محمد باقر قالیباف

بیوگرافی محمد باقر قالیباف


به گزارش اصفهانیا

محمد باقر قالیباف( Mohammad Bagher Ghalibaf)  نظامی و سیاستمدار اصولگرای ایرانی متولد مشهد است که در دوازدهمین دوره مجلس با رأی نمایندگان برای یک سال به گفتن ریاست مجلس انتخاب شد.

 قالیباف در سمت هایی همچون فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده قرارگاه سازندگی، نیروی هوایی سپاه پاسداران و شهرداری تهران فعال می بود.وی نماینده دوره یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است.در ادامه این نوشته همراه ما باشید تا اطلاعاتی از  بیوگرافی دکتر محمد باقر قالیباف و همسرش را در اختیار شما قرار دهیم.

محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف کیست؟

مشخصات فردی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید







نام کامل

 محمد باقر قالیباف

تاریخ تولد 

۱۳۴۰/۰۶/۰۱

محل تولد

طرقبه مشهد

شغل

سیاستمدار

مشخصات فیزیکی






قد

حدودا ۱۷۰ سانتی متر

رنگ چشم

 سبز

چپ دست یا راست دست

 راست دست

مشخصات خانوادگی











نام پدر

حسین قالیباف

نام مادر

خیرالنساء بوژمهرانی

نام برادران

۳ برادر -حسن

نام خواهران

 ۲ خواهر 

نام همسر 

زهرا سادات مشیر 

تاریخ ازدواج

۱۳۶۲

نام فرزندان

 الیاس قالیباف متولد ۱۳۶۳ 

 مریم قالیباف متولد سال ۱۳۶۵


اسحاق قالیباف متولد ۱۳۶۸ 

شغل همسر

مدرس دانشگاه

مشخصات تحصیلی






دانشگاه

دانشگاه پرورش مدرس


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

رشته تحصیلی

رشته جغرافیای سیاسی

مدرک

دکترا-کارشناسی ارشد

محمد باقر قالیباف
عکس محمد باقر قالیباف

بیوگرافی کامل محمد باقر قالیباف

کودکی و اغاز زندگی

محمد باقر قالیباف در روز چهارشنبه ۱ شهریور سال ۱۳۶۰ مصادف با ۱۱ ربیع الاول ۱۳۸۱ هجری قمری و ۲۳ آگوست ۱۹۶۱ میلادی در طرقبه مشهد در خانواده ای مذهبی متولد شد و هم اکنون ۶۲ سال سن دارد.

خانواده

خانواده محمد باقر قالیباف پرجمعیت و ۸ نفره است.وی ۳ برادر و دو خواهر دارد که برادرش حسن قالیباف طرقبه‌ای در عملیات کربلای ۴ در جریان جنگ ایران و عراق شهید شد.اطلاعاتی از این که وی فرزند چندم خانواده است دسترس نیست.

پدرش حسین قالیباف اصالتا کرد زبان و از کسبه مشهد می بود.مادر قالیباف خیرالنساء بوژمهرانی نام داشت که وی نیز اهل نیشابور  می بود. 

محمد باقر قالیباف
محمد باقر قالیباف و مادرش

تحصیلات

تحصیلات محمد باقر قالیباف در مقطع دکتری و وفوق لیسانس در رشته جغرافیای سیاسی به ترتیب از دانشگاه پرورش مدرس و دانشگاه تهران است که در هر دو مقطع با سهمیه ایثارگری پذیرفتن گرفتند. نوشته آخر‌نامه دکترای قالیباف بازدید سیر تکوین نهادهای محلی ایران در دوره معاصر می بود.وی در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تحصیل کرد.

محمد باقر قالیباف و همسرش

محمدباقر قالیباف در سن ۲۲ سالگی در سال ١٣۶٢ با زهرا سادات مشیرالاستخاره که به واسطه همسایه بودن در خانه پدری با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کردند و صیغه عقد این زوج توسط امام خمینی (ره)  با مهریه ۱۴ سکه طلا جاری شد که ثمره این زندگی اکنون سه فرزند بنام های الیاس ، اسحاق و مریم می باشد.

زهرا مشیرالاستخاره همسر محمدباقر قالیباف متولد ۸ فروردین سال ۱۳۴۰ در طرقبه خراسان است که تحصیلات وی دکترای رشته جامعه شناسی فرهنگی است و ایشان اکنون در این دانشگاه استادیار می باشند. او مدتی به گفتن ریاست دانشکده مدیریت و علوم انسانی واحد تهران شمال دانشگاه آزاد و هیئت منصفه دادگاه مطبوعات نیز فعالیت داشته‌است. 

