اصفهان قطب صنعت طلای کشور

اصفهان قطب صنعت طلای سرزمین


به گزارش اصفهانیا

طلا و جواهر از قرن‌ها پیش‌مورد دقت تعداد بسیاری ازمردم ایران و جهان بوده و هست؛ اگر بخواهیم قیمت طلا و جواهرات در ایران و جهان را بسنجیم باید به صدها سال قبل از میلاد مسیح بازگردیم؛ گواه این ادعا نیز آثار به جا مانده از گذشتگان است. 

ایران هم به گفتن کشوری که از حیث معدن فلزات و کانی‌های گرانبها در بین تعداد بسیاری از کشورهای دنیا سرآمد است توانسته در صنعت فلز کاری رقابت تنگانگی با کشورهایی چون مصر، هند، چین و بابل که قدمتی طویل در این عرصه دارند داشته باشد و از آن‌ها پیشی  بگیرد. 

از تمدن مادها که نخستین پایه‌گذاران طلا و جواهرات در ایران  بودند تا عصر حاضر تغییرات بسیاری در صنعت طلا و جواهر تشکیل شده است و هر روز بر قیمت این فلز گرانبها بیشتر از قبل نزد مردم افزوده شده است. 

این فلز قیمتی از نظر ظاهری همانند دیگر کالاها در طول سال‌ها دستخوش تغییرات تعداد بسیاری شده است به طوری که امروزه مثالهای غربی توانسته در بین مردم ترویج تعداد بسیاری اشکار کند و سهم بزرگی از بازار طلای ایران را نیز به خود تعلق دهد. این تغییرات نه به علت برتری هنر غرب به هنر ایرانی بلکه تنها به علت سیاست‌هایی است که این کشورها برای تحول سلیقه مخاطبان و کشاندن آن‌ها به سمت خود انجام داده‌اند صورت گرفته است. با همه مصائبی که وجود دارد صنعتگران ایرانی با تولیدات داخلی مرغوب توانسته‌اند سهم بزرگی از بازار طلا را نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای دنیا به خود تعلق دهند. 

صنعت طلا و جواهرات به‌گفتن یکی از قسمت‌های مهم و پویا در اقتصاد جهانی، نقش بسزایی در تشکیل قیمت افزوده و اشتغال‌زایی دارد. از این رو، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی طلا و جواهرات می‌تواند تأثیر قابل توجهی در رونق این صنعت و بهبود فضای کسب و کار آن داشته باشد. این چنین رویدادهایی زمان بی‌نظیری را برای فعالان این حوزه فراهم می‌کنند تا نه تنها به معارفه محصولات و نوآوری‌های خود بپردازند، بلکه با مخاطبان تخصصی و علاقمندان این صنعت نیز ربط برقرار کنند. 

ادامه مطلب
کتک می خوریم؛ بعد هستیم!     » اصفهانیا

شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان از تاریخ ۸ لغایت ۱۱ خرداد میزبان «هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ، ماشین آلات و صنایع وابسته» خواهد می بود که طی آن تولیدکنندگان و فروشندگان ماشین‌آلات ساخت ابزار و جواهرات، تولیدکنندگان نقره، مس و دیگر فلزات گرانبها، کارخانه‌های ساخت طلا و جواهرات، استارتاپ‌های تشکیل و فروش طلا، معادن طلا و سنگ‌های قیمتی، گالری‌ها، پاساژها و بازارهای فروش طلا و جواهرات، بیمه‌های طلا، مجلات و نشریات مرتبط به نمایش محصولات و دستاوردهای خود خواهند پرداخت. 

برگزاری نمایشگاه انگیزه فعالان صنعت طلا را بالا می‌برد

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ، ماشین‌آلات و صنایع وابسته به اصفهان‌ا‌مروز او گفت: برگزاری این نمایشگاه نوید خوبی به حوزه صنعت طلا می‌دهد. در شرایطی که در ماه‌های قبل التهاباتی در صنعت طلا تشکیل شده است. این نمایشگاه انگیزه جدیدی در فعالان این صنعت از چرخه تشکیل تا توزیع تشکیل خواهد کرد. 

