با کاهو وزن کم کنید و دیابت را مهار کنید

با کاهو وزن کم کنید و دیابت را مهار کنید_اصفهانیا


کد خبر: ۲۶۲۱۲۱

تاریخ انتشار کردن: پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ – ۲۰:۰۹

اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز کاهو از سبزیجات پر خاصیت است این چنین برگ کاهو برای سلامت بدن هم زیاد سودمند است و به درمان بیماری ها پشتیبانی شایانی می کند.

کاهو یکی از پرمصرف ترین سبزیجات دنیاست که خواص بسیاری برای سلامتی بدن داشته و دارای تاریخی کهن است. داشتن تناسب اندام و مقابله با سرطان و تحکیم چشم ها و… از مزایا بی شمار مصرف روزانه کاهو است.

کاهو، حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های بسیاری است. به همین جهت یکی از محبوب ترین سبزیجات به شمار می آید. این سبزی زیاد تر در سالاد ها و انواع غذا ها همانند ساندویچ، سوپ و غیره منفعت گیری می شود، این چنین می توان آن را پخت. کاهو به راحتی کشت می شود و برای رشد به دمای پایینی نیاز دارد.

یک منبع غنی از ویتامین های K و A است. اگرچه کاهو همانند به کلم به نظر می رسد اما یک تفاوت بین آن دو در مقدار آب است. تاریخ این سبزی به مصر باستان بر میگردد که از دانه های آن روغن استخراج می کردند. شواهدی نشان می دهد که این گیاه، ۲۶۸۰ سال قبل از میلاد مسیح وجود داشته است و به طور خاص به گفتن یک گیاه دارویی نامیده می شود.

ادامه مطلب
آیا مصرف تخم مرغ در بیماران قلبی مجاز است؟

این سبزی در اواخر قرن ۱۵ از اروپا تا آمریکا با کریستوفر کلمبوس سفر کرد و کتاب های که در اواسط قرن ۱۸ و اغاز قرن ۱۹ انتشار شده اند، از انواع کاهو که امروز یافت می شوند، سخن بگویید کرده است.

قیمت غذایی کاهو

یک فنجان کاهو (۳۶ گرم) حاوی فقط ۵ کالری و ۱۰ گرم سدیم است. کلسترول و یا هرگونه چربی ندارد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خواص و مزایای کاهو چیست؟

کاهو حاوی آنتی اکسیدان های همانند ویتامین C و دیگر مواد مغذی همانند ویتامین A و K و پتاسیم است. این سبزی، سبز برگ دار به مبارزه با التهاب و بیماری های مرتبط با آن همانند دیابت و سرطان پشتیبانی می کند. هر چه کاهو تیره‌تر باشد، حاوی مواد مغذی بیشتری است. با این وجود، در ادامه خواص مصرف کاهو برای سلامت، درمان و تناسب اندام بازدید می کنیم؛

ادامه مطلب
علائـــــم سرماخوردگی و آنفلوانزا+ اینفوگرافی | اختصاصی

۱. مبارزه با التهاب

برخی از پروتئین های حاضر در کاهو همانند لیپواکسیژناز پشتیبانی می کنند تا التهاب کنترل شوند. در یک مطالعه ایرانی ثابت شده است که کاهو در طب سنتی برای افت التهاب و درد در استخوان مورد منفعت گیری قرار می گیرد. بر پایه انجمن بنیاد آرتروز، سبزیجاتی همانند کاهو که سرشار از ویتامین K می باشند به طور چشمگیری علتکاهش التهاب می شوند. شما می توانید طبق معمول دو فنجان از آب کاهو را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. دیگر سبزیجاتی که حاوی ویتامین K می باشند، عبارت هستند از کلم، کلم بروکلی و اسفناج.

۲. پشتیبانی به افت وزن

کاهو می تواند یک غذای مهم برای افت وزن باشد. چون یک عدد کاهو فقط ۵ کالری دارد. علاوه بر این کاهو پشتیبانی می کند تا ریز مغذی هایی که به سختی در رژیم های غذایی کم کالری یافت می شوند، به دست آید. این چنین حاوی ۹۵% آب و ۱ گرم فیبر است.

فیبر علتمی شود که حس پر و سیر بودن کنید و جلوی اشتهای شما را می گیرد. کاهو این چنین زیاد کم چربی است، از این رو برای افت وزن زیاد مناسب می باشد. اضافه کردن یک برگ از کاهوی رومی به ناهار، می تواند یک ایده ی زیاد عالی باشد.

۳. بهبود سلامت مغز

از جمله بیماری هایی که به واسطه افت سلامت مغز به وجود می آید، آلزایمر و افسردگی است. مطالعات بسیاری در رابطه خواص کاهو صورت گرفته است که نشان می دهند، مصرف آب کاهو به افزایش روابط بین رشته های عصبی در مغز پشتیبانی کند.

