خط‌شکنی رمز نجات کشور از همه بحران‌هاست

خط‌شکنی رمز نجات سرزمین از همه مشکلاتها است


به گزارش اصفهانیا

به گزارش خبرنگار فولاد، محمدیاسر طیب‌نیا، صبح یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، در اختتامیه جشنواره ملی رسانه‌ای امید اظهار کرد: امروز در این جمع مورد قیمت مایلم در زمان مغتنم و اندک درمورد واژه «خط‌شکنی» سخن بگویید کنم، واژه‌ای که از امیدوار بودن متولد می‌شود و نقطه روبه رو نومید بودن است؛ واژه‌ای که اگر به آن عمل کنیم؛ چه‌بسا دیگر مشکلات اقتصادی نخواهیم داشت و کلید حل مشکلات سرزمین است؛ واژه‌ای که در همه اعصار انقلاب در بزنگاه‌های تاریخی ناجی ما بوده است. خط‌شکن بودن اسم رمز نجات ما از همه مشکلاتها بوده و خواهد می بود.

او گفت: در شرایطی که همه راه‌ها بسته است، همه نومید بودند و همه او گفت و گو می‌کردند، عده‌ای خط‌شکنی می‌کردند و راه امیدی می‌گشودند که دیگران کمتر جرئت انجام آن را داشتند و حتی نهی هم می‌کردند؛ اما آن شهید خط‌شکن می بود که راه را باز می‌کرد و مفهوم تامی از ایثار و امید می بود. با منفعت‌گیری از این واژه، تصمیم دارم شرایط معاصری را برای اثبات ادعای خودم گفتن کنم. خط‌شکن بودن ویژگی‌ها و شرایطی دارد و ادعای بزرگی است. من به‌گفتن یک صنعتگر در بزرگ‌ترین صنعت سرزمین عرض می‌کنم که اگر همه ما مدیریت به شیوه خط‌شکنان را ثبت و مدل آن را عملیاتی و پیاده می‌کردیم، قطعاً در اقتصاد و صنعت و دیگر عرصه‌ها و عرصه‌ها مشکلی نداشتیم و نومید نمی‌شدیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: متأسفانه ما برای کارها و داشته‌ها خودمان کمتر قیمت قائلیم. این در حالی است که شخصی به نام «سافی باکال» از گروه مشاوران یکی از رؤسای جمهور آمریکا کتابی به نام «مطرح‌های جنون‌آمیز» دارد و در آن به مطرح‌هایی پرداخته که در دنیای صنعت و تجارت علتشکستن مرزها و ابراز خلاقیت‌ها شده و نام آن را تابوشکنی گذاشته‌اند. درحالی‌که ما در سرزمین خودمان با مصادیق زیاد، بعضی اوقات نومید نشسته‌ایم و چشم به نقطه وارداتی دیگران دوخته‌ایم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
عکس| عکس کمتر دیده شده از تقابل دو ستاره دنیای فوتبال » اصفهانیا

کربلای چهار؛ روایت غواصان خط‌شکن متعهد

وی در ادامه از «کربلای چهار» به‌گفتن اولین قصه‌اش نام برد و او گفت: هنگامی در آب‌های خروشان و دی‌ماه سرد، زیاد‌ها نومید بودند، شهدای غواص خط‌شکن داخل آب شدند و با یکدیگر قرار گذاشتند که حتی اگر فردی تیر خورد دردش را به آب بگوید و فریاد نزند که مبادا دشمن فهمید وجود آن‌ها شود. در تاریخ جنگ‌های جهان کمتر این چنین گروه‌هایی را سراغ داریم. اولین شاخص در خط‌شکن بودن متعهد بودن به حیثیت، آبرو و اقتدار سرزمین است تا مبادا دشمن فهمید درد ما شود. از همین‌ نوشته منفعت گیری کنم و بگویم همکاران ما نیز در فولاد مبارکه از وقتی که داخل عرصه صنعت شدند، می‌دانستند که کمبودها و تحریم‌ها آزاردهنده است؛ اما ماندند، دم نزدند، درجا نزدند و حرکت کردند؛ چون ضمانت و حرکت در خط‌شکن بودن شرط اول پیروزی است و ازاین‌رو امروز بومی‌سازی در فولاد مبارکه یک نهضت است و شعار نیست؛ به این معنی که از درد تحریم دم نزنیم، اما ده‌ها هزار قطعه و تجهیز را امروز بومی‌سازی کردیم.

