تحقق سخنان مؤکد رئیس‌جمهوری شهید در گروه فولاد مبارکه با ثبت رکوردهای متعدد تولید

تحقق سخنان مؤکد رئیس‌جمهوری شهید در گروه فولاد مبارکه با ثبت رکوردهای متعدد تشکیل


به گزارش اصفهانیا

از آن بعد و تا به امروز، در سالی که رهبر فرزانه انقلاب آن را «رشد تشکیل با شراکت مردم» نام نهادند، ناظر کسب رکوردهای متعدد در نواحی گوناگون فولاد مبارکه بوده‌ایم؛ رکوردهایی که در آخر اردیبهشت‌ماه، با وجود اندوه زیاد ناشی از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، به ثبت رسید و صنعت فولاد سرزمین را گامی دیگر به قله‌ها نزدیک‌تر کرد.

به گزارش خبرنگار فولاد، کارکنان جهادگر و ولایت‌مدار گروه فولاد مبارکه در آخر اردیبهشت‌ماه سال جاری در نواحی آهن‌سازی، فولادسازی، نورد گرم، فولاد سبا و شرکت‌های فولاد سفیددشت و ورق‌ماشین چهارمحال و بختیاری، با ثبت رکوردهای تازه بر خواسته‌های رئیس‌جمهوری شهید در حوزه ترقی تشکیل و جلوگیری از شاد شدن دشمن جامه عمل پوشاند.

مشروح این افتخارات به این شرح است:

ثبت دومین رکورد ماهانه تشکیل ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۳

داریوش رشیدی، مدیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه:

در تداوم منفعت گیری حداکثری از ظرفیت‌های تشکیل و افزایش منفعت‌وری، همکاران ناحیه آهن‌سازی در اردیبهشت‌ماه نیز موفق شدند با تشکیل ۸۲۸ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی به رکورد جدیدی دست یابند. رکوردی که نسبت به رکورد قبلی که در فروردین‌ماه سال جاری به مقدار ۸۱۸ هزار و ۶۰۰ تن به دست آمده می بود، نزدیک به ۱۰ هزار تن افزایش داشت. گفتنی است که مجموع تشکیل آهن اسفنجی در دو ماه ابتدای سال ۱۴۰۳ نسبت به زمان شبیه سال قبل با افزایش ۱۰۱ هزار و ۲۲۶ تن، رشد چشمگیری داشته است.

کسب دومین رکورد ماهانه در این ناحیه دلایل بسیاری دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: شراکت همه واحدهای ناحیه ازجمله واحد گندله‌سازی که با تمرکز بر ترقی کیفیت گندله تولیدی به بهبود کارکرد کمّی و کیفی مدول‌های احیا منجر شده است؛ تلاش همکاران واحد انباشت و برداشت در ارسال به‌موقع مواد به واحدهای تولیدی و تداوم تشکیل؛ بالا بودن انگیزه کارکنان به‌گفتن مؤثرترین عامل در پیشبرد اهداف سازمان (عاملی که دقت به آن از ضروریات نگرش مدیریت در راهبری است)؛ مراقبت زیاد تر از تجهیزات و کنترل دقیق‌تر پارامترهای فرایند و عکس العمل سریع به مغایرت‌های تحمیلی به فرایند که در تحقق اهداف تشکیل زیاد مؤثر است؛ مراقبت‌های تعمیراتی و فراهم به‌موقع قطعات یدکی و انجام به‌موقع و باکیفیت تعمیرات دوره‌ای؛ همسویی همه کارکنان، اعم از امانی و پیمانی و حمایتواحدهای سرویس‌دهنده در افزایش آماده‌به‌کاری واحدهای تولیدی و تحقق اهداف سازمان.

کسب رکورد تازه را به مدیریت و کارکنان شرکت تبریک می‌گویم و از خداوند متعال پیروزی روزافزون همراه با سلامتی را برای همکاران پرتلاش و پرتوان خواهانم.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

محمدرضا فتحی، مدیر واحد احیا مستقیم شماره ۱:

در دومین ماه سال و در راستای تحقق اهداف سازمان، همکاران شاغل در واحد احیا مستقیم، با تلاش خستگی‌ناپذیر و به‌کارگیری حداکثری ظرفیت تشکیل، موفق به ثبت رکورد تشکیل ماهانه به مقدار ۵۲۸ هزار و ۴۷۰ تن آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم شماره ۱ و مجموع ۸۲۸ هزار و ۵۰۰ تن در واحدهای احیا مستقیم و ارسال یک‌میلیون و ۳۰ هزار تن آهن اسفنجی به ناحیه فولادسازی شدند که در نوع خود رکورد بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود.

رکورد تازه با فراهم بودن شرایط و پارامترهای اثرگذار در تشکیل اعم از آب، برق و گاز و این چنین افت زمان تعمیرات ماهانه و بهینه‌سازی فرایندها و منفعت گیری حداکثری از شرایط حمایتو منفعت‌وری نیروی انسانی و زمان، حاصل شد.