ادامه مطلب
فاصله وقتی بین آلوده شدن به ویروس ایدز تا مبتلا شدن به این بیماری

این کار علتخواهد شد که مقدار گمان ابراز آلزایمر به شدت افت اشکار کند. علاوه بر این، کاهو نیترات کافی در خود دارد که علتکاهش گمان ابراز بیماری های ناشی از افزایش سن می گردد. این چنین امگا ۳، ترکیبی اساسی برای مبارزه با افسردگی و افت استرس در زندگی روزانه است.

۴. بهبود سلامت قلب

کاهو منبع غنی از ویتامین B است. این ویتامین نقش مهمی در سلامتی قلب و عروق دارد. خوردن مقدار کافی از ویتامین B علتمی گردد گمان ابراز لخته های درون عروق به شدت افت اشکار کند. با افت لختگی در رگ ها، سلامتی زیاد تر برای قلب به ارمغان می آورد.

چنانچه در قسمت سلامت نمناک و در او گفت و گو مواد غذایی سودمند برای سلامت قلب اشاره شد، علاوه بر ویتامین B، ویتامین های A و C نیز در کاهو وجود دارند که به نوبه خود، پشتیبانی تعداد بسیاری در افت ابراز صدمه های قلبی و عروقی در بدن دارند.

مصرف دو قاشق غذاخوری کاهو در رژیم غذایی روزانه، قلب شما را سالم نگه می دارد. این چنین حاوی پتاسیم است که برای افت فشارخون شما نیز سودمند باشد. پتاسیم ترکیبی است که به گفتن متعادل کننده فشارخون در افراد پرفشار مورد منفعت گیری قرار می گیرد.

ادامه مطلب
ذوق‌زدگی ترامپ آرژانتین میانه دیدار با ترامپ! + عکس

۵. مبارزه با سرطان

در مناطقی از دنیا همانند ژاپن که مصرف کاهو به طور متداول و معمول در آن وجود دارد، گمان ابراز سرطان معده زیاد کم است. علاوه بر این مشاهدات، برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف کاهو از ابراز انواع سرطان ها همانند سرطان دهان، مری و گلو پیشگیری می کند. مطالعات زیاد تر در رابطه سرطان نشان داده است که کاهو، علتکاهش ابراز سرطان ریه در افراد سیگاری می شود و برای آنها تاثییر محافظتی دارد.

۶. افت خطر ابتلا به دیابت

مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه کاهو می تواند خطر ابراز دیابت را در افراد افت دهد. این چنین خوردن کاهو برای افراد دیابتی پیشنهاد شده است. یکی از خواص کاهو، کنترل قند خود است که از افزایش آن جلوگیری می کند. آب کاهو دارای ۵ کالری انرژی و ۲ گرم کربوهیدرات است.

می توانید از این سبزی به گفتن عاملی برای افت قند خون بدون نگرانی از افزایش وزن و چاقی منفعت گیری کنید. کاهو این چنین حاوی کاروتنوئید، ضد سرطانی است که سطح قند خون را افت می دهد و می تواند درمان بالقوه ای برای دیابت باشد.

۷. بهبود سلامت چشم

کاهو حاوی لوتئین، یک آنتی اکسیدان بسیار است که سلامت بینایی چشم را افزایش می دهد. این چنین برای جلوگیری از بیماری ماکولار که با افزایش سن اتفاق می افتد، زیاد مؤثر می باشد. یک مطالعه نشان داده است، زنانی که کاهو را در رژیم غذایی خود دارند، ۲۳ درصد کمتر گمان ابتلا به آب مروارید در آنها وجود دارد. کاهو این چنین یک جانشین خوب و مناسب برای اسفناج است که برای چشم سودمند می باشد.

ادامه مطلب
روش های درمان سنگ کلیه در افراد دیابتی

۸. بهبود هضم و سلامت گوارش

فیبر حاضر در کاهو، هضم را آسان می کند و دیگر بیماری های گوارشی همانند یبوست و نفخ را درمان می کند. این چنین می تواند درد معده را افت دهد و می تواند سلامت روده را افزایش دهد.

۹. پشتیبانی به درمان بی خوابی

ماده ای در کاهو وجود دارد که سیستم عصبی را آرام می کند. می توانید با خیال راحت قبل از خواب سالاد مصرف کنید که در روال بی خوابی شما زیاد تاثییر گذار است. کاهو این چنین حاوی مواد فرد دیگر به نام لاکتوسین است که جهت خواب و اسایش می شود. این سبزی حتی در دوران قرون وسطی برای تسکین بی خوابی مورد منفعت گیری قرار می گرفته است.

منبع: برنا

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author