مایکروسافت Prism شبیه‌ساز معادل Rosetta اپل برای ویندوز آرم است

مایکروسافت Prism همانند‌ساز معادل Rosetta اپل برای ویندوز آرم است_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

مایکروسافت به‌تازگی از سرفیس پرو تازه تجهیزبه اسنپدراگون ایکس الیت رونمایی کرد. این لپ‌تاپ که مبتنی بر معماری ARM است، ناخواسته ما را به یاد رقیب مایکروسافت یعنی اپل و انتقال مک‌ها از پردازنده‌های اینتل به تراشه‌های سری M می‌اندازد. در همین جهت، غول ردموند در نسخه تازه ویندوز ۱۱ از Prism رونمایی کرد که همانند رزتا ۲ (Rosetta) اپل، به‌گفتن رابط یا همانند‌ساز برنامه‌های سیستم‌های اینتل در کامیپوترهای تازه آرم عمل می‌کند.

قسمت عمده پیروزی اپل در انتقال از پردازنده‌های اینتل به سری M مدیون برنامه رزتا ۲ این شرکت بوده است. این رابط می‌تواند اکثر برنامه‌های مک اینتل را در سیستم‌های تجهیزبه تراشه‌های M به سادگی اجرا کند و نیازی به برنامه اضافی از سوی گسترش‌دهندگان ندارد. اکنون بر پایه گزارشی تازه، نسخه ۲۴H2 ویندوز ۱۱ در سرفیس پرو تازه قابلیت شبیهی دارد و نام این برنامه تازه نیز Prism است.

مایکروسافت با Prism به آینده امیدوار است

مایکروسافت این چنین ادعا می‌کند که Prism در لایه ترجمه از نظر سازگاری با برنامه‌های x86 بهبود یافته است. برنامه‌های همانند‌سازی‌شده بین ۱۰ تا ۲۰ درصد سریع تر روی سخت‌افزار Arm ( یقیناً سپس از نصب آپدیت ۲۴H2 ویندوز ۱۱) اجرا خواهد شد. این چنین این برنامه دارای مزایایی است که می‌تواند همانند رزتا ۲ اپل کارآمد باشد. اگرچه بدیهی است که شدت و کارکرد Prism به سخت‌افزاری که آن را اجرا می‌کند نیز بستگی دارد.

ادامه مطلب
90 ثانیه تا آخر جهان؛ ساعت آخرالزمان هم چنان نزدیک به نیمه‌شب است

مایکروسافت این چنین ادعا می‌کند که Prism نسبت به همانند‌ساز برنامه‌های x86 دارد، اگرچه این شرکت جزئیاتی درمورد این مورد اراعه نکرده است. از سویی اکثر شرکت‌های نقل نرم‌افزاری، نسخه بومی ARM برنامه‌های خود را به‌زودی برای ویندوز انتشار خواهند کرد. برای مثال ادوبی خبرداد که پریمیر پرو و ایلاستریتور اواخر تابستان ۲۰۲۴ به لیست برنامه‌های مبتنی بر Arm این شرکت می‌پیوندند.

به‌طورکلی همه شرکت‌های سازنده کامپیوتر و لپ‌تاپ تصمیم دارند در چند ماه آینده به مایکروسافت بپیوندند تا سیستم‌های مبتنی بر Arm خود را اراعه کنند. علت عمده آن نیز معارفه تراشه‌های سری اسنپدراگون ایکس الیت است که دارای واحدهای پردازش عصبی (NPU) می باشند و می‌توانند قابلیت‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی همانند کوپایلوت پلاس را اراعه دهند.

ادامه مطلب
ضدعفونی کردن موبایل، لپ‌تاپ و وسایل الکترونیک در خانه به روشی ایمن

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author