طیب‌نیا افزود: کوششهای صورت‌گرفته علتشد در صنعتی همانند فولاد که حتی پیچ و مهره‌اش هم وارداتی می بود امروز ۹۰ درصد نیازهایش داخلی‌سازی و بومی‌سازی شود و به خودکفایی نزدیک شویم.

وی با گفتن این که همکاران ما از محدودیت‌های آب و برق و گاز دم نزدند و با وجود همه محدودیت‌ها اجازه ندادند پرچم تشکیل فولاد ایران پایین بیاید و در سال قبل با مدیریت منبع های، تعمیرات، ذخیره‌سازی به‌موقع و تدبیرها مدیریتی صورت‌گرفته، فولاد مبارکه جزو معدود صنایعی می بود که با بیشتر از صددرصد ظرفیت تشکیل کرد و رکورد بی‌سابقهای در تشکیل را به‌جای گذاشت، در ادامه گفت: به یُمن محدودیت‌ها ما جزو ۱۰ سرزمین برتر در فولاد جهان هستیم و این در حالی است که تا قبل از انقلاب در قعر این جدول جهانی قرار داشته‌ایم.

ادامه مطلب
۲ شرکت خودروسازی و هلدینگ نفتی در صف خرید پرسپولیس » اصفهانیا

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با گفتن این که امروز کشورهای صاحب تکنولوژی فولاد، همانند ایتالیا، فرانسه، دانمارک و… که ما تکنولوژی تشکیل فولاد را از آن‌ها گرفته‌ایم، پایین‌تر از ایران قرار گرفته‌اند افزود: امسال سال «جهش تشکیل با شراکت مردم» نام‌گذاری شده و به شما قول می‌دهم که اگر قوانین و مانع ها تشکیل ازجمله محدودیت‌های انرژی رفع شود، ما به قله‌های بالاتر تشکیل فولاد خواهیم رسید و این کار دور از دسترس نیست.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

شهید ستاری؛ نماد ریسک‌پذیری در خط‌شکن بودن

وی قصه دومش را در خصوص شهید ستاری روایت کرد و او گفت: نقل است وقتی که شهید ستاری تصمیم داشت در بحران تحریم‌ها، تحولاتی را در صنعت هواپیمایی تشکیل کند، عده‌ای ریسک این نوآوری‌ها را بالا می‌دانستند و این شهید را از ادامه مسیر بازمی‌داشتند و معتقد بودند ورود به حوزه هوایی امکان پذیر به یک فاجعه ختم شود. همه پیشنهاد می‌کردند که در ساحل اسایش بنشین و دل به واردات بده؛ اما ازآنجاکه ریسک‌پذیری از شئون مهم خط‌شکنی است، شهید ستاری با جسارتی مثال‌زدنی ایستاد و امروز یکی از صنایع قابل‌ذکر در خودکفایی، صنعت هوایی در حوزه نظامی است.

طیب‌نیا در ادامه به دعوا سایبری به کارخانه فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: همه بر این باور بودند که این دعوا به یک فاجعه بزرگ ختم می‌شود و این کارخانه ماه‌ها متوقف می‌ماند، به‌هرحال هزاران تن مذاب فولاد در دمای ۱۶۰۰ درجه در جریان می بود و ظرفیت یک فاجعه در هریک از پاتیل‌ها وجود داشت؛ اما همکاران خط‌شکن ما در فولاد مبارکه این بار هم داخل میدان شدند، ریسک و مسئولیت را پذیرفتند و با علم به خطرهای راه، خط تشکیل را از توقف خارج کردند و تشکیل اسلب‌ها ادامه اشکار کرد. در کمتر از ۳۶ ساعت جریان تشکیل به حالت اولیه برگشت و دیگر قسمت‌ها نیز فعالیت خود را از سر گرفتند.

