هوش مصنوعی Recall ویندوز روی پردازنده‌های ناسازگار اجرا شد + ویدیو

هوش مصنوعی Recall ویندوز روی پردازنده‌های ناسازگار اجرا شد + ویدیو_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

مایکروسافت زمان رونمایی از قابلیت هوش مصنوعی Recall حرف های می بود که این ویژگی که به داده‌های حاضر در کامپیوتر و نرم‌افزارهای شما دسترسی اشکار می‌کند تا هر چیزی که ملزوم دارید را به‌خاطر بسپارد، تنها با «پی‌سی‌های کوپایلوت پلاس» سازگار خواهد می بود. اما اکنون یک گسترش‌دهنده نشان داده که این ویژگی را می‌توان روی رایانه‌های تجهیزبه پردازنده‌های پشتیبانی‌نشده نیز اجرا کرد.

قابلیت Recall به حرف های مایکروسافت فقط با Copilot+ PCs سازگار است. این دستگاه‌ها دارای چیپ‌ست‌هایی با NPU‌های قوی می باشند که می‌توانند نیازهای بالای پردازش هوش مصنوعی محلی را انجام بدهند. بااین‌حال، گسترش‌دهنده‌ای ثابت کرده که می‌توانید Recall را در دستگاه‌های ویندوزی با پردازنده‌های پشتیبانی‌نشده نیز فعال کنید.

او این چنین ویدیویی را انتشار کرده که مشخص می کند این ویژگی روی دستگاهی که از سخت‌افزار غیرسازگار ARM64 منفعت می‌برد نیز اجرا شده است:

ادامه مطلب
رندر گوشی تازه HMD آشکار شد

مسئله قابل‌مشاهده دیگر در ویدیو بالا، اجرا زیاد کند Recall است که مشخص می کند مایکروسافت این ویژگی را به‌طور خاص برای Copilot+ PCs طراحی کرده است. علت این کار به گمان زیادً عدم وجود NPU قوی در رایانه‌ای است که Recall را اجرا می‌کند. حتی امکان پذیر با گذشت زمان و جمع‌آوری اسکرین‌شات‌های زیاد تر، کارکرد آن بدتر نیز شود.

نگرانی‌های مربوط به قابلیت هوش مصنوعی Recall

هوش مصنوعی Recall ویندوز روی پردازنده‌های ناسازگار اجرا شد + ویدیو_اصفهانیا ۷

قابلیت هوش مصنوعی Recall که هفته قبل معارفه شد، اساساً از کارهایی که در طول روز با رایانه شخصی خود انجام می‌دهید، اسکرین‌شات می‌گیرد تا بتواند کارهایی که انجام داده‌اید را به شما یادآوری کند. برای مثال، می‌توانید از آن بخواهید تا اراعه‌ای که یک روز خاص روی آن کار می‌کردید را اشکار کند.

ادامه مطلب
نمایندگان مجلس با راه‌اندازی سامانه رصد سبک زندگی مردم موافقت کردند

یقیناً این حقیقت که رایانه شخصی شما بر همه کارهایی که انجام می‌دهید، «نظارت» داشته باشد، نگرانی‌هایی را در رابطه نگه داری حریم خصوصی کاربران به وجود اورده است. دیده‌بان داده بریتانیا هفته قبل حرف های می بود که قابلیت هوش مصنوعی Recall مایکروسافت را از نظر حریم خصوصی بازدید می‌کند.

بااین‌حال، مایکروسافت ادعا کرده که این ویژگی ۱۰۰ درصد به‌صورت محلی کار می‌کند، به این معنی که هیچ داده‌ای به سرورهای خارجی ارسال نمی‌شود.

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author