روابط عمومی خود را پشتیبان تولید و پل ارتباطی سازمان و جامعه می‌داند

روابط عمومی خود را پشتیبان تشکیل و پل ارتباطی سازمان و جامعه می‌داند


به گزارش اصفهانیا

به‌طور خلاصه، روابط عمومی در فولاد مبارکه چه ماموریت‌ای بر مسئولیت دارد؟

مدیریت روابط عمومی فولاد مبارکه برای ترقی برند سازمان در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی، پوشش دستاوردها، خبر‌رسانی راهبردها، تحکیم پیوند خانواده و کارکنان با سازمان، برقراری ربط دوسویه مدیریت و کارکنان، همگرایی هرچه زیاد تر جامعه با سازمان، خلق قیمت مشترک با جامعه و در نهایت حمایتاز منافع شرکت از ظرفیت همکاران در پنج واحد زیرمجموعه خود از قرار اطلاعات و انتشارات، روابط خارجی و امور بین‌الملل، مستندسازی، گسترش و تکامل منطقه‌ای و امور فرهنگی منفعت می‌برد. این عمل های با تشکیل و توزیع محتوای تولیدشده در رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی، وجود فعال و مؤثر در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و برنامه‌ریزی بازدید مسئولان و جامعه از شرکت ابراز و ظهور می‌یابد. به‌طورکلی روابط عمومی خود را پشتیبان تشکیل و سازمان می‌داند. برخی عمل های و فعالیت‌های روابط عمومی در واحدهای گوناگون به این شرح است:

اطلاعات و انتشارات:

اگرچه پرداختن به عمل های هریکی از قسمت‌های زیرمجموعه مدیریت روابط عمومی در این فضا مقدور نیست، اما به‌طور خلاصه واحد اطلاعات و انتشارات کارِ تشکیل محتوا و خبر‌رسانی اخبار شرکت را بر مسئولیت دارد. تهیه مطالب مربوط به خبرنامه هفتگی فولاد مبارکه به‌گفتن مستندترین مجلد تاریخچه رویدادهای فولاد مبارکه که تا بحال ۱۳۷۶ شماره آن به‌طور مستمر از ابتدای منفعت‌برداری تهیه و انتشار گردیده است و انتشار کردن اختصاصی‌نامه‌های تخصصی «فولادپلاس» با موضوعات گوناگون که کارکرد سالانه شرکت یا معاونت‌ها و قسمت‌های گوناگون را به‌طور خاص منعکس می‌کند بخشی از فعالیت‌های این واحد است. مسئله حائز اهمیت این است که از دو سال پیش، در قالب فولادپلاس، گزارش کارکرد سالانه شرکت به‌طور مجزا در هر سال، رویدادهای گوناگون نظیر دعوا سایبری و کارکرد شرکت در حوزه تعمیرات، مجله طنز پاتیل و مجله مبارک اختصاصی فرزندان خردسال خانواده‌های فولاد مبارکه و … به‌طور اختصاصی و با دقت زیاد تر چاپ و برای مخاطبان خود ارسال می‌گردد. این اختصاصی‌نامه‌ها بعضاً گزارش کارکرد و به‌گفتن رزومه هر قسمت روبه رو اراعه و استناد است. بارگذاری اطلاعات و اخبار شرکت در وب‌سایت شرکت و کانال‌های ارتباطی که در شبکه‌های اجتماعی پل‌های ارتباطی فولاد مبارکه محسوب خواهد شد از دیگر کارهای روابط عمومی است که با منفعت گیری از آن‌ها بین سازمان، مخاطبان و ذی‌نفعان گوناگون شرکت ربط برقرار می‌شود. برقراری ربط مؤثر با رسانه‌ها، مطبوعات و صداوسیما به‌منظور تنویر افکار عمومی نیز از دیگر ماموریت های این واحد است. اکنون ربط فولاد مبارکه با جامعه از طریق ربط روابط عمومی با قریب به ۴۰۵ رسانه مکتوب و غیرمکتوب سرزمین برقرار است. یکی دیگر از اقداماتی که در این واحد انجام می‌شود، دیده‌بانی یا رصد اخبار با مقصد بازدید و ابهام‌زدایی اخباری است که از منابعی غیر از روابط عمومی شرکت انتشار می‌شود. قسمت دیگر کار نیز به طراحی و چاپ کتب موردنظر سازمان با محتواهای گوناگون مربوط می‌شود که در مناسبات و رویدادهای گوناگون صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب
عکس‌| جورجینا تماشاگر شب تاریخی رونالدو؛ استوری عاشقانه برای Cr7

روابط خارجی و امور بین‌الملل:

