تاریخ برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تاریخ برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری


به گزارش اصفهانیا


اصفهان امروز: بعد از سانحه سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی و شهادت رئیس جمهوری و همراهان، یکی از سوال‌ها در فضای عمومی مرحله های قانونی و تاریخ برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جهموری است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می گوید: در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیشتر از دو ماه رئیس‌جمهور یا در موردی که زمان ریاست جمهوری آخر یافته و رئیس‌جمهور تازه بر تاثییر موانعی تا این مدت انتخاب نشده یا امور فرد دیگر از این قبیل، معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های وی را بر مسئولیت می‌گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه و معاون اول رئیس‌جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف زمان پنجاه روز رئیس‌جمهور تازه انتخاب شود.

ادامه مطلب
واکنش یک پرسپولیسی به اقدام یحیی گل‌محمدی » اصفهان امروز آنلاین

بر این مبنا ۱۸یا ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ آخر مهلت قانونی ۵۰ روزه برای انتخاب رئیس‌جمهور تازه خواهد می بود، این چنین بر پایه تبصره ۲ ماده ۲۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری ‌اخذ رأی باید در روز جمعه انجام گیرد.

لذا آخرین جمعه در مهلت قانونی روز ۱۵ تیرماه زمان احتمالی برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد می بود. پیش از این تاریخ نیز بایستی ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری و مرحله های بازدید صلاحیت و تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی انجام شود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

با دقت به زمان محدود باقیمانده و حساسیت انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ ۵۰ روز آینده روزهای داغی در فضای سیاسی سرزمین خواهد می بود و نامزدها در یک انتخابات زودهنگام بایستی خود را برای جانشینی سید ابراهیم رئیسی به رای مردم بگذارند.

 




دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author