هم‌زمان با انجام فعالیت‌های فوق، دقت به مسائل ایمنی و محیط‌زیست و این چنین سلامت کارکنان و تجهیزات و از طرفی حمایتمدیریت عالی شرکت در جهت از بین بردن مشکلات و تسهیل شرایط، نقش بسزایی در کسب رکورد تازه داشت.

امیرحسین قندی، سرپرست تشکیل مدول‌های A,B:

با پشتیبانی پروردگار متعال و تلاش مضاعف کارکنان سخت‌کوش تشکیل و تعمیرات واحد احیا مستقیم شماره ۱، این رکورد در آخر اردیبهشت‌ماه محقق شد. ضمن سپاس از واحدهای حمایتو فراهم‌کننده، به‌کارگیری دانش و ازمایش ها کارکنان به‌گفتن اندوخته‌های مورد قیمت شرکت و کنترل بهینه فرایند تشکیل آهن اسفنجی و این چنین افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات در واحد احیا مستقیم از عوامل مؤثر در دست‌یابی به بیشترین مقدار تشکیل آهن اسفنجی با کیفیت مرغوب در طول یک ماه در شرکت فولاد مبارکه است.

ادامه مطلب
انجام 20 مورد عملیات آتش نشانی در یک روز

محسن پژمان‌نیا، سرپرست تشکیل مدول‌های C,D:

کارکنان پرتلاش ناحیه آهن‌سازی با دقت به سیاست کلی سازمان در راستای تشکیل حداکثری در ادامه رکوردشکنی ماه قبل، در اردیبهشت‌ماه نیز با نگه داری روحیه جهادی و تلاش مضاعف موفق به ثبت یک رکورد مورد قیمت تازه شدند. ان‌شاءالله این پیروزی‌ها علتمی‌شود در ماه‌های آینده نیز حداکثر مقدار تشکیل ممکن به همراه کیفیت مورد انتظار حاصل شود.

فرزان نوروزی، سرپرست تشکیل مدول‌های E,F:

کسب رکورد تشکیل واحد احیا مستقیم حاصل تلاش شبانه‌روزی کارکنان منفعت‌بردار ناحیه آهن‌سازی و حمایتواحدهای حمایتاست. این مهم با برنامه‌ریزی و مدیریت تشکیل جهت افت توقفات اضطراری حاصل گردید. امید است ناظر پیروزی‌های روزافزون صنعت فولاد در مجتمع فولاد مبارکه باشیم.

علی‌اکبر بهزادی‌مهر، سرپرست تشکیل جابه‌جایی مواد و بریکت‌سازی احیا مستقیم شماره ۱:

رکوردشکنی‌های پیاپی همکاران در واحد احیا مستقیم نشان‌دهنده تلاشی همگانی و نماد بارز خواستن و توانستن است که در تک‌تک کارکنان دیده می‌شود. تلاش مداوم همکاران حمل مواد و بریکت‌سازی با ارسال ۳۴ هزار تن آهن اسفنجی روزانه و رکورد ارسال ماهانه یک‌میلیون و ۳۰ هزار تن به ناحیه فولادسازی قابل‌تقدیر است.

جعفر محمدی سیاهبومی، سرپرست تعمیرات مکانیک احیا مستقیم شماره ۱:

دست‌یابی به رکورد تشکیل با تحلیل دقیق فرایند تشکیل، شناسایی نقاط قابل‌بهبود و ترقی تجهیزات در کنار شراکت کارکنان تشکیل و تعمیرات و واحدهای حمایتدر اراعه ایده‌های تازه و افزایش منفعت‌وری و تلاش برای نگه داری آماده‌به‌کاری تجهیزات محقق می‌شود. در نتیجه این عمل های، منفعت‌وری زیاد تر، افت هدررفت‌ها و افزایش کیفیت و تشکیل بهینه را ناظر بودیم.

حمید علیان، سرپرست تعمیرات برق و ابزار دقیق احیا مستقیم شماره ۱:

همکاران شاغل در تیم‌های برق و ابزار دقیق نیز همپای دیگر کارکنان ناحیه برای کسب این رکوردها تلاش کردند. گروه تعمیرات برق و ابزار دقیق واحد احیا مستقیم مدام با تلاشی مضاعف تلاش در سرویس نگه داشتن خطوط تشکیل نموده به‌نحوی‌که با هوشیاری مداوم تیم تعمیرات برق و ابزاردقیق و کارشناسان وابسته در اسرع زمان مشکلات فنی رفع و از توقفات ناخواسته جلوگیری شد.

