سند 2500 صفحه‌ای اسرار الگوریتم موتور جستجوی گوگل را برملا کرد

سند ۲۵۰۰ صفحه‌ای اسرار الگوریتم موتور جستجوی گوگل را برملا کرد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

تا بحال اطلاعات دقیق و موثقی درمورد چگونگی کارکرد سیستم رتبه‌بندی نتایج گوگل وجود نداشت. اما اکنون این شرکت انگارً به نادرست سندی ۲۵۰۰ صفحه‌ای را انتشار کرده است که شیوه کارکرد الگوریتم این موتور جستجو را توضیح می‌دهد. گوگل تا این مدت به این سند واکنشی نشان نداده است.

«رند فیشکین»، هم‌بنیان‌گذار وب‌سایت SparkToro انگارً به سند مربوط به الگوریتم موتور جستجوی گوگل دسترسی اشکار کرده و مطلبی دراین‌باره نوشته است. او می‌گوید خواسته شخصی که این منبع را در اختیارش قرار داده، این است که با انتشار کردن این اطلاعات، افترا‌هایی که کارمندان گوگل در طول این سال‌ها درمورد کارکرد الگوریتم جستجو نقل کرده‌اند، برملا شود.

چه اطلاعاتی در سند مربوط به موتور جستجوی گوگل وجود دارد؟

اطلاعاتی که فیشکین به‌اشتراک گذاشته عمیق و فنی می باشند و زیاد تر برای متخصصان حوزه SEO و گسترش‌دهندگان قابل‌فهمیدن و دلنشین خواهد می بود. این سند مشخص می کند که گوگل چه اطلاعاتی را در صفحات وب، سایت‌ها و سرچرها گردآوری می‌کند و به متخصصان می‌گوید که چه مؤلفه‌هایی برای موتور جستجوی این شرکت اهمیت دارند.

ادامه مطلب
ربات‌های انسان‌نمای 1X اکنون با یک فرمان چند کار را انجام خواهند داد + ویدیو_اصفهانیا
سند ۲۵۰۰ صفحه‌ای اسرار الگوریتم موتور جستجوی گوگل را برملا کرد_اصفهانیا ۷

برای مثال، این سند اشاره می‌کند که گوگل برای موضوعات حساسی همانند انتخابات از چه سایت‌هایی داده می‌گیرد و چطور با وب‌سایت‌های کوچک برخورد می‌کند. فیشکین می‌گوید برخی از اطلاعات حاضر در این سند با اظهارات نمایندگان گوگل تناقض دارد. یکی از مثالهای این قضیه به این سوال برمی‌گردد که آیا از داده‌های گوگل کروم در رتبه‌بندی صفحات منفعت گیری می‌شود یا خیر. نمایندگان گوگل قبلاً حرف های بودند که از این داده‌ها برای این چنین منظوری منفعت گیری نمی‌کنند، اما این سند به کروم در عرصه نمایش سایت‌ها در نتایج جستجو اشاره می‌کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
بهبودی بهتر و سریع‌تر زخم‌ها

در بخشی از این سند به مؤلفه‌های اثرگذار در افت رتبه سایت‌ها نیز اشاره شده است. برای مثال، منفعت گیری از لینکی که با سایت مقصد مطابقت ندارد یا سیگنال‌های SERP که نشان‌دهنده عدم رضایت کاربر باشد، می‌تواند رتبه سایت را افت دهد.

این سند انگارً به نادرست در تاریخ ۲۷ مارس در گیت‌هاب در دسترس قرار گرفته و در تاریخ ۷ مه از این وب‌سایت حذف شده است. بااین‌حال، برخی منبع های موفق به ذخیره‌سازی نسخه‌ای از آن شدند. گوگل تا این مدت به خواست رسانه‌ها برای اظهارنظر حوالی این سند واکنشی نشان نداده است.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

ادامه مطلب
گلکسی فیت 3 سامسونگ معارفه شد + مشخصات

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author