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

بذرافشان افزود: مسئولان و نمایندگان تازه خانه ملت و این چنین در قدم سپس دولتی که سر کار خواهد آمد باید به این قضیه دقت کنند که مسائل، مشکلات و برخی قوانینی که دست و پاگیر صنعت طلا شده و انگیزه فعالان این عرصه را پایین آورده را رفع کنند. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه گفت: این نمایشگاه با شراکت اتحادیه طلا و جواهر اصفهان و فعالان صنعت طلا در سرزمین برگزار شده و امیدواریم امید تازه‌ای را به تولیدکنندگان بدهد تا سرزمین بتواند جایگاه مهم خودش را در دنیا اشکار کند. 

او به شرایط سرزمین در عرصه تشکیل دستگاه‌ها و ماشین‌آلات طلاسازی، ریخته‌گری اشاره کرد و افزود: در یک دهه قبل پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه ماشین‌آلات داشته‌ایم تا جایی که می‌توان او گفت این دستگاه‌ها قابل رقابت با ماشین‌آلات خارجی است و تعداد بسیاری از مثالهای ایرانی را می‌توان صادر کرد. برخی از این ماشین‌آلات و ابزار صنعت طلاسازی نیز در داخل بومی‌سازی شده است و از واردات آن بی‌نیاز شده‌ایم. در این نمایشگاه از دستگاه‌هایی رونمایی شد که با هوش مصنوعی کار می‌کنند. 

ادامه مطلب
مسئولیت‌پذیری بهنام سپاس، رامین ناصرنصیر و سپاس کوروش سلیمانی

سهم پایین ایران در بازار طلای جهان

بذرافشان با اشاره به سهم کم ایران در بازار طلای جهان او گفت: سال قبل تنها سهم سرزمین در حوزه صادرات طلا ۸۷۵ کیلو می بود  اما ترکیه در دو سال ۷۰۰ تن صادر کرده است. ترکیه و دیگر کشورهای همسایه که در قبل سهم صادرات طلایشان زیاد پایین‌تر از ایران می بود اما الان سهم زیاد بالاتری را در این حوزه از آن خود کرده‌‎اند. باید دید چرا این اتفاق افتاده است. بخشی از این قضیه به عدم حمایتمسئولان برمی‌گردد که این حمایتانچه که باید و احتمالا جامع نبوده و تقاضای فعالان صنعت طلا از نمایندگان و دولتمردان حمایتهمه جانبه با نگاه کارشناسی و دلسوزانه به این صنعت است تا بتوانیم ناظر دگرگونی و گسترش صنعت طلا و جواهر باشیم. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه گفت: متاسفانه برای صادرات طلا بسترسازی خوبی انجام نشده است. به علت عدم تشکیل زیرساخت‌های ملزوم بخصوص در قسمت گمرگی عرصه بر فعالان و تولیدکنندگان طلا و جواهر زیاد سخت شده  که ترجیح خواهند داد در حوزه صادرات فعالیت نکنند. ما باید برای صادرات صنعت طلا و جواهر با برنامه‌ریزی دقیق شرایطی را فراهم کنیم تا فعالان این حوزه بتوانند به راحتی فعالیت کنند. این که هر روز قوانین تازه و سامانه‌ای تازه راه‌اندازی کنیم و دست و پای تولیدکننده را ببندیم جز ناامیدی حاصلی برای چرخه تشکیل سرزمین نخواهد داشت. 

او خاطرنشان کرد: اکنون نزدیک به ۷۰ هزار نفر در این صنعت مشغول به کار می باشند که اگر کل خانواده صنعت طلا را بخواهیم گفتن کنیم نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از این صنعت ارتزاق می‌کنند که نشان‌دهنده اهمیت این صنعت در بین صنایع دیگر سرزمین است. 

سامانه جامع تجارت با شرایط صنعت طلا و جواهر همخوانی ملزوم را ندارد

بذرافشان اظهار کرد: با دقت به نامگذاری امسال توسط رهبر انقلاب به نام سال جهش تشکیل با شراکت مردم باید مسئولان برای جذب شراکت مردم در عرصه‌های گوناگون تولیدی پشتیبانی‌های بیشتری کنند. اما از ابتدای امسال تا بحال، صنعت طلا ۱۰ درصد تشکیل هم نداشته است آنگاه چه طور می‌خواهیم شعار سال را تحقق ببخشیم. 