یوسف مهاجری، مدیر واحد احیا مستقیم شماره ۲:

به لطف خداوند متعال و پشتیبانی‌های بی‌کوتاه معاونان و مدیران در قسمت تشکیل و در دیگر قسمت‌ها و این چنین ضمانت، تخصص و درایت همکاران در ناحیه آهن‌سازی واحد شهید خرازی و فراهم به‌موقع مواد اولیه، انرژی و قطعات یدکی و انجام تعمیرات اساسی و بهینه‌سازی تجهیزات واحد و از بین بردن مشکلات گلوگاهی برای بار دوم در سال ۱۴۰۳ که مزین به نام «جهش تشکیل» است، موفق به تشکیل باکیفیت آهن اسفنجی به مقدار بیشتر از ۳۰۰ هزار تن در ماه شدیم و توانستیم در کسب رکورد غرورآفرین ۸۲۸ هزار و ۵۰۰ تن تشکیل مجموع آهن اسفنجی در ناحیه آهن‌سازی ایفای نقش کنیم.

جواد عسکری، سرپرست تشکیل واحد احیا مستقیم شماره ۲:

در سال «جهش تشکیل با شراکت مردم» صنعتگران واحد احیا مستقیم شماره ۲ توانستند با نگه داری کیفیت، ۳۰۰ هزار و ۹۵ تن آهن اسفنجی تشکیل کنند. این در حالی است که در اردیبهشت‌ماه متوسط شاخص متالیزاسیون ۹۳.۷ درصد و دامنه متالیزاسیون ۸۱.۶ می بود که با دقت به نرخ تشکیل، کیفیت زیاد مساعد است. این پیروزی با پشتیبانی و همدلی و اصلاحات انجام‌شده توسط کارکنان واحد شهید خرازی به دست آمده است.

ثبت رکورد تشکیل ۸۲۴ هزار و ۴۰۰ تن فولاد خام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳

با تشکیل ۸۲۴ هزار و ۴۰۰ تن فولاد خام در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه، دومین رکورد ماهانه این ناحیه به ثبت رسید.

درپی کسب این پیروزی همکاران این ناحیه نیز در این باره این چنین انها گفتند:

رضا جهانشاهی، رئیس دفتر فنی نسوز:

در دومین ماه سال جهش تشکیل، تلاشگران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، در ادامه حماسه‌آفرینی‌های خود، موفق به کسب رکوردی مورد قیمت در تشکیل فولاد شدند و توانستند برگ زرین فرد دیگر به دفتر همدلی‌ها و رشادت‌های این ناحیه بیفزایند.

همکاران پرتلاش ما در واحدهای گروه فنی، اجرای تعمیرات نسوز و سرویس پاتیل، همانند قبل، حمایتحداکثری از تشکیل، آماده‌به‌کاری تجهیزات و افت توقفات ناشی از نسوز را مقصد‌گذاری کردند و شرایط دست‌یابی به این رکورد را با این عمل های تسهیل نمودند: تدارک مواد نسوز کیفی و اجرای تعمیرات نسوز در شرایط سرد و گرم در کوره‌های قوس الکتریکی، پاتیل‌های مذاب، واحدگاززدایی، تاندیش‌های ریخته‌گری؛ تدوین و بازنگری دستورالعمل‌ها، گردشکارها و کلیه مستندات فنی موردنیاز؛ انجام بازرسی‌های مستمر از تجهیزات نسوزکاری‌شده و در حال منفعت‌برداری.

ادامه مطلب
بیانیه پایانی اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو ACD چراغ راه فعالان قسمت خصوصی است

دانیال نظری، رئیس تشکیل واحد متالورژی ثانویه:

به لطف خداوند متعال، بار دیگر کوششهای بی‌وقفه کارکنان زحمت‌کش ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به بار نشست و بعد از کسب رکورد تشکیل در فروردین‌ماه، رکورد اردیبهشت‌ماه نیز با پشتکار، نظم، انسجام و فداکاری تک‌تک همکاران حاصل شد. در این مسیر، واحد متالورژی ثانویه نیز هم‌راستا با اهداف ناحیه با همه توان مسئولیت و نقش کلیدی خود را ایفا کرد و ضمن کسب رکورد آماده‌سازی ۳۸ ذوب در دو شیفت توسط کوره پاتیلی شماره ۵ سهم بزرگی در این دستاورد داشت.

مصطفی حقانی، رئیس راهبری و تعمیرات جرثقیل‌های سقفی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم:

یک بار دیگر در سال جهش تشکیل، پولادمردان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با استعانت از خداوند متعال و با اراعه کار تیمی و هماهنگ توانستند در راستای خلق آینده‌ای بهتر برای جامعه، رکورد تشکیل تختال فروردین سال جاری را با تشکیل بیشتر از ۸۲۴ هزار تن تختال و با بهبود کلیه پارامترهای کمّی و کیفی ارتقا دهند. در کسب این پیروزی، تک‌تک کارکنان ناحیه ازجمله همکاران تیم راهبری، تعمیرات و نگهداری جرثقیل‌های سقفی و ترانسفرکارهای ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری نقش بسزایی داشتند.