محمد باقر قالیباف در کنار همسر و فرزندش
محمد باقر قالیباف در کنار همسر و فرزندش

85d98fdbedfc3bf66413bf9e4854197b
عکس محمدباقر قالیباف و همسرش 

 فرزندان قالیباف

الیاس قالیباف

الیاس قالیباف پسر ارشد محمد باقر قالیباف متولد ۱۳۶۳ در تهران است که وی فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی از یکی از دانشگاههای مالزی است. قالیباف در یکی از سخنرانی‌های خود در رابطه نامگذاری پسر اولش حرف های است به پیشنهاد یکی از همرزمایش شهیدش “شهید رفیعی” که در کنار رود فرات به شهادت رسیده اسم فرزندش را الیاس گذاشته است.

الیاس قالیباف در آبان سال ۱۳۸۶ در شب میلاد حضرت معصومه (س) با دختر یکی از فرماندهان سپاه ازدواج کرد و اکنون ۲ فرزند دختر دارد. مهریه همسرش ۱۴ سکه است.

موضوعی تحت گفتن الیاس قالیباف داماد خامنه ای در فضای مجازی جست و جو شده است که اطلاعاتی از  نسبت محمد باقر قالیباف با خامنه ای حاضر نیست و جواب آشکار برای آیا الیاس قالیباف داماد رهبری است نداریم.

سخن و حدیث در مورد فعالیت‌های الیاس در ربط با مباحث اقتصادی در برخی از رسانه‌ها انتشار شد که قالیباف این سخنان و اظهارات را تکذیب کرد. خبرگزاری «فارس» در سال ۱۳۹۴ در اینباره نوشته: در تابستان سال ۱۳۹۴ شایعاتی درمورد اختلاس ۸ هزار میلیاردی الیاس قالیباف و فرار وی به لندن انتشار شده می بود که همان زمان هم اشکار شد پسر شهردار زمان تهران نه بازداشت و نه احضار شده می بود و نه اصلا به لندن فرار کرده می بود.

الیاس قالیباف
محمد باقر قالیباف و پسرش الیاس قالیباف

محمد باقر قالیباف در کنار پسر و نوه اش
محمد باقر قالیباف در کنار پسر و نوه اش

مریم قالیباف

مریم قالیباف فرزند دوم و دختر محمدباقر قالیباف متولد سال ۱۳۶۵ در تهران است که فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی از دانشگاه تهران می باشد. وی متاهل می باشد و با  امیررضا بحیرایی ازدواج کرده است.

در مهر سال ۱۳۹۵ تصویری از یک عروسی مجلل در فضای مجازی انتشار شد که منتشرکنندگان آن مدعی شدند متعلق به عروسی دختر و داماد محمدباقر قالیباف شهردار تهران است. در این شایعه آمده می بود: «۴ میلیارد تومان جهیزیه دختر قالیباف. آقای داماد ۷۰ ماشین عروس آماده کرد. این است حکومت علی؟»

وحید اشتری، فعال رسانه ای در فروردین سال ۱۴۰۱ در توییتر خود با انتشار کردن تصاویری از زهرا مشیر همسر محمد باقر قالیباف به همراه دخترش مریم  و همسرش امیررضا بحیرایی در فرودگاه استانبول مدعی شد آن ها برای خرید سیسمونی به ترکیه سفر کرده اند که این ماجرا به «سیسمونی گیت» شهرت یافت.

1761933_862
دختر قالیباف و همسرش 

اسحاق قالیباف

اسحاق قالیباف فرزند آخر و پسر کوچک تر محمد باقر قالیباف متولد ۱۳۶۸ است که اطلاعاتی چندانی از وی در دسترس نیست.در اسفند سال ۱۴۰۲ اسنادی انتشار شده که مشخص می کند اسحاق قالیباف پرونده‌ای در دادگاه فدرال کانادا دارد و در پنج سال قبل تلاش پرهزینه‌ای کرده تا ویزای مهاجرتی کانادا را دریافت کند.

اسحاق قالیباف
اسحاق قالیباف

خانه قالیباف کجاست؟

خانه قالیباف کجاست؟ یکی از سوال های جست و جو شده مخاطبان در صفحه یک گوگل است که خبرگزاری ایسنا گزارشی با تیتر سرنوشت خانه میلیاردی قالیباف چه می‌شود؟ در آذر سال ۱۳۹۶ انتشار کرده است که درمورد خانه «مهربان» که مربوط‌ به دوره پهلوی اولکه  در سال ٨۴ در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است نوشته است.

آدرس دفتر محمد باقر قالیباف

آدرس دفتر محمد باقر قالیباف  تهران خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران(ضلع جنوبی)، پلاک ۸۰۲ است.

ثروت قالیباف

از ثروت محمدباقر قالیباف خبر درستی در دست نیست اما در انتخابات سال ۱۳۹۶ لیستی از اموال خود انتشار کرد که  مردم معتقد بودند این لیست واقعی نیست.

OfqjZ6HUNZyq
لیست اموال و دارایی‌های قالیباف و همسرش

اینستاگرام محمد باقر قالیباف

اینستاگرام محمد باقر قالیباف به آدرس «Instagram.com/mbghalibaf» که دارای تیک آبی می بود در آبان ۱۴۰۲ توسط اینستاگرام تعلیق شد.