ساماندهی، برنامه‌ریزی و اجرای بازدیدهای عمومی و اختصاصی در شرکت بخشی از ماموریت های روابط خارجی و امور بین‌الملل روابط عمومی است. با دقت به اهمیت آگاهی مردم از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و بر پایه راهبردهای مدیرعامل شرکت مبنی بر آشنایی اقشار گوناگون با فولاد مبارکه، در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۵ هزار نفر بازدیدکننده متشکل از دانشجویان، دانش‌آموزان، اصناف گوناگون، مدیران و کارشناسان اداره‌های دولتی و خصوصی و این چنین مهمانان خارجی به فولاد مبارکه آمده‌اند و از قسمت‌ها و خطوط گوناگون تشکیل و پروژه‌های متعدد گسترش‌ای بازدید کرده‌اند. با دقت به اهمیت راهبرد «جهاد تبیین» برای سال ۱۴۰۳ به‌طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در سال جاری تعداد بازدیدکنندگان به ۲۰ هزار نفر برسد.

یکی دیگر از فعالیت‌های این قسمت برگزاری افتتاحیه‌ها، همایش‌ها و رویدادها و شرکت در جشنواره‌ها است. به همین منظور یک تقویم در ابتدای سال تهیه و در اختیار کمیته اعزام قرار می‌گیرد و برای وجود در هریک از این نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها تصمیم‌گیری می‌شود. بهبود فرایندها از عمل های تکمیلی نیروها در روابط خارجی و امور بین‌الملل است.

واحد گسترش و تکامل منطقه‌ای:

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

هم‌زمان با شکل‌گیری فولاد مبارکه، واحد گسترش و تکامل منطقه‌ای با مقصد آمایش سرزمین و گسترش متوازن در فولاد مبارکه تشکیل شد تا زیر نظر روابط عمومی شرکت، حُسن هم‌جواری فولاد مبارکه با منطقه پیرامونی را در مسیری روشن و متعالی برای صنعت فولاد سرزمین و جامعه پیرامونی محقق سازد. درعین‌حال، از طریق این واحد هماهنگی‌های ملزوم بین فولاد مبارکه، سازمان‌ها و نهادهای بیرونی انجام می‌شود. در این راستا با دقت به خواست‌هایی که از فولاد مبارکه می‌شود، کار تهیه و اراعه گزارش درمورد موضوعات نقل‌شده به مدیریت ارشد سازمان از طریق این واحد انجام می‌شود. ربط با دستگاه‌ها و سازمان‌های بیرونی به‌منظور اخذ مجوزهای ملزوم برای شرکت و وجود در جلسات منطقه پیرامونی شرکت و استان و برقراری تعامل با مسئولین منطقه از عمده‌ترین اقداماتی است که از طریق این واحد انجام می‌گیرد. این واحد در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت، در سال ۱۴۰۲، برای ساماندهی خدمات عام‌المنفعه شرکت با انتخاب شرق اصفهان به‌گفتن منطقه‌ای کم‌برخوردار و تشکیل کانون‌های پیشرفت با شراکت معتمدان و کنشگران منطقه، به پشتیبانی کشاورزان شرق اصفهان که معیشت آن‌ها در تاثییر خشکسالی‌های تازه تهدید شده می بود شتافت و با همیاری مردم، نهادها و سازمان‌های مرتبط ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و ورزشی این منطقه را کشف و فعال کرد.

ادامه مطلب
زنان هم تماشاگر دربی خواهد شد » اصفهانیا

مستندسازی:

واحد مستندسازی زبان و عکس گویای سازمان است. روایتگری حال و قبل شرکت برای جامعه و همه ذی‌نفعان شرکت و جریان‌سازی برای خلق آینده بهتر از راهبردهای فولاد مبارکه و از ماموریت های این قسمت است. واحد مستندسازی این چنین تهیه و تشکیل برنامه‌های مربوط به رادیوفولاد را به‌گفتن کاری دیگر در دست اجرا دارد و برنامه‌های تولیدی خود را به‌صورت لوکال در داخل شرکت تشکیل و پخش می‌کند. آرشیو و نگه داری حافظه تاریخی شرکت و نگهداری فیلم رویدادها و مصاحبه و دیگر رخدادهای شرکت ماموریت مهم دیگر واحد مستندسازی است. این واحد از طریق صداها، فیلم‌ها، ساخت انیمیشن‌ها و گرفتن تصاویر، فولاد مبارکه را از دوران ساخت تا به امروز روایت کرده است.

امور فرهنگی:

به‌طورکلی همه رویدادهایی که جنس فرهنگی، مذهبی و اجتماعی دارند همانند برگزاری مسابقات قرآنی، جشن تکلیف فرزندان کارکنان، جشن‌های منفعت‌وری و ۲۳ دی و نصب پرچم‌ها و المان‌های تبلیغاتی، فرهنگی به مناسبت‌های گوناگون و خبر‌رسانی رکوردها … با تلاش همکاران این واحد انجام می‌شود. مخاطبان مهم این واحد را همکاران داخل فنس شرکت و خانواده‌ها راه اندازی خواهند داد.

