عبدالناصر همتی

بیوگرافی عبدالناصر همتی


به گزارش اصفهانیا

عبدالناصر همتی(Abdul Naser Hemmati) سیاستمدار اصلاح‌طلب و اقتصاددان ایرانی است که روز جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

همتی در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی به گفتن هجدهمین رئیس بانک مرکزی ایران از مرداد ۱۳۹۷ تا خرداد ۱۴۰۰ مشغول فغالیت می بود. در ادامه همراه این نوشته باشید تا اطلاعاتی از بیوگرافی دکتر عبدالناصر همتی را در اختیار شما قرار دهیم.

عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی کیست؟

مشخصات فردی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید







نام کامل

 عبدالناصر همتی

تاریخ تولد

۲۰ فروردین ۱۳۳۶

محل تولد

  کبودرآهنگ همدان

شغل

سیاستمدار اصلاح‌طلب و اقتصاددان

مشخصات خانوادگی






نام پدر

احمد همتی 

نام همسر 

سپیده شبستری

نام فرزندان

دو دختر و یک پسر

مشخصات تحصیلی






دانشگاه

دانشگاه تهران

رشته تحصیلی

علوم اقتصادی

مدرک

دکتری

عبدالناصر همتی
عبدالناصر همتی و ابراهیم رئیسی

بیوگرافی کامل عبدالناصر همتی

کودکی و اغاز زندگی

عبدالناصر همتی در روز سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۳۶ مصادف با ۹ ماه رمضان سال ۱۳۷۶ هجری قمری و ۹ آپریل سال ۱۹۵۷ میلادی در شهرستان  کبودرآهنگ به دنیا آمد.اصالت عبدالناصر همتی به شهرم همدان برمی گردد.

خانواده

اطلاعات دقیقی از خانواده عبدالناصر همتی، تعداد خواهر و برادرش و حتی این که وی فرزند چندم خانواده است در دسترس نمی باشد.پدرش احمد نام دارد.

تحصیلات

تحصیلات عبدالناصر همتی در مقطع دکتری در رشته اقتصاد در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران است.وی در سال ۱۳۵۴ در کنکور قبول شد و برای تحصیل به دانشگاه تهران رفت و در سال ۱۳۶۷ با رتبه یک توانست فوق لیسانس اقتصاد بگیرد.وی در سال ۱۳۵۶ از طریق دانشگاه دوره های حسابرسی پیشرفته را در موسسه کوپرز اند لندن انگلستان گذراند.

همسر عبدالناصر همتی

سپیده شبستری همسر عبدالناصر همتی است که لیسانس اقتصاد و دکترای مدیریت دارد و اطلاعات دقیقی از این که عبدالناصر همتی داماد کیست، وجود ندارد.

عبدالناصر همتی
عبدالناصر همتی و همسرش

فرزندان عبدالناصر همتی

فرزندان عبدالناصر همتی، دو دختر و یک پسر می باشند. امیرحسین همتی فرزند اول وی متولد سال ۱۳۶۴ استاد معماری است، فرزند دوم وی دختر و پزشک و متخصص کودکان و دختر دیگرش دانشجوی معماری است که همه ساکن تهران می باشند.

وی درمورد وجود دخترش در کالیفرنیا او گفت: “آمده اند عکس دختر خانم محترمی را در کالیفرنیا گرفتند و می گوید چون فامیلی آن همتی است دختر من می باشد که صحت ندارد” 

عبدالناصر همتی خواهرزاده رفسنجانی

عبدالناصر همتی خواهرزاده رفسنجانی نیست و وی در عکس العمل به این شایعه او گفت: اگر خواهرزاده آیت الله هاشمی بودم خوب می بود ولی نیستم.

 وی درموردٔ نسبت فامیلی خود با هاشمی رفسنجانی او گفت: «هیچ نسبتی با ایشان ندارم؛ تا این مدت هم زیاد‌ها فکر می‌کنند نسبت فامیلی دارم، یقیناً ارادات اختصاصی‌ای به مرحوم آیت‌الله هاشمی دارم، ولی هیچ نسبتی با خانواده ایشان ندارم.»

عبدالناصر همتی
عبدالناصر همتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی

ثروت عبدالناصر همتی

اطلاعاتی از ثروت عبدالناصر همتی در دسترس نیست.

فعالیت حرفه ای 

فعالیت های عبدالناصر همتی از سال ۱۳۵۹ به گفتن مسئول کمیته اقتصادی جهاد دانشگاهی اغاز شد.وی در طول سال های ۱۳۵۹ تا ۱۳۷۳ در سازمان صدا و سیما مشغول فعالیت می بود.او در سال ۱۳۵۹ در سن ۲۳ سالگی مدیریت کل اخبار صدا و سیما را به زمان ۹ برعهده گرفت و در سال ۱۳۶۷ معاون سیاسی صدا و سیما را به زمان ۵ سال داشت.با اغاز جنگ تحمیلی همتی مسئول ستاد تبلیغات جنگ را به مسئولیت داشت.