نورالدین رئیس‌زاده، رئیس حمل مواد:

بار دیگر همت و پشتکار و همدلی کارکنان واحد حمل مواد فولادسازی به کسب رکورد تازه منجر شد. در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ ثبت رکورد ارسال یک‌میلیون و ۱۴۶ هزار و ۱۹۷ تن مواد شامل یک‌میلیون و ۷۳ هزار و ۱۳۵ تن آهن اسفنجی و ۴۰ هزار و ۵۲۵ تن آهک، ۳۲ هزار و ۵۳۷ تن دولومیت و ارسال ۳۷ هزار و ۸۶۷ تن آهن اسفنجی در یک روز برگ زرین فرد دیگر بر کارنامه پرافتخار واحد حمل مواد فولادسازی افزود.

امیرحسین مرادی، رئیس تشکیل کوره‌های قوس الکتریکی:

کسب رکورد تشکیل اردیبهشت‌ماه که با مراعات ملاحظات ایمنی متجلی شد، مرهون تلاش جمعی کارکنان غیور ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و همکاری با لیاقت عزیزان ناحیه آهن‌سازی است. امیدواریم بتوانیم در ادامه نیز با استمرار تشکیل حداکثری، منظم و باکیفیت در این ناحیه، قدم‌های بلندتری در مسیر افزایش سودآوری شرکت فولاد مبارکه برداریم.

محمدعلی رحیمی، رئیس تعمیرات مدول A ریخته‌گری مداوم:

آماده‌به‌کاری تجهیزات و افت توقفات تعمیراتی، شرط ملزوم جهت تشکیل پایدار محصول و تحقق رکورد کمّی و کیفی در ماه است؛ به این علت همکاران ما در تعمیرات ریخته‌گری با همکاری دفتر فنی تعمیرات، نقاط ضعف ماشین‌ها را شناسایی و در جهت از بین بردن آن‌ها برنامه‌های تعمیراتی مشخصی را در زمستان قبل اجرا کردند که ازجمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: تعمیرات اساسی ماشین ۳؛ سرویس اساسی اسیلاتورهای قالب ماشین ۲؛ الاینمنت و تنظیم دقیق گپ غلتک‌ها در همه ماشین‌ها؛ اصلاح میزهای شیفتینگ برش؛ شناسایی و معاوضه غلتک‌های مستعد خرابی؛ تعمیر و اصلاح شبکه پایپینگ ماشین‌ها؛ سرویس اساسی سیستم‌های خنک‌کاری و روان‌کاری.

عمل های فوق و پایش مستمر هشدارهای خرابی و رسیدگی سریع کلیه تیم‌ها در جهت از بین بردن اصولی آن‌ها در ماه قبل به جهش تشکیل ۲۴ هزار تنی و افت عیوب ۲.۶ درصدی تختال نسبت به اردیبهشت سال قبل  منجر شد.

رضا ترک علی عسکری، رئیس تعمیرات  جنبی ریخته‌گری مداوم:

تداوم کسب رکوردهای ارزنده و جهش تشکیل در ماه‌ها و سال‌های متمادی از انجام عمل های موثر و ترقی روحیه خودباوری نزد کارکنان مجموعه بزرگ فولاد مبارکه حکایت دارد.

تشکیل شور و انگیزه و تعریف فعل خواستن و توانستن و مطمعن به توانمندی همکاران از سوی مدیریت سرآغاز اغاز این مسیر درخشان بوده است. برنامه‌ریزی، آماده‌سازی‌های دقیق و کوششهای مجدانه و نگاه‌های فراواحدی همکاران منتج به کسب این نتایج درخشان شده است.

واحد سرویس‌های جنبی ریخته‌گری نیز همچون دیگر قسمت‌ها، طی یک برنامه‌ریزی منسجم، ضمن شناسایی نقاط ضعف و چالش‌های احتمالی، در توقفات طویل مدت زمستان عمل به از بین بردن موارد و آماده‌سازی ماشین‌های ریخته‌گری نمود تا بیشترین مقدار آماده‌به‌کاری برای تولیدات فروردین و اردیبهشت‌ماه را محقق سازد. این چنین با تلاش و مجاهدت توصیف‌ناشدنی همکاران سخت‌کوش تشکیل، تعمیرات، واحدهای حمایتو پیمانکاران محترم، با بیشترین چابکی ممکن، حداقل توقفات و حداکثر منفعت‌وری، مشکلات و مانع ها از بین بردن شد و ماشین‌های ریخته‌گری با بیشترین مقدار آماده‌به‌کاری در خدمت تشکیل حداکثری قرار گرفتند.

