ثبت نام ربات ژاپنی در گینس با حل مکعب روبیک در 0.305 ثانیه + ویدیو

ثبت نام ربات ژاپنی در گینس با حل مکعب روبیک در ۰.۳۰۵ ثانیه + ویدیو_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

یک ربات که توسط تیم میتسوبیشی الکتریک (Mitsubishi Electric) در ژاپن ساخته شده است، با حل مکعب روبیک در ۰.۳۰۵ ثانیه و ثبت رکوردی در این عرصه، توانست نام خود را به‌گفتن سریع‌ترین ربات جهان برای حل این مکعب در گینس ثبت کند.

حساب رسمی رکوردهای جهانی گینس در ایکس، ضمن انتشار کردن ویدیو زیر نوشت:

«تیم میتسوبیشی الکتریک رکورد جهانی گینس برای «سریع‌ترین ربات برای حل مکعب روبیک» را تنها در ۰.۳۰۵ ثانیه ناکامی! این رکورد را به شما تبریک می‌گویم.»

رکورد تازه در حل مکعب روبیک

تا جولای ۲۰۲۳، «مکس پارک» کره‌ای-آمریکایی رکورد جهانی حل مکعب روبیک در سریع‌ترین زمان ممکن را در اختیار دارد. او موفق شده تا این پازل را در ۳.۱۳ ثانیه حل کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ربات جراح «داوینچی» با سوزاندن روده یک بیمار، علتمرگ او شد

مکعب روبیک نزدیک به ۵۰ سال پیش توسط یک استاد معماری مجارستانی با نام «ارنو روبیک» اختراع شد. روبیک در کتاب خود با نام «Cubed» که در سال ۲۰۲۰ انتشار شد، توضیح می‌دهد که هیچ زمان تصمیم نداشته در جهان اثری از خود به جای بگذارد و فقط با عشق به ساختن مدل‌های هندسی این مکعب را ساخته است.

مکعب جادویی رنگارنگ روبیک اولین بار در سال ۱۹۷۷ در داخل سرزمین مجارستان فروخته شد و سه سال سپس در قفسه‌های بین‌المللی نیز اراعه شد.

این مکعب هم چنان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های پازل در سراسر جهان است و بیشتر از ۴۳ کوئینتیلیون راه حل برای آن وجود دارد (یک کوئینتیلیون معادل یک میلیارد تریلیون است).

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

ادامه مطلب
این ربات‌های تغییر شکل دهنده با الهام از طبیعت طراحی شده‌اند

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author