این ویتامین ها را با هم مصرف نکنید

این ویتامین ها را با هم مصرف نکنید_اصفهانیا


کد خبر: ۲۶۱۳۹۷

تاریخ انتشار کردن: دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ – ۱۱:۴۵

اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز، همانطور که در مصرف دارو باید حواسمان به تداخلات دارویی باشد، در مصرف ویتامین‌ها نیز باید به این اصل دقت داشت.

ویتامین‌هایی که نباید با هم ترکیب و مصرف شوند، عبارت هستند از:

ویتامین C با ویتامین B-۱۲

ویتامین C یک آنتی اکسیدان الزامی برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به نگه داری سیستم عصبی و راه اندازی گلبول‌های قرمز پشتیبانی می‌کند. مطالعات مشخص می کند که مصرف همزمان این دو مکمل امکان پذیر مقدار ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن افت دهد. به این علت، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند این مکمل‌ها را حداقل با فاصله دو ساعت مصرف کنید.

ادامه مطلب
علائـــــم سرماخوردگی و آنفلوانزا+ اینفوگرافی | اختصاصی

مکمل ویتامین A با غذاهای غنی از ویتامین A

از آنجا که ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است، هر مقدار اضافی در بدن ذخیره می‌شود. به این علت، ملزوم نیست هر روز ویتامین A مصرف کنید. ویتامین A بیشتر از حد می‌تواند تبدیل ضعیف‌تر شدن استخوان‌ها و با افزایش سن علتشکستگی‌های استخوانی شود. هم‌این چنین می‌تواند برای جنین زیان اور باشد. اگر باردار هستید یا مکمل ویتامین A مصرف می‌کنید، از خوردن جگر خودداری کنید؛ چرا که این ماده غذایی به حدی سرشار از ویتامین A است. یا اگر مکمل ویتامین A مصرف نمی‌کنید، کافیست فقط یک بار در هفته جگر بخورید.

اسید فولیک (ویتامین B۹) و ویتامین B۱۲

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

در حالی که هر دوی این ویتامین‌های B مهم می باشند، مصرف بیشتر از حد اسید فولیک یا فولات در واقع می‌تواند علائم افتویتامین B۱۲ را نهان کند. به این علت، قبل از افزودن این مکمل‌ها به رژیم خود، با پزشک سخن بگویید کنید تا سطح ویتامین خون‌تان را بازدید کند.

ادامه مطلب
حرکت جالب میوه‌فروش خوش‌ذوق مصری+عکس

ویتامین E و ویتامین K

بر پایه مطالعات، مکمل ویتامین E می‌تواند تبدیل افزایش خونریزی در برخی افراد شود. برخی از پزشکان مکمل ویتامین K را برای پشتیبانی به لخته شدن خون تجویز می‌کنند. مصرف همزمان ویتامین E می‌تواند مزایای ویتامین K را بی‌تاثییر کند.

بین مصرف ویتامین‌های گوناگون چه مقدار باید وقفه انداخت؟

فاصله وقتی بین ویتامین‌ها به نوع ویتامینی که مصرف می‌کنید بستگی دارد. اما یک قانون ثابت وجود دارد؛ این که در مصرف قرص‌های ویتامین، ارامش و استمرار را نگه داری کنید و در ساعات و روزهای اشکار آنها را بخورید تا بهترین اثربخشی را داشته باشند.

ویتامین‌های محلول در چربی (ویتامین‌های A، D، E و K) را بهتر است همراه غذا مصرف کنید. خوردن چربی به گفتن بخشی از وعده غذایی به انتقال و جذب این ویتامین‌ها در بدن پشتیبانی می‌کند. در خصوص مولتی ویتامین‌ها نیز به همین منوال عمل کنید.

ادامه مطلب
فروشنده‌ دوره‌گرد کتاب‌های جیبی در بلوار کشاورز دهه ۴۰+عکس_اصفهانیا

منبع: خبر آنلاین

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author