ادامه مطلب
تعویق سه بازی لیگ برتر » اصفهان امروز آنلاین

او همین طور گفت: در جبهه‌های دیگر ما به شرکت‌های داخلی مطمعن کردیم و با مطمعن و حمایتاز شرکت‌های داخلی طی دو سال نیروگاهی با بیشترین راندمان ساختیم؛ لکوموتیو ساخت داخل تشکیل شد و امروز ده‌ها شرکت در حوزه دانش‌بنیان را حمایتمی‌کنیم و ناظر رشد آن‌ها هستیم و به‌زودی با رشد آن‌ها ناظر اتفاقات خوبی خواهیم می بود.

مدیرعامل فولاد مبارکه با گفتن این که ما در فولاد مبارکه تنها به فکر تشکیل فولاد نیستیم، او گفت: ما خودمان را فقطً تولیدکننده فولاد نمی‌دانیم. ما رسالتی زیاد بزرگ‌تر را برای خود تعریف کرده‌ایم و آن «خلق آینده بهتر برای ایران و ایرانی» است.

شهید تهرانی‌مقدم، خط‌شکنی آینده‌نگر

وی در آخر با روایتی در خصوص شهید تهرانی‌مقدم او گفت: در خاطرات این شهید بزرگوار خواندم که عده‌ای جهت سنگ‌اندازی در مسیر این شهید بزرگوار نزد رهبر معظم انقلاب رفته بودند و بر این باور بودند که شهید تهرانی‌مقدم در حال هدر دادن بودجه سرزمین است؛ اما این شهید بزرگوار به این سنگ‌اندازی‌ها توجهی نکرد و امروز ثمره زحمات این شهید گرامی را می‌بینیم و شاهدیم که جهان امروز به قوت موشکی و نظامی ما اعتراف می‌کند و نام شهید تهرانی‌مقدم در صنعت هوافضای جهان نقل می‌شود و در ایران، خط‌شکن مطرح‌های هوافضا، شهید تهرانی‌مقدم می بود.

طیب‌نیا تصریح کرد: احتمالا تا وقتی که انتقام خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش با موشک‌های ما به عین‌الاسد نرسیده می بود، فهمیدن قابلیت‌های موشکی ما مشکل می بود؛ اما امروز بعد از عملیات عین‌الاسد و جواب موشکی ایران به اسرائیل، همه می‌فهمند که چرا شهید تهرانی‌مقدم این مسیر را طی کرد.

ادامه مطلب
کنایه سنگین مربی لیگ برتری به سعید معروف و بهروز عطایی! » اصفهانیا

او گفت: باید دقت داشته باشیم که امروز نیز در صنعت ایران می باشند افرادی که با الگوگیری از شهید تهرانی‌مقدم‌ها خط‌شکنی می‌کنند. یقیناً آن‌ها چهل سال پیش، هم‌زمان با راه‌اندازی کارخانه فولاد مبارکه و در دوران جنگ تحمیلی که حتی امکان فراهم سلاح و مهمات برای جنگ وجود نداشت و زیاد‌ها احداث کارخانه فولاد را نقد می‌کردند و نتیجه خرید و انتقال هزاران تن تجهیزات را تشکیل تلی از آهن‌قراضه می‌دانستند، دوستان ما ایستادند و کارخانه فولاد مبارکه را به‌گفتن مولود انقلاب راه‌اندازی کردند و اهمیت این نوشته را ما طی ده سال تازه و در تحریم‌ها فهمید شدیم که اگر محصولات فولادی نبوده است، هزاران صنعت و کارخانه تولیدی از خودروسازی و لوازم‌خانگی گرفته تا لوله‌سازی و صنایع بسته‌بندی مواد غذایی ممکن می بود متوقف شود.

