتر و آبرومندانه‌تری از این تاثییر مدعی ارتقاء اکشن سینمای ایران به نظر می‌رسد.

رضا صائمی: بدون شک یکی از شگفت‌های جشنواره چهلم «لایه‌های افترا» می بود. شگفتی از این حیث که از دل فیلمی اکشن، یک کمدی ناخواسته بیرون می‌آید. این کمدی از همان اغاز از تیتراژ ابتدایی فیلم که مدام با نام رامین سهراب به گفتن مسئول قسمت‌های گوناگون فیلم روبرو می‌شویم اغاز شده و تا تیتراژ پایانی که با صحنه‌هایی از پشت صحنه همراه است ادامه می‌یابد. فیلم حتی اکشن هم نیست بلکه زیاد تر کاریکاتوری از اکشن است با بازی‌ها و دیالوگ‌هایی نخ نمایی که علتحیرت می‌شود. حیرت از این که چطور فیلمساز و عوامل فیلم دست به تشکیل این چنین فیلمی در عصر حاضر زده اند. فیلمی که نه تنها جایش در جشنواره نیست که قطعا جای هر فیلم بیرون مانده از جشنواره را هم ضایع کرده است. صحنه‌های زد و خورد و تعقیب و گریز که اگزجره و تصنعی است جای خود، فیلمنامه آنقدر سست و بی‌علتو بی‌مایه است که حتی اگر صحنه‌های اکشن آن را حرفه‌ای می بود باز هم چیزی به اسم فیلم شکل نمی‌گرفت! لایه‌های افترا زیاد تر یک شلوغ کاری تصویری و رزمی است که به جای آنکه مخاطب را سرگرم و شوق زده کند می‌خنداند.

سید آریا قریشی: دل آدم موقع تماشای این چنین فیلم‌هایی می‌سوزد! در این فیلم‌های ساده‌انگارانه، طبق معمولً صداقتی وجود دارد که این حس دلسوزی را افزایش می‌دهد. سازندگان این چنین فیلم‌هایی، طبق معمولً پیش خودشان فکر می‌کنند که دارند فیلم‌هایی جدی و مهم می‌سازند. اما نتیجه – متأسفانه – چیزی جز خندیدن تماشاگر به جدی‌ترین لحظات فیلم نیست. سازندگان لایه‌های افترا برای ساخت سکانس‌های اکشن واقعاً زحمت کشیده‌اند (در کنار همه ایرادات حیرت‌انگیز فیلم، نباید تکذیب کرد که برخی از سکانس‌های اکشن فیلم سطحی به‌مراتب بالاتر از اکثر ازمایش ها ناکام سینمای ایران در عرصه دارند). اما هنگامی نه شخصیت‌پردازی درستی در کار است و نه منطقی در داستان مراعات می‌شود، چند لحظۀ خوب نمی‌تواند کوچک‌ترین کمکی به فیلم کند. مشکل در درجۀ اول به این برمی‌گردد که سازندگان فیلم فقطً به پیروی از الگوهایی روی آورده‌اند که در ایران قابل باور نیستند. نباید فراموش کرد که برخی از ژانرها امکان پذیر در یک فرهنگ خاص باورپذیر باشند اما در یک فرهنگ دیگر باید ویژگی‌های بومی اشکار کنند. ویژگی‌های بومی لایه‌های افترا در حد نمایش یک قهوه‌خانه و یک خانۀ سنتی باقی می‌ماند. به‌جز این، آن‌چه از فیلم باقی می‌ماند چیزی نیست جز رفتارهای اغراق‌شده و باورناپذیر شخصیت‌ها، داستانی نحیف که فقطً بهانه‌ای برای درگیری‌های طویل است، و دیالوگ‌هایی سطحی و تأسف‌آور. مثالهای شبیه این چنین فیلمی در آمریکا عمدتاً حتی اکران هم نمی‌شوند و مستقیماً در بازار نمایش خانگی پخش خواهد شد اما از عجایب روزگار این است که این چنین فیلمی در ایران سر از جشنوارۀ فیلم فجر درآورده است. رامین سهراب هم از نظر بدنی می‌تواند از بعد اجرای سکانس‌های درگیری برآید و هم – در مقام کارگردان – می‌تواند سکانس‌های اکشنی با کیفیتی بالاتر از استانداردهای سینمای ایران بسازد، اما – لااقل آن‌طور که از این فیلم برمی‌آید – متأسفانه نه بازیگر خوبی است و نه توانایی خلق یک داستان باورپذیر و لااقل متوسط را در ژانر اکشن دارد.

علی نعیمی: بدون شک لایه‌های افترا بدترین فیلم تاریخ سینمای ایران از زمان ساخت فیلم دختر لر است. حتی نمی‌توان واژه فیلم را به این ملغمه بی سر و ته اطلاق کرد. سینمای ایران در حالی پا به قرن تازه می‌گذارد که در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر هیات انتخاب جشنواره یک فیلم مبتدی از یک کارگردان ناشناس را به آثار نقل سینماگران برجسته ترجیح می‌دهد و نتیجه آن می‌شود که ناظر ابتذال در همه عناوین سینمایی باشیم. از بازیگری و کارگردانی تا مقوله تشکیل مشترک که این آخری از همه زیاد تر روی اعصاب است. بنیاد سینمایی فارابی سپس از ۴۰ سال آزمون و اشتباه در تشکیل فیلم حتی به این سطح از فهمیدن نرسیده است که بودجه دولتی و بیت‌المال را خرج چه فردی می‌کند؟ اساسا رامین سهراب با چه رزومه و شناختی داخل این سینما شده است و با بودجه قسمت دولتی اثری فاقد وجاهت نمایشی ساخته است؟ جشنواره فیلم فجر با این تاثییر اعتبار و آبروی چهل ساله‌اش را یک شبه به باد داد.

 

 سخن آخر

در این نوشته به معارفه فیلم سینمای تاوان با بازی کامران تفتی و ارسلان قاسمی پرداختیم و اطلاعاتی از زمان اکران، عوامل سریال، اسامی و بیوگرافی بازیگران را با عکس در اختیار شما قرار دادیم.  اگر شما اطللاعات دقیق تری از این فیلم در اختیار دارید با ما و دیگر مخاطبان سایت اتفاقات ایران در تکه نظرات نقل کنید.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

[ad_2]

منبع