ادامه مطلب
تصاویر| توپ طلا مسی در دست 4 تا بچه » اصفهان امروز آنلاین

جان کلام این که همه واحدها و بازوهای اجرایی مدیریت روابط عمومی شرکت تلاش می‌کنند ضمن اراعه تصویری شفاف از کوششها و دستاوردهای مردان فولاد مبارکه، منافع ذی‌نفعان را نیز متضمن گردند و درعین‌حال پیشران راهبرد خلق آینده بهتر برای منطقه، استان و ایران می باشند.

برای دریافت جایزه مدیریت روابط رسانه‌ای چه شاخص‌هایی وجود داشت که روابط عمومی فولاد مبارکه مفتخر به دریافت آن شد؟

یکی از مهم‌ترین ماموریت های ما ربط و تعامل سازنده با رسانه‌ها است که همیشه به‌صورت جدی در دستور کار فولاد مبارکه بوده است و در چند سال تازه نیز این رویکرد را با نگاه تحولی در پیش گرفتیم. این جایزه به‌علت افزایش گسترده همکاری‌های روابط عمومی به‌گفتن نماینده سازمان با رسانه‌ها در سطوح گوناگون و تعامل و همکاری‌ مجموعه روابط عمومی شرکت با رسانه‌ها به این مدیریت تعلق گرفته است.

راهبرد تشکیل برنامه رسانه‌ای برای کلیه ذی‌نفعان ازجمله طراحی و چاپ اختصاصی‌نامه مبارک برای فرزندان کارکنان و شرکت‌های زیرمجموعه و کودکان خانواده‌های منطقه پیرامونی تحت پوشش آموزش‌وپرورش، چاپ اولین رسانه طنز صنعت تحت گفتن فصلنامه «پاتیل» و اختصاصی‌ه‌نامه‌های گوناگون با موضوعات متعدد و متنوع برای مستندنگاری اتفاقات اختصاصی فولاد مبارکه از دلایل کسب این افتخار بوده است. به‌طورکلی ما به فراخور نیازی که حس می‌کنیم برای روایت صحیح آنچه در شرکت اتفاق می‌افتد برنامه‌ریزی و تشکیل محتوا می‌کنیم. به باور روابط عمومی فولاد مبارکه، رسانه‌ها بازوی توانمند روابط عمومی‌ها در مسیر آگاه‌سازی و شفافیت در جامعه به شمار می‌آیند؛ به این علت تلاش کرده‌ایم در یک فرایند دوسویه با آنان ربط مناسبی داشته باشیم.

در خصوص اهمیت روایتگری و نقش‌آفرینی در حوزه تشکیل و صنعت توضیح دهید.

امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر ما فولاد مبارکه را آن‌گونه که هست روایت نکنیم، دیگران این مولود انقلاب و دستاورد عظیم صنعتی سرزمین را آن‌گونه که می‌خواهند روایت می‌کنند. بعضی اوقات روایت‌های ناصحیح از فولاد مبارکه شکل گرفته است. اگر بپذیریم که روابط عمومی یک تخصص است، بدیهی است که بپذیریم روایت کردن صحیح نیز به‌خودی‌خود یک کار تخصصی است. به این علت اظهار می‌کنیم که امروز روایتگری صحیح دغدغه مهم ما در روابط عمومی است و این دقیقاً همان ماموریت‌ای است که مدیریت ارشد شرکت از ما توقع دارد. آگاهی یافتنِ مردم از برکات صنعت و نقش فولاد مبارکه در گسترش صنعتی و اقتصادی سرزمین حق مسلم آن‌ها است. برای تحقق شعار «فولاد مبارکه برای خلق آینده‌ای بهتر» باید آنچه را که برای تحقق این شعار انجام داده‌ایم به‌درستی روایت کنیم.

ادامه مطلب
فقط سه تیم در سوپرلیگ باقی ماندند!‏ » اصفهانیا

در اجرای برنامه‌ها ازجمله برنامه‌های فرهنگی، به نگاه تحولی اشاره کردید. در این زیاد تر توضیح دهید.

در همه قسمت‌ها این نگاه حاکم شده است، ازجمله در واحد امور فرهنگی، رویکرد تازه طراحی و اجرای برنامه‌های خلاقانه با گسترش شمول برنامه‌ها برای اولین بار برای پیمانکاران زحمتکش شرکت در حال انجام است و به این ترتیب پیمانکاران محترم و خانواده‌های آن‌ها نیز در زمره مخاطبان برنامه‌های فرهنگی شرکت قرار گرفته‌اند. معتقدیم در همه برنامه‌ها خانواده‌ها محور کار می باشند؛ چراکه همکاران برای ترقی منفعت‌وری و تشکیل بهینه باید از بابت خانواده‌های خود خیالی آسوده داشته باشند. به باور مدیریت شرکت خانواده‌ها پشتیبان مجموعه فولاد مبارکه می باشند.