ثبت دومین رکورد تشکیل ماهانه کلاف گرم در ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه

 با تلاش همکاران ناحیه نورد گرم، رکورد تشکیل ۵۱۵ هزار و ۱۰۰ تن کلاف گرم در اردیبهشت‌ماه به‌گفتن دومین رکورد ماهانه این ناحیه به ثبت رسید.

ادامه مطلب
دغدغه‌های پیش رو    » اصفهان امروز آنلاین

علی حاجیان‌نژاد، مدیریت ناحیه نورد گرم:

کارکنان پرتلاش و زحمتکش ناحیه نورد گرم در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ موفق شدند برای دومین ماه متوالی با برنامه‌ریزی دقیق، افت قابل‌احتیاط توقفات و منفعت گیری حداکثری از ظرفیت‌های تشکیل، رکورد تشکیل کلاف گرم را به عدد ۵۱۵ هزار و ۱۰۰ تن ارتقا دهند. گفتنی است رکورد قبلی تشکیل در فروردین‌ماه سال جاری و به مقدار ۵۱۳ هزار و ۱۱۲ تن به ثبت رسیده می بود.

انگیزه کارکنان ماهر و متعهد به اهداف سازمانی ازجمله دلایل کلیدی ثبت رکوردهای غرورآفرین در سال جاری است. اندوخته‌های انسانی ناحیه نورد گرم مدام در سال‌های قبل بهترین کارکرد را داشته و با  دقت به اهمیت افزایش کمیت تشکیل به افت ضایعات، بهبود کیفیت و افزایش منفعت‌وری نیز اهتمام ورزیده‌اند.

کلاف گرم ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه مدام نیاز صنایع گوناگون سرزمین را رفع کرده و در خطوط نورد سرد سرزمین، صنایع ساختمانی، صنایع نفت و گاز، صنایع ماشین‌سازی، صنایع خودروسازی و صنایع لوله و پروفیل کاربرد دارد. علتافتخار است که با افزایش تشکیل در دو ماه تازه توانسته‌ایم در زمان کمتری جواب‌گوی نیازهای اساسی صنایع بزرگ سرزمین باشیم و قدم بزرگی در راستای تحقق اهداف کلیدی فولاد مبارکه برداریم.

ضمن عرض تبریک و سپاسگزاری از همه کارکنان ناحیه نورد گرم و دست‌اندرکاران تشکیل که علتخلق حماسه‌ای نو در ثبت رکورد تشکیل کلاف گرم شدند، ماموریت خود می‌دانم از حمایتو پشتیبانی‌های مدیریت عالی و همه مدیران شرکت فولاد مبارکه سپاس نمایم.

 مسعود نصیری، مدیر خط نورد گرم:

در سال «جهش تشکیل با شراکت مردم»، همکاران سخت‌کوش ناحیه نورد گرم با عزمی راسخ و انگیزه‌ای ستودنی، جهت افزایش تشکیل و بهبود رکوردهای تولیدی عمل کردند و همگام با دیگر نواحی گروه فولاد مبارکه، با همدلی و تلاش مستمر، موفق به عبور از مرزهای تشکیل ماهانه کلاف گرم در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گردیدند.

از با اهمیت ترین عواملی که در کسب این پیروزی‌ها مؤثر بوده می‌توان به برنامه‌ریزی مناسب و دقیق تشکیل، انجام عملیات تعمیراتی با دقت حداکثری در حداقل زمان ممکن، افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات، حمایتحداکثری و زیاد خوب واحدهای حمایتایجاد، برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بهینه تعمیرات در شات‌دان‌های هفتگی و… اشاره کرد.

این پیروزی‌های غرورآفرین که نتیجه همت و تلاش جمعی همکاران در ناحیه نورد گرم اعم از امانی و پیمانکار است، در حالی محقق شد که مدام شاخص‌های ایمنی سرلوحه فعالیت‌های ناحیه نورد گرم بوده و کسب مقام برتر کارکرد ایمنی توسط ناحیه نورد گرم در سال‌های تازه مصداق این کار است.

فرزاد فرهادی، رئیس گروه فنی ناحیه نورد گرم:

تلاشگران ناحیه نورد گرم، با رویکرد افزایش منفعت‌وری و تشکیل کیفی حداکثری در راستای اهداف کلیدی شرکت فولاد مبارکه و سرزمین، سال ۱۴۰۳ را طوفانی اغاز کردند و در قدم‌های نخست، موفق به کسب رکوردهای ماهانه تشکیل در فروردین و اردیبهشت‌ماه شدند. به پشتیبانی خداوند متعال این دستاوردهای ارزنده که همراه با تحقق شاخص‌های کیفی محصولات گرم در سال جاری محقق شده، مقدمه‌ای بر پیروزی‌های مستمر ناحیه نورد گرم خواهد می بود.