ناصر همتی در سال ۱۳۷۳ در سن  ۳۷ سالگی از صدا و سیما خارج و بعنوان رئیس کل بیمه مرکزی ایران و شورای عالی بیمه مشغول به کار شد.وی در سال ۱۳۸۰ ریاست هیئت مدیره بیمه اتکایی آسیایی بانکوک با وجود ۱۰ سرزمین را مسئولیت دار شد.

همتی از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ طی سه دوره رئیس کل بیمه مرکزی می بود و لقب پدر بیمه های خصوصی را به خود تعلق داد.

عبدالناصر همتی  در زمان ریاست حسن روحانی در شورای عالی امنیت و دوره رئیس جمهوری سید محمد خاتمی ، به زمان ۵ سال عضو کمیته اقتصادی شواری امنیت شد.

وی در زمان ریاست محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۵ به گفتن مدیر عامل بانک سینا منصوب و به زمان هفت سال مسئولیت دار این مسئولیت شد و در سال ۱۳۹۲ با اغاز ریاست جمهوری حسن روحانی به پشنهاد علی طیب نیا وزیر زمان اقتصاد ، مدیرعامل بانک ملی شد و سال ۱۳۹۵ مجدد به ریاست بیمه برگشت.

در ۲ مرداد ۱۳۹۷ سپس از التهابات گسترده در بازار ارز و سیاست پولی با رای کابینه دولت حسن روحانی ، وی جاگیزین ولی الله سیف در بانک مرکزی ایران شد.

هم اکنون عبدالناصر همتی دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است و شما جواب سوال عبدالناصر همتی الان کجاست؟ را دریافت کردید.

اسبق اجرایی و مدیریتی

  1. رئیس واحد مرکزی خبر از ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷
  2. مدیر پخش اخبار صدا و سیما از ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸
  3. معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳
  4. رئیس کل بیمه مرکزی ایران (و رئیس شورای عالی بیمه) از ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵
  5. رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه اتکایی آسیایی (Asian-Re)
  6. استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران از ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۵
  7. رئیس کل بانک مرکزی ایران از مرداد ۱۳۹۷ تا خرداد ۱۴۰۰

 اینستاگرام عبدالناصر همتی

 اینستاگرام عبدالناصر همتی به آدرس abdolnaser_hemmati است که ۱۸۰ هزار فالور دارد و صفحات مجمدجواد ظریف و محمد جواد آذری جهرمی را جستوجو می کند.وی فعالیت در اینستاگرام را می سال ۲۰۱۵ اغاز کرد و تا بحال ۹۹۰ پست بارگذاری کرده است.

photo_۲۰۲۴-۰۶-۰۱_۱۱-۴۶-۱۲

عبدالناصر همتی شبکه های اجتماعی

عبدالناصر همتی

حقیقت هایی درمورد عبدالناصر همتی

  1. شماره شناسنامه عبدالناصر همتی ۷۱۴۱ است.
  2. فعالیت عبدالناصر همتی در بیمه مرکزی بین سال های ۷۳ تا ۸۵ علتشد تا به او لقب پدر بیمه های خصوصی بدهند.
  3. فعالیت سیاسی خود از سال ۱۳۵۹ در صدا و سیما اغاز کرد.
  4. عبدالناصر همتی در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی نظر تاسیس صندوق ذخیره ارزی را داد که بعدا با نام حساب ذخیره ارزی به نظر او بنیان شد.
  5.  همتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران می بود که با کسب نزدیک به ٪۱۰ آرا در رتبهٔ سوم قرار گرفت.
  6. وی مدرس اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی در دانشگاه‌های ایران است.
  7. او دوره حسابرسی مؤسسه کوپرز اند لیبراند ۱۳۵۶و دوره تحقیقاتی – مطالعاتی در رشته اقتصاد در دانشگاه لندن ۱۳۷۰ گذرانده است.
  8. عبدالناصر همتی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ به زمان شش دوره لاینقطع ریاست شورای عالی شرکت بیمه اتکایی آسیایی (کمیسیون اقتصادی – سیاسی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد – اسکاپ) مستقر در بانکوک پایتخت تایلند را بر مسئولیت داشت که با رای مستقیم روسای بیمه ۱۰ سرزمین مهم آسیایی به این سمت انتخاب شده‌می بود.
  9. در مرداد ماه ۱۳۹۷ حسن روحانی وی را جانشین ولی‌الله سیف کرد.
  10.  در خرداد ۱۴۰۰ و به علت کاندید شدن برای انتخابات ریاست جمهوری از این سمت برکنار شد.
  11. عبدالناصر همتی در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با وجود در ستاد انتخابات وزارت سرزمین در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
  12. همتی ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ در انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

عکس عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی

سخن آخر

در این نوشته اطلاعاتی از بیوگرافی عبدالناصر همتی و همسرش را در اختیار شما قرار دادیم.در صورت تمایل می توانید نوشته بیوگرافی علی لاریجانی و همسرش از نجف تا ریاست مجلس با عکس و بیوگرافی سعید جلیلی و همسرش با عکس فرزندان را نیز مطالعه کنید. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی وی دارید با ما و دیگر مخاطبان سایت اصفهان امروز در تکه ارسال نظر به اشتراک بگذارید.



دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

ادامه مطلب
شکار فرصت‌ها » اصفهانیا