اپل توسعه موتورهای مرورگر شخص ثالث را هم به اروپا محدود کرده است

اپل گسترش موتورهای مرورگر شخص ثالث را هم به اروپا محدود کرده است_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

موافقت اپل با قوانین اروپایی (مبنی بر اجازه منفعت گیری از موتورهای مرورگر شخص ثالث در تلفنهای آیفون) انگارً با محدودیت‌هایی همراه است که گسترش و حمایتاز موتورهای مرورگر شخص ثالث را برای گسترش‌دهندگان خارج از اتحادیه اروپا دشوار می‌کند.

بر پایه گزارش تازه The Register، اپل گسترش و آزمایش موتورهای مرورگر شخص ثالث را به دستگاه‌هایی که به‌طور فیزیکی در اتحادیه اروپا قرار دارند، محدود کرده است. الزام جدیدی که توسط اپل اراعه شده است، مانع جدیدی را بر سر راه همه افرادی اضافه می‌کند که تصمیم دارند یک مرورگر با موتور جانشین در اتحادیه اروپا گسترش بدهند.

تأثیر محدودیت اپل بر گسترش‌دهندگان

این کار به‌طور موثر یک حصار جغرافیایی (Geofence) برای تیم‌های گسترش تشکیل می‌کند و علتمی‌شود مرورگرهایی که تیم گسترش‌دهنده آن‌ها در ایالات‌متحده مستقر می باشند، فقط از طریق همانند‌سازها کار کنند. درحالی‌که برخی از آزمایش‌ها را می‌توان در محیط همانند‌ساز انجام داد، اما هیچ جایگزینی برای آزمایش روی دستگاه وجود ندارد، به این معنی که گسترش‌دهندگان باید در محدوده جغرافیایی تعیین شده اپل وجود داشته باشند.

ادامه مطلب
شیائومی می‌خواهد تا آخر 2024 نزدیک به 120 هزار خودروی SU7 اراعه کند_اصفهانیا

این کار فرایند گسترش و حمایتمرورگرها با موتورهای جانشین را پیچیده می‌کند، چون آزمایش روی دستگاه برای برسی دقیق کارکرد و عیب‌یابی مرورگرها یک امر الزامی است.

اتحادیه اروپا با قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، ا‌پل را به‌گفتن یک «دروازه‌دار» معارفه کرد و غول فناوری برای مطابقت با این قانون، ناچار به تشکیل تغییراتی در سیاست‌های خود شد. با انتشار کردن سیستم عامل iOS 17.4، ا‌پل رسماً اجازه منفعت گیری از موتورهای مرورگر جانشین را در اتحادیه اروپا صادر کرد.

ادامه مطلب
هواوی رسماً اعلام کرد؛ 100 میلیون دستگاه از HarmonyOS 4 استفاده می‌کنند

کمیسیون اروپا هم‌اکنون در حال انجام تحقیقاتی در رابطه انطباق اپل با DMA است و بر ماهیت محدودکننده آخرین تغییرات آن تمرکز دارد. تحقیقات مذکور با این مقصد اغاز شده است که اشکار شود آیا الزامات اپل برای دورزدن DMA طراحی شده‌اند یا خیر، چون در صورت وجود این چنین چیزی، فعالیت رقیب ها می‌تواند دشوار شود.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author