خط تشکیل نورد گرم به علت تنوع ابعاد تشکیل (ضخامت و عرض) و امکان تشکیل گریدهای گوناگون، از خطوط بی همتا نورد گرم در سرزمین و منطقه است؛ به‌طوری‌که بیشتر از ۷۰ درصد کلاف گرم موردنیاز سرزمین در این خط تشکیل می‌گردد. تناژ تشکیل در خط نورد گرم، کاملاً به ترکیب ابعادی و گریدی برنامه‌ریزی تشکیل وابسته است و در سال‌های تازه به علت گرایش خواست‌های ورق‌های گرم فولادی به سمت ابعاد و گریدهای بحرانی، دست‌یابی به رکوردهای کمّی و کیفی تشکیل، زیاد سخت و حتی غیرممکن شده است. در این خصوص مشکلاتی نظیر به تعویق افتادن اجرای پروژه‌های گسترش خط نورد گرم به علت تحریم‌های ظالمانه، محدودیت‌های انرژی و… مزید بر علت است. این خط با مدیریت فرایندهای تشکیل و تعمیرات و عمل های کارشناسی مؤثر و کارکنان متعهد، چندین سال است که با حداکثر توان خود در راستای اهداف استراتژیک سرزمین حرکت کرده و نه‌تنها از ظرفیت‌های تشکیل نامی خود عبور کرده، بلکه در عرصه کیفیت محصولات نیز دستاوردهای بزرگی داشته است.

این پیروزی‌های غرورآفرین را که نتیجه همدلی و تلاش همه کارکنان ناحیه نورد گرم، برنامه‌ریزی دقیق تشکیل و تعمیرات و حمایتمؤثر کلیه واحدهای حمایتاست به همه همکاران و ذی‌نفعان گروه فولاد مبارکه تبریک عرض می‌کنم.

مهرداد برهانی، رئیس کنترل پروسس ناحیه نورد گرم:

در ناحیه نورد گرم همیشه تلاش همه کارکنان بر این بوده است که با بیشترین منفعت‌وری و با کمترین توقف و هزینه،  به بیشترین مقدار تشکیل دست یابیم. با دقت به تشکیل مداوم و ۲۴ساعته خط نورد گرم با حداکثر ظرفیت، گذر از مرز قبلی و رسیدن به رکوردهای تازه زیاد دور از دسترس است؛ اما با تلاش شبانه‌روزی و مداوم و همت همکاران تشکیل و تعمیرات، این کار تحقق یافت. امیدواریم هم چنان بتوانیم برای این مرزوبوم و صنعت سرزمین قله‌های جدیدی از دانش و تشکیل را فتح کنیم.

ادامه مطلب
رامین رضائیان آماده شعبده بازی فرد دیگر می شود

مسئله حائز اهمیت این است که خط تشکیل نورد گرم فولاد مبارکه یک خط تشکیل مدام است و هرگونه توقفی در هر قسمتی علتتوقف در کل پروسه تشکیل ورق گرم می‌شود. این کار اهمیت تشکیل مدام و مداوم برای رسیدن به مقدار تولیدی زیاد تر از تولیدهای قبلی را نمود‌گر می‌سازد.

تلاش ستودنیِ مجموعه تیم کنترل پروسس با تشکیل آماده‌به‌کاری بالای سیستم‌های کامپیوتری کنترل پروسس در کنار همکاری دیگر تیم‌های مکانیک، برق، هیدرولیک و ابزار دقیق علترسیدن به این چنین تشکیل حداکثری گردید.

مهدی ملکزاده، رئیس کارگاه غلتک نورد گرم:

در سال جهش تشکیل، همکاران کارگاه غلتک نورد گرم به‌گفتن واحد حمایتخط نورد گرم با آماده‌سازی، سنگ‌زنی و ارسال به‌موقع انواع غلتک‌های کاری و پشتیبان با کیفیت مطلوب و کمترین عیوب ممکن که حاصل نگه داری آماده‌به‌کاری تجهیزات به‌خصوص دستگاه‌های سنگ‌زنی غلتک در بیشترین سطح خود است، نقش خود را در دست‌یابی به دومین رکورد پیاپی در سال جاری به بهترین وجه ایفا کردند.بدیهی است لازمه رسیدن به این مقدار تشکیل، علاوه بر انجام به‌موقع کلیه فعالیت‌های فرایندی و نگه داری آماده‌به‌کاری بالای تجهیزات گوناگون، نیازمند وجود انگیزه مثال‌زدنی و روحیه بالای کار گروهی و ضمانت سازمانی در بین همه کارکنان واحدهای گوناگون ناحیه ازجمله کارگاه غلتک بوده است.

