اولین مرکز پرتودهی از قطب‌های 12گانه در استان اصفهان

اولین مرکز پرتودهی از قطب‌های ۱۲گانه در استان اصفهان


به گزارش اصفهانیا

محمد اسلامی در این خصوص گفتن داشت: در این سوگواری شهدای ۱۵ خرداد و نیز رحلت امام خمینی (ره) به پاس خدمات مورد قیمت و پشتیبانی‌های پایدار و برجسته آیت ا… رئیسی به صنعت هسته‌ای سرزمین این سایت انرژی اتمی را که یک منطقه راهبردی در صنعت قلمداد می‌شود و جایگاه بین‌المللی دارد، به نام این شهید بزرگوار نام‌گذاری کردیم.

او افزود: مقصد این می بود که این عمل هم این مطلب را داشته باشد که نوع نگاه راهبردی در راستای تدبیرها و منویات مقام معظم رهبری که اهمیت اختصاصی برای صنعت هسته‌ای قائل بودند تبیین شده و از نظر دیگر خدمت بی‌منت، خستگی‌ناپذیری و تلاش بی‌وقفه برای پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران به گفتن یک فرهنگ ماندگار برای ما و آیندگان باشد.

اسلامی او گفت: امید است از این طریق بتوانیم با لیاقت و پرچم‌داری این فرهنگ مسیرمان را تداوم ببخشیم و برای ترقی جایگاه جمهوری اسلامی ایران و این چنین رفاه ملت ایران بیش‌ازپیش کوشا باشیم.

ادامه مطلب
دور صداوسیما سیم خاردار نکشیده‌ایم اما هیچ‌کسی را راه نمی‌دهیم؛ به کسی باج نمی‌دهیم اما دنبال سلبریتی هستیم!
آخرین مطالب

او در خصوص مجتمع پرتو فرآیند اصفهان نیز گفتن داشت: امروز یکی از قولهای داده شده که برای ما از تکالیف مقرر در سند راهبردی محقق د تا از طریق آن‌که بتوانیم فناوری هسته‌ای را با نوشته پرتودهی در زندگی مردم مستقر کنیم.

اسلامی گفتن داشت: وعده داده بودیم که در ۱۲ منطقه سرزمین پرتودهی گسترش اشکار کند و این توفیق را داشتیم که در وجود استاندار اصفهان و مسئولان استانی اولین مرکز پرتودهی از قطب‌های ۱۲گانه را در استان اصفهان افتتاح کردیم.

ادامه مطلب
سومین کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی برگزار می بشود

رئیس سازمان انرژی اتمی سرزمین در ادامه گفت: این کار جهت می‌شود خدمت بزرگی در حوزه امنیت و سلامت غذایی شکل بگیرد، چون با پرتودهی محصولات کشاورزی هم از محصولات غذایی آفت زدایی شده و هم آفت‌پذیری آنها را از بین برده که علتافزایش ماندگاری می‌شود؛ این در سلامت جامعه، معیشت خانوار، اقتصاد ملی و گسترش صادرات برای سرزمین نقش‌آفرین خواهد می بود. 

اسلامی گفتن داشت: این حرکت که در سال «جهش تشکیل با شراکت مردم» انجام شده است در بستر گسترش با شراکت قسمت خصوصی قرار دارد که امیدوار هستیم ظرفیت ۱۳۰ میلیون تنی تشکیل محصولات کشاورزی سرزمین از این طریق و بکار گیری این فناوری روزافزون گسترش یابد و ناظر این باشیم که بیشتر از این در محصولات سرزمین ضایعات نداشته باشیم؛ به‌این‌ترتیب که سموم دفع شود، هزینه‌های قسمت سلامت افت یافته و ترقی قابلیت و منفعت‌وری آن در پرتو این فناوری رخ دهد.

ادامه مطلب
«عادل فردوسی‌پور» رئیس صداوسیما را وزن کرد!/ عکس » اصفهانیا

او تصریح کرد: بنا داریم تا آخر سال و حتی در نیمه اول امسال حداقل هفت مرکز پرتودهی دیگر را در سرزمین افتتاح کنیم.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ثبت قرارداد ۴ ساله گسترش مراکز پرتودهی با شراکت قسمت خصوصی

در این مراسم معاون رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز گفتن با گفتن این نوشته که در دنیا ۵/۲ میلیون نفر دچار ناامنی غذایی و سوءتغذیه شدید بوده و ۱۱ درصد آنها سوءتغذیه دارند، اظهار کرد: سالانه ۶۰۰ میلیون نفر از طریق غذای آلوده بیمار خواهد شد که با پرتودرمانی می‌توان آن را موردبررسی و درمان کرد.

پژمان شیرمردی او گفت: اگرچه در رابطه سلامت محصولات کشاورزی بعد از پرتودهی نگرانی‌های وجود دارد باید اشاره داشت که این فناوری در دنیا هفتاد سال توانایی داشته و در حوزه پزشکی که اگر یک دارو ۳۰ سال اثرات بالینی خودش را نشان دهد، قابل ثبت و پذیرفتن است؛ به این علت از نظر سلامت این فناوری مشکلی وجود نداشته و ملزوم با قدم روبه‌جلو از پرتوها برای افت مواد شیمیایی و سموم منفعت بگیریم.

ادامه مطلب
اهدا گواهینامه بین‌المللی شاهنامه خوانی به ٨٠ کودک کرمانشاهی

شیرمردی افزود: در سال ۱۴۰۰ سازمان انرژی اتمی سندی را به دست شهید آیت ا… رئیسی رونمایی کرد که بر پایه آن بنا شد در ۱۲ نقطه از سرزمین این صنعت را راه‌اندازی کنیم. ضمن این که دیگر رویکردی که در عرصه پرتودهی داریم منفعت‌مندی از قسمت خصوصی است و در فاز اول قرارداد چهار سالانه به‌این‌ترتیب امضا کردیم.

 

 


دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author