Aurora از جدیدترین کانسپت هواپیمای عمودپرواز پرسرعت دارپا پرده برداشت

Aurora از تازه ترین کانسپت هواپیمای عمودپرواز پرسرعت دارپا پرده برداشت_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

شرکت تحقیقاتی زیرمجموعه بوئینگ یعنی Aurora Flight Sciences از کانسپت یک هواپیمای پرسرعت عمودپرواز (VTOL) رونمایی کرد. این هواپیما از سری X-Plane است و در راستای برنامه SPRINT یا «فناوری‌های سریع و بدون نیاز به باند پرواز» دارپا ساخته می‌شود.

Aurora اولین مجری فاز ۱B پروژه SPRINT دارپا محسوب می‌شود و این کانسپت نشان‌دهنده هواپیمایی با قابلیت VTOL و شدت بالا است. به نقل از نیواطلس، رندرهای این هواپیما، سه فن بالابر تعبیه‌شده در بال (FIW)، همراه با بدنه بیرونی کامپوزیتی و دماغه بدون کابین خلبان را مشخص می کند.

کانسپت هواپیمای عمودپرواز پرسرعت دارپا

ایده برنامه SPRINT درواقع گسترش فناوری‌های مورد نیاز برای تشکیل دسته جدیدی از هواپیماها است که قابلیت‌های برخاست و فرود عمودی VTOL را با شدت‌های بالا ترکیب می‌کنند. اگرچه شبیه این چنین هواپیماهایی برای بیشتر از نیم‌قرن وجود داشته‌اند (همانند جت Harrier و F-35 لایتنینگ ۲) اما این هواپیماهای جنگنده برای مأموریت‌هایی با شدت و چابکی بالا و بدون نیاز به باند فرود، مناسب نیستند.

ادامه مطلب
روی کارکرد گوشی تأثیر نمی‌گذارد!
Aurora از تازه ترین کانسپت هواپیمای عمودپرواز پرسرعت دارپا پرده برداشت_اصفهانیا ۷

اکنون Aurora در کانسپت خود، یک بال ترکیبی با سه فن بالابر را در داخل بدنه کامپوزیتی قرار می‌دهد. اگرچه این مطرح فاقد کابین خلبان یا خدمه است، اما می‌توان در مطرح نهایی با اضافه‌کردن چند فن بالابر دیگر، کابین‌هایی برای حمل خدمه نیز در آن تعبیه کرد. این چنین بال‌های ترکیبی این هواپیما می‌تواند به شدت بسیار ۸۳۳ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

این هواپیما، علاوه‌بر VTOL، می‌تواند برخاست و فرود عمودی مختصر (STOVL) و برخاست و فرود بسیار مختصر (SSTOL) نیز انجام دهد. به حرف های Aurora، تیمی که روی X-Plane دارپا کار می‌کند، تصمیم دارد تا بازدید اولیه کانسپت‌های SPRINT را ظرف ۱۲ ماه آینده انجام دهد و مقصد دارپا نیز دستیابی به اولین پرواز در عرض ۳ سال آینده است.

ادامه مطلب
استارتاپ Runway از نسل بعدی مدل‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد + ویدیو

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author