علی رادهوش، رئیس برنامه‌ریزی و کنترل تشکیل نورد گرم:

ثبت دو رکورد تشکیل متوالی در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری نشان‌دهنده عزم و جدیت مدیریت و همه کارکنان ناحیه نورد گرم در راستای تحقق اهداف سال است. ماموریت مهم همکاران در واحد برنامه‌ریزی و کنترل تشکیل ناحیه نورد گرم فراهم تختال مناسب از ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و برنامه‌ریزی دقیق خط نورد گرم در جهت تحقق برنامه جریان مواد در فولاد مبارکه و تحویل به‌موقع خواست‌ها به مشتریان است. با تلاش این عزیزان در کنار دیگر ارکان تشکیل و حمایتضمن تحقق ۹۹ درصدی برنامه جریان مواد، شاخص خوش‌تعهدی تشکیل خواست‌های محصولات گرم در فروردین و اردیبهشت‌ماه به ترتیب ۹۲ و ۹۶ درصد می بود که مجموعاً نسبت به کارکرد سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته و شیرینی رکورد حاصل را دوچندان کرده است.

در این بین علاوه بر تلاش کارکنان ناحیه نورد گرم، زحمات دیگر همکاران در واحدهای برنامه‌ریزی تشکیل بلند و بین‌زمان، برنامه‌ریزی تشکیل نواحی فولادسازی و نورد سرد و این چنین همکاران در مجموعه معاونت فروش و بازاریابی نیز در کسب پیروزی‌ها و ثبت رکوردها مؤثر بوده و هست.

محمد علیخانی، رئیس خطوط نهایی و تکمیل نورد گرم:

در طول سالیان قبل، ناحیه نورد گرم مدام با تکیه بر دانش و توانایی کارکنان ماموریت‌شناس خویش و با مدیریت بهینه زمان و منبع های، رکوردهای بسیاری در کمیت و کیفیت و ایمنی بر جای گذاشته است. در ماه قبل نیز با مورد نظر قرار دادن شعار سال جاری، عزم خود را جزم نمود و افتخاری دیگر به دفتر افتخاراتش افزود.

خطوط تکمیل نورد گرم که در امتداد خط نورد گرم قرار گرفته است، ماموریت دریافت کلاف‌ها و قرار دادن آن‌ها در نقاط اشکار در انبارها جهت آماده شدن جهت ارسال مستقیم به مشتریان، انجام عملیات تکمیلی نظیر اصلاح عیوب شکلی و ظاهری، از بین بردن عیوب سطحی، تقسیم کلاف و یا تبدیل آن به ورق با طول‌های اشکار مطابق خواست مشتری در خطوط برش را بر مسئولیت دارد. این مجموعه شامل خط انتقال کلاف از واحد ۵۱ به انبارها، انبارهای کلاف، خط برش سبک ۱ به همراه تمپر، خط برش سبک ۲، خط برش سنگین و خط اسکین است. پیوستگی این مجموعه با خط تشکیل کلاف نورد گرم مخصوصاً در تکه انتقال کلاف (کانویر) علتمی‌شود ابراز هرگونه اشکال در آن، مقدار تشکیل کلاف را تحت تأثیر قرار دهد. به همین جهت نگهداری و آماده‌به‌کاری بالای این خط، از اهمیت اختصاصی‌ای برخوردار است. به همین جهت، به‌منظور دست‌یابی به رکورد تشکیل در نورد گرم، همه مجموعه‌های تشکیل، نگهداری و تعمیرات، تعمیرات مرکزی، تعمیرگاه مرکزی همکاری شایان توجهی داشتند. این رکورد را که نتیجه تدبیر، برنامه‌ریزی، همدلی و هماهنگی بین همه واحدهای مرتبط با تشکیل بوده است به همه همکاران محترم تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال توفیق روزافزون و نشاط و اسایش همگان را خواهانم.

ادامه مطلب
پول؛ حلقه مفقوده برخورد با اتفاق تکرار جرم  » اصفهانیا

مسعود مهدیه، رئیس کنترل کیفی نورد گرم:

با استعانت از درگاه خداوند متعال در سال تازه، همت والای همکاران در ناحیه نورد گرم، تبدیل کسب رکوردهای تشکیل در ماه‌های ابتدایی سال گردید. این دستاوردهای مورد قیمت هم‌زمان با نگه داری اهداف کیفی، نشانگر هم‌راستایی اهداف تشکیل و کیفیت بوده که نتیجه همکاری صمیمانه و کار گروهی همه واحدها ازجمله کنترل کیفی نورد گرم است. بازرسی و کنترل دقیق و اظهار به‌موقع مشکل محصولات، آماده‌به‌کاری تجهیزات مؤثر بر کیفیت و این چنین نظارت و انجام عمل های پیشگیرانه برای جلوگیری از توقفات تجهیزاتی ازجمله عوامل مؤثر بر تحقق این مهم بوده است.

مهدی طالب، رئیس تعمیرات خط نورد گرم:

با دقت به اهمیت آماده‌به‌کاری کلیه تجهیزات خط نورد گرم برای دست‌یابی به رکورد تشکیل و با کیفیت مطلوب، کارکنان تعمیرات خط نورد گرم نیز هم‌راستا با دیگر تکه‌ها با برنامه‌ریزی و آماده‌سازی دقیق جهت تعمیرات مناسب هفتگی و نگهداری تجهیزات در زمان نورد همه تلاش خود را به کار گرفتند تا دومین رکورد تشکیل سال جاری و بیشترین مقدار تشکیل ورق گرم در تاریخ فولاد مبارکه را رقم بزنند.