فولاد مبارکه برترین صادرکننده غیرنفتی سرزمین

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه گفت: امروز فولاد مبارکه سپس از فراهم نیاز داخل، به اولین صادرکننده غیرنفتی سرزمین تبدیل شده و در سال قبل بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی سرزمین معارفه شد.

وی با گفتن این که امروز دیگر نباید در سرزمین از دست‌یابی به اقتصاد غیرنفتی نومید باشیم، ابراز کرد: امروز دیگر جایگزینی اقتصاد فولادی به‌جای اقتصاد نفتی یک رؤیا نیست. وقتی که ما تصمیم تشکیل فولاد زنگ‌نزن را داشتیم، زیاد‌ها ممانعت می‌کردند. دانش فنی آن را نیز نداشتیم؛ چراکه تشکیل این محصول در انحصار چند شرکت و سرزمین خاص می بود. هرچند در این عرصه در میانه راه هستیم، اما هیچ‌گاه برای رسیدن به قله نومید نشدیم و همکاران خط‌شکن ما در سال قبل نه‌تنها اسلب فولاد زنگ‌نزن، بلکه ۱۴ نوع محصول فولادی تازه را به‌تبع این فناوری تشکیل کردند؛ ازاین‌رو به علت نداشتن تکنولوژی نه نومید بودیم و نه از تحریم‌ها ترسیدیم. من همین‌جا می‌گویم عزیزان، برادران، هم‌سنگران، هر کس ذره‌ای در آنچه گفتم تردید دارد، او را به فولاد مبارکه دعوت می‌کنم تا از نزدیک هرچه گفتم را مشاهده کند.

ادامه مطلب
آینده مبهم دوستاره تاثیرگذار سپاهان

راه برون‌رفت سرزمین در همه حوزه‌ها خط‌شکن بودن است

طیب‌نیا تصریح کرد: راه برون‌رفت سرزمین در اقتصاد این است که در تشکیل، رسانه، مدیریت و عمل جهادی خط‌شکن باشیم. هر جامعه‌ای برای پیشرفت، خط‌شکنی می‌خواهد. همه نشسته‌اند تا فردی خط‌شکنی کند و آن اتفاق رخ دهد. ما باور داریم خط‌شکن باید راه را باز کند. حتی امکان پذیر شهید یا ستاره راهنمای راه شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه مشکلات سرزمین راهکار دارد؛ اما بعضی اوقات از تبعات طی مسیر می‌ترسیم و نیازمند مدیران خط‌شکن هستیم. یقیناً و قطعاً شاخص ثابت همه شهدای خط‌شکن ما این می بود که پیش از رد شدن سیم‌خاردارهای دشمن از سیم‌خاردارهای نفس و از مصالح خودشان گذر کردند و هرجا قرار می بود خودشان را برای فرد دیگر فدا کنند، از یکدیگر سبقت گرفتند و در یک کلام هیچ‌گاه نومید نبودند. در طی این مسیر، امکان پذیر دشمنان و حتی دوستان از سر دلسوزی مانع شوند اما ما باید خط‌شکنی کنیم؛ موضوعی که تعداد بسیاری آن را برنمی‌تابند.

انتقال آب دریا به اصفهان ثمره خط‌شکنی است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: امروز خبر خوش ما از اصفهان این است که در شرایطی که همه در نوشته آب دریا و آب اصفهان نومید بودند، با اندوخته‌گذاری و حمایتفولاد مبارکه، امکان انتقال آب دریا در کمتر از دو سال به اصفهان فراهم شد؛ اتفاقی که می‌توانست بیشتر از چهار سال به‌طور بینجامد و این ثمره خط‌شکنی است.

طیب‌نیا او گفت: حتماً در خط‌شکن بودن هراس، طعنه، تهدید و … است؛ اما کدام شهید را سراغ داریم که به ساحل امن پناه برده باشد.

وی سخنان خود را با بیتی از صائب تبریزی به آخر رساند: ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی ما عدم ماست.

 


دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author