محمد باقر قالیباف در شبکه های اجتماعی

فعالیت های محمد باقر قالیباف

فعالیت های محمد باقر قالیباف از سن ۱۶ سالگی با وجود در کلاس های شهید کامیاب، آیت الله خامنه ای، شیخ علی تهرانی، شهید هاشمی نژاد و شهید دیالمه در مساجد بزرگ مشهد اغاز شد.

وی در سن ۱۸ سالگی  با اغاز جنگ به جبهه رفت و در سال ۱۳۶۱ فرمانده تیپ امام رضا (ع) و بعد از یک سال در سن ۲۱ سالگی فرمانده لشکر ۵ نصر خراسان شد.

محمد باقر قالیباف

بعد از آخر جنگ او فرمانده لشکر ۲۵ کربلا می بود و در سال ۱۳۷۳ در سن ۳۳ سالگی به گفتن فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انتخاب شد و در پروژه های راه آهن و ساخت سازه های دریایی خوش درخشید.

قالیباف در سال ۱۳۷۶ توسط مقام معظم رهبری به گفتن فرمانده نیروی هوای سپاه منصوب شد و سه سال سپس با حکم رهبری  به گفتن فرمانده نیروی انتظامی منصوب شد. از جمله عمل های موثر ایشان تجهیز پلیس به خودروی روز دنیا همانند مرسدس بنز و تویوتا برای نیروهای عملیاتی و راه اندازی ۱۱۰ و دفاتر پلیس +۱۰ می بود.

در سال ۱۳۸۱ از سوی سیدمحمد خاتمی به گفتن رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد. 

قالیباف در سال ۱۳۸۴ برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. او که خود را دکتر خلبان سردار محمدباقر قالیباف معارفه می کرد موفق نشد بیشتر از ۴ میلیون رای بدست بیاورد. او در شهریور سال ۱۳۸۴به گفتن شهردار تهران انتخاب و تا سال ۱۳۸۸ نیز در این سمت ابقا شد.

محمد باقر قالیباف

وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ با شعار ایران سربلند  شرکت کرد و با کسب ۶ میلیون رای در روبه رو ۱۸ میلیون رای حسن روحانی دوم شد. وی در ۱۷ شهریور همان سال برای بار سوم به گفتن شهردار تهران انتخاب شد.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ نیز قالیباف از جمله کاندیداها می بود که به سود سیدابراهیم رئیسی انصراف داد.

او از خرداد سال ۱۳۹۹ به گفتن نماینده مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت و به گفتن ششمین رئیس مجلس شورای اسلامی این مسئولیت را برعهده گرفت. 

حقایق کمتر شنیده شده درمورد محمد باقر قالیباف 

  1. قالیباف تا بحال چندین جلد کتاب تالیف یا ترجمه کرده است که از با اهمیت ترین آن می تواند به کتاب حکومت محلی یا استراتژی توزیع فضایی قوت سیاسی در ایران و کتاب ایران و دولت گسترش گرا و کتاب تاریخ سیاسی بعد از جنگ جهانی اول اشاره کرد.
  2. وی نماینده دوره یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است.
  3. او از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می بود.
  4. این سیاستمدار ایرانی به زمان سه دوره در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ شهردار تهران می بود.
  5.  او در سال ۱۳۸۷ (۲۰۰۸ میلادی) از طرف سایت شهرداری‌های جهان، با رأی مردم، به گفتن هشتمین شهردار برتر دنیا معارفه شد
  6. وی دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را در فرانسه گذرانده‌است.
  7. او عضو هیئت علمی و دانشیار گروه جغرافیای سیاسی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران است.
  8. مجله نیوزویک در سال ۲۰۰۹ قالیباف را در رتبه هشتمین فرد قوی در ایران قرار داد.
  9. محمدباقر قالیباف پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران ۱۳۸۸ او گفت: «با جمع‌بندی شرایط حاضر فعلاً داوطلب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیستم.»
  10. محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ با کسب ۲۳۰ رای از ۲۶۴ رای ماخوذه به ریاست دائم سال اول مجلس یازدهم رسید. 

عکس محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف

محمد باقر قالیباف

سخن آخر

در این نوشته  بیوگرافی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  را بازدید کرده ایم.در صورت تمایل می توانید نوشته بیوگرافی محمد مخبر رئیس جمهور موقت ایران با اسبق و عکس  را نیز مطالعه کنید. اگر شما اطلاعات بیشتری از فعالیت های وی دارید با ما و دیگر مخاطبان سایت اصفهان امروز در تکه ارسال نظر به اشتراک بگذارید.



دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

ادامه مطلب
عکس| سامان قدوس غذای ایرانی را به برنتفورد برد » اصفهانیا