عبدالله نصوحی، رئیس تعمیرات جرثقیل‌های سقفی ناحیه نورد گرم:

از با اهمیت ترین عواملی که در کسب این پیروزی‌ها مؤثر بوده‌اند می‌توان به آماده‌به‌کاری بالای جرثقیل‌های سقفی ناحیه و افت توقفات اضطراری این تجهیزات در سرتاسر خط نورد گرم از انبار تختال و کوره‌های پیشگرم گرفته تا تکه کلاف‌پیچ‌ها اشاره کرد.

به لطف پروردگار مهربان و در سایه همدلی، همت و تلاش بی‌وقفه کارکنان گرامی، دست‌یابی به دومین رکورد تشکیل در سال جاری محقق شد که قابل‌تقدیر است.

 مرتضی رمضانی، رئیس برنامه‌ریزی و کنترل نگهداری و تعمیرات نورد گرم:

رکورد تشکیل در خط نورد گرم حاصل تلاش، همدلی و کار تیمی همه همکاران و دیگر واحدهای جنبی به‌اختصاصی تعمیرات مرکزی و تعمیرگاه مرکزی می بود. یکی از عوامل مهم دست‌یابی به این پیروزی، همکاری و کار تیمی در واحدهای برنامه‌ریزی و کنترل نگهداری و تعمیرات خط نورد گرم، در جهت افت زمان توقفات برنامه‌ریزی هفتگی و انجام به‌موقع تعمیرات می بود؛ به‌طوری‌که با بهینه ساختن زمان‌های توقفات هفتگی در ماه‌های ابتدایی سال، این رکوردها حاصل شد.

ثبت رکورد ۱۴۴ هزار و ۹۱ تن آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم فولاد سبا

کارکنان واحد احیا مستقیم فولاد سبا نیز در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ موفق شدند به رکورد ماهانه جدیدی دست یابند.

فرهاد رجبی سیاهبومی، رئیس آهن‌سازی سبا:

هم‌زمان با بهار طبیعت در اردیبهشت‌ماه و با عنایت به نام‌گذاری سال «جهش تشکیل با شراکت مردم» در راستای تحقق اهداف سازمان با تلاش خستگی‌ناپذیر همکاران شاغل در تکه آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا و واحد احیا مستقیم، موفق به ثبت رکورد تازه ماهانه به مقدار ۱۴۴ هزار و ۹۱ تن آهن اسفنجی شدیم.

آرش نوروزی، کارشناس تشکیل آهن‌سازی:

کنترل بهینه فرایند تشکیل، باور به تشکیل با حداکثر ظرفیت و چه‌بسا بالاتر و منفعت گیری از دانش و توانایی کارکنان ازجمله عوامل مؤثر در دست‌یابی به بیشترین مقدار تشکیل آهن اسفنجی با کیفیت مرغوب در اردیبهشت‌ماه سال جاری در فولاد سبا است.

رحیم ناصرنژاد، کارشناس دفتر فنی تشکیل:

فراهم کمیت و کیفیت موردنظر برای تشکیل فولاد خام در فولادسازی با اهمیت ترین مأموریت ناحیه آهن‌سازی محسوب می‌شود و برای دست‌یابی به این مهم به کنترل همه ورودی‌های موردنیاز تشکیل و آهن اسفنجی و مراعات دستورالعمل‌ها و… نیاز است.

مهدی نوروزی، کارشناس برق و ابزار دقیق:

با دقت به اهمیت تشکیل، گروه تعمیرات برق و ابزار دقیق واحد احیا مستقیم، با تلاش مضاعف تلاش در آماده‌به‌کاری خطوط تشکیل دارند؛ به‌نحوی‌که مشکلات فنی، بلافاصله از بین بردن شود و از توقفات ناخواسته جلوگیری به عمل آمد.

سعید شیخ‌میر، فورمن تعمیرات:

دست‌یابی به این رکورد حاصل همت بلند کارکنان تشکیل و تعمیرات واحد احیا مستقیم است. این چنین جهت رسیدن به تشکیل حداکثری، ملزوم است تجهیزات با حداکثر ظرفیت آماده‌به‌کار و در مدار تشکیل باشند.

علی کریمیان ریزی، اپراتور اتاق کنترل:

تشکیل حداکثری، در فرایندی ایمن و بدون مخاطره، از برتری‌های برنامه‌ریزی در راستای این رکورد ماهانه بوده است که خوشبختانه با همدلی حداکثری همکاران به ثبت این  رکورد مورد قیمت منجر شد.

 


دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author