در حوزه واحد مستندسازی اتفاقات اختصاصی‌ای ازجمله ورود به حوزه سینما و منفعت گیری از زبان هنر برای گفتن روایت‌های فولاد مبارکه رخ داده است. در قسمت روابط خارجی به‌یقین یکی از مؤثرترین راه حلها برای آگاهی و آشنایی مردم با برکات فولاد مبارکه برنامه‌ریزی جامع و گسترده برای بازدید آحاد گوناگون از فولاد مبارکه است.

در حوزه گردشگری صنعت آیا برنامه‌ای دارید؟

فولاد مبارکه مطمئناً قابلیت این نوشته را دارد، ولی اینجا یک فضای صنعتی بزرگ است و مباحث ایمنی و امنیتی وجود دارد؛ با این همه، این مبحث کاملاً قابلیت اجرا دارد و در حال تسهیل این نوشته هستیم.

در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی چه تغییراتی رخ داده است؟

امروز مدیریت فولاد مبارکه بر این باور است که با پول‌پاشی، اتفاق خوب و پایداری برای جامعه رخ نمی‌دهد؛ مگر این که خود مردم هم پای کار باشند و همراهی کنند. کاری که فولاد مبارکه در منطقه شرق اصفهان به‌گفتن منطقه پایلوت با اتکا به ظرفیت‌های داخلی منطقه اغاز کرده، به نتایج مساعد دست یافته است. در این مطرح الآن خود مردم به میدان آمده‌اند و فولاد مبارکه نقش حمایترا بر مسئولیت دارد. همین الگو را به منطقه پیرامونی خود آورده‌ایم و در شرکت‌های زیرمجموعه گروه نیز در فولاد هرمزگان در بندرعباس و فولاد سنگان در منطقه خواف این مطرح در حال مطالعات برای پیاده‌سازی است.

ادامه مطلب
به علی دایی وصیت شده از سیاست دور شود! » اصفهانیا

 یکی از موضوعات دیگر در حوزه روابط عمومی ظهور هوش مصنوعی است. در این عرصه روابط عمومی چه برنامه‌ای دارد؟

در فولاد مبارکه، «تمرکز بر نوآوری و فناوری‌های نوین» یکی از پنج اصل راهبردی طی دو سال تازه بوده است، اگرچه این شرکت همیشه تلاش داشته خود را به دانش روز دنیا تجهیز کند. حوزه هوش مصنوعی نیز از این قاعده مستثنا نیست و در قسمت‌های گوناگون به فراخور نوشته از این ظرفیت منفعت گیری می‌کنیم.

اشاره کردید که روابط عمومی خود را پشتیبان تشکیل و سازمان می‌داند. دراین‌باره زیاد تر توضیح دهید.

بنابر اظهارات مدیرعامل فولاد مبارکه، وقتی احتمالا نقش خاص و اختصاصی‌ای در یک مجموعه صنعتی بزرگ برای روابط عمومی قائل نبودند. اما امروزه همه پذیرفته‌اند که سازمان‌هایی موفق‌اند که بتوانند به جامعه نگاه عمیق‌تری داشته باشند و توانایی معارفه خود و اقناع جامعه را داشته باشند. در این چنین حالتی است که می‌توان به پایداری تشکیل و پیروزی سازمان امیدوار می بود. امروزه این که نخبگان، دانشگاهیان، مسئولان و مردم و صنوف گوناگون از کارکرد سازمان آگاهی داشته باشند می‌تواند در پیروزی سازمان نقش داشته باشد و این ماموریت با رویکرد امیدآفرینی در جامعه رسالت مهم روابط عمومی است. اگر تلاش کارکنان به‌درستی توسط مجموعه روابط عمومی روایت نشود، همراهی‌ها شکل نمی‌گیرد.

سخن پایانی؟

برای داشته باشیم این صنعت معظم و مورد قیمت با اندوخته و همت مردم، برای مردم و برای خلق آینده‌ای بهتر برای ایران اسلامی شکل گرفته است؛ به این علت اگر این همراهی‌ها در داخل و خارج از فولاد مبارکه در سطوح گوناگون و اقشار گوناگون شکل نگیرد، مطمئناً پایداری جریان تشکیل، پیشرفت اقتصادی و این حجم از افتخارآفرینی را ناظر نخواهیم می بود. به همین علت است که روابط عمومی خود را پشتیبان تشکیل و منفعت‌برداری شرکت و پل ارتباطی سازمان و جامعه می‌داند و به آن افتخار می‌کند.

 


دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author