مسعود پزشکیان

بیوگرافی مسعود پزشکیان


به گزارش اصفهانیا

مسعود پزشکیان(Masoud Pezeshkian) سیاستمدار و پزشک ایرانی است که روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی هم اکنون به‌گفتن نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند و در ۴ دوره قبلی نیز وجود داشته‌است.در ادامه همراه این نوشته باشید تا اطلاعاتی از بیوگرافی مسعود پزشکیان نماینده مجلس را در اختیار شما قرار دهیم.

مسعود پزشکیان کیست؟

مشخصات فردی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید







نام کامل

مسعود پزشکیان

تاریخ تولد 

۷ مهر ۱۳۳۳

محل تولد

مهاباد آذربایجان غربی

شغل

سیاستمدار

مشخصات خانوادگی





نام فرزندان 

مهدی، مسعود و زهرا

شغل همسر

پزشک

مشخصات تحصیلی







دانشگاه

 دانشگاه علوم پزشکی ایران 

رشته تحصیلی

رشتهٔ فوق تخصص جراحی قلب

مدرک

دکتری

سال فارغ التحصیلی

۱۳۷۲

مسعود پزشکیان

بیوگرافی کامل مسعود پزشکیان

کودکی و