ادامه مطلب
مراسم یادبود هنرمند فقید «پردیس افکاری» برگزار شد » اصفهانیا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اصرار کرد: سامانه جامع تجارت با شرایط صنعت طلا و جواهر همخوانی ملزوم را ندارد. مسئولان و نمایندگان باید بدانند شرایط این صنعت یک شرایط خاصی است و اجرای آن امکان پذیر صدمه‌های جدی اقتصادی و اجتماعی به صنف طلا و جواهر سرزمین بزند. در دو ماه قبل که تعداد بسیاری از فعالان این صنعت تعطیل بودند لطمه بسیاری به کارگران و معیشت آنها زده شد. 

بذرافشان در ادامه با اشاره به حالت بازار طلا  و جواهر سرزمین خاطرنشان کرد: متاسفانه بازار طلا و جواهر سرزمین یک توانایی تلخ در سال ۸۸ داشت که برخی قوانین ضربه سنگیین به این بازار زد و ۱۲ سال طول کشید تا بتوانیم مسئولان را قانع کنیم که این دسته قوانین نه تنها تسهیل‌کننده نیست بلکه مشکل‌ساز خواهد می بود. الان هم برخی قوانین بدون کارشناسی وضع می‌شود که چالش‌های تازه‌ای را برای صنعت طلا در سرزمین تشکیل خواهد کرد و دست و پای تشکیل را خواهد بست. به این علت تقاضای ما این است که به شرایط تولیدکنندگان و فعالان این عرصه هم دقت شود تا هم به ترقی تشکیل در سرزمین پشتیبانی شود و هم سهم خوبی در حوزه صادرات بتوانیم داشته باشیم. 

اصفهان قطب صنعت طلا در سرزمین است

احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در افتتاحیه این نمایشگاه به اصفهان‌امروز او گفت: وقتی که سخن بگویید از طلا و صنعت طلا به بین می‌آید در واقع سخن بگویید از یک کالای استراتژیک بخصوص در شرایط تحریمی می‌شود. چه از دید کارشناسان، مسئولان و فعالان این عرصه چه در بین عامه مردم، طلا از قیمت و جایگاه اختصاصی‌ای برخوردار است. 

طحانیان افزود: برای همین قیمت‌گذاری‌ها، صنعت طلا جایگاه اختصاصی‌ای در سرزمین اشکار کرده است. اصفهان نیز به گفتن قطب مهم صنعت طلا در سرزمین نقل است. برگزاری این چنین نمایشگاهی در اصفهان برای این که مخاطب عام دارد قیمت بالایی خواهد داشت. 

ادامه مطلب
آسمان هنر ایران کم فروغ شد » اصفهان امروز آنلاین

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در ادامه گفت: سپس از فراز و  نشیب‌های بسیاری که در چند ماه تازه برای برگزاری این نمایشگاه داشتیم خدا را شکر از روز سه شنبه این نمایشگاه افتتاح شد. 

طحانیان با اشاره به تحریم‌هایی که برای صنایع به اختصاصی صنعت طلا در سال‌های قبل تشکیل شده است، افزود: خوشبختانه صنعت طلای سرزمین  در این سال‌ها عقب نمانده است و در حوزه ماشین‌آلات و تکنولوژی توانسته پیشرفت‌های خوبی داشته باشد و با دقت به رونمایی از دستگاه‌های تازه که در این نمایشگاه انجام شد می‌توان او گفت در عرصه دستیابی به علم روز در این صنعت رشد چشمگیری را ناظر هستیم. 

برگزاری رویدادهای تخصصی در نمایشگاه 

او افزود: نمایشگاه طلا در اصفهان را می‌توان نقطه عطفی برای این صنعت دانست. از مجموع شراکتکنندگان، ۸۰ درصد آنان از استان اصفهان و بقیه از دیگر استان‌ها می باشند. 

 مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان  او گفت: در طول ۴ روز برگزاری این نمایشگاه، ۹ اتفاقات تخصصی برگزار خواهد شد. به جرئت می‌توان نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان را نامبر وان سرزمین دانست، چون شهر اصفهان قطب صنعت طلا در سرزمین است و تشکیل و وجود حداکثر ماشین‌آلات و تجهیزات صنعت طلا در این استان جهت می‌شود که قسمت ماشین‌آلات در این نمایشگاه زیاد قوی باشد. این چنین به علت کثرت تعداد تولیدکنندگان طلا و مصنوعات فلزات گرانبها از اصفهان در سرزمین حجم بازدیدکننده تخصصی در این نمایشگاه سنگینی می‌کند. 

طحانیان اظهارکرد: نمایشگاه طلا و فلزات گرانبها اصفهان جز قدیمی‌ها است و مدام وزنه وجود مسئولان و افراد سیاسی رده بالا هم در بازدید آن قوی بوده است این چنین میز کشوری صادرات طلا هم به میزبانی شهر اصفهان همزمان با نمایشگاه طلا در چند دوره تازه برگزار شده و همزمانی این دو اتفاقات تاثییر برگزاری این میز را دوچندان کرده است. 

او با اشاره به این که در برگزاری هر نمایشگاه یک سری هدفگذاری‌های خاص انجام می‌شود ابراز امیدواری کرد که در این نمایشگاه بتوانیم به آن اهداف برسیم و برگزاری نمایشگاه طلا هم در خصوص ترقی برندینگ نمایشگاه بین‌المللی اصفهان به ما پشتیبانی کند. 

وجود ۵ هیئت خارجی در نمایشگاه طلای امسال

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان سه شنبه 25 اردیبهشت 1403

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به وجود ۵ هیئت خارجی از کشورهای ارمنستان، پاکستان، روسیه، افغانستان و چین در این نمایشگاه، او گفت: با همه مشکلاتی که وجود داشت تلاش کردیم تا تسهیلات اختصاصی‌ای برای وجود هیئت‌های خارجی در نمایشگاه اصفهان در نظر بگیریم. مشکلات اساسی در خصوص برگزاری نمایشگاه با وجود هیئت‌های خارجی داریم. به جز تحریم‌ها می‌توان به مسائل مربوط به ورود و خروج ماشین آلات، خطوط هوایی و محدودیت‌های پروازی در فرودگاه اصفهان، مشکلات مربوط به هماهنگی‌های گمرگی و… می‌توان اشاره کرد که تلاش کردیم در این سال‌ها و در هر نمایشگاهی بخشی از آنها را رفع کنیم؛ اما حقیقت این است که برای برگزاری یک نمایشگاه به تعامل و همکاری همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول نیاز داریم تا فرصتی مناسب به منظور بازاریابی بین‌المللی تشکیل شود. امید می‌رود که با تشکیل فضای مناسب و اراعه زمان‌های زیاد تر، به رونق و پیشرفت این صنعت پشتیبانی کنیم و نقش خود را در بهبود فضای کسب و کار ایفا کنیم. طحانیان در ادامه گفت: نمایشگاه بین المللی اصفهان به گفتن یک برگزارکننده تسهیل‌‌کننده شرایط وجود هیئت‌های خارجی در نمایشگاه‌های گوناگون است. تسهیلاتی همچون اراعه هتلینگ، سیستم ایاب و ذهاب و. . را فراهم می‌کنیم اما بخشی از نوشته هم به وزارت خارجه، استانداری و دیگر دستگاه‌ها برمی‌گردد که باید شرایط بهتری را برای آنها تشکیل کرد. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان  او گفت: نمایشگاه طلا و جواهرات، به‌اختصاصی در این دوران که رقابت و نوآوری بیشتر از هر زمان فرد دیگر اهمیت یافته است، بستری را فراهم می‌کند که بتوان نگاه چند لایه و عمیقی به این صنعت داشت. این رویدادها نه تنها به ترقی دانش و آگاهی علاقه‌مندان و سیاستگذاران پشتیبانی می‌کنند، بلکه علتتحریک و بازتولید ایده‌ها و دیدگاه‌های تازه در بین آن‌ها خواهد شد. این فرآیند می‌تواند گروه‌های بیشتری را با کارکردهای کمتر شناخته شده و مغفول مانده در این صنعت آشنا سازد و بدین ترتیب تنوع و پویایی بیشتری به این حوزه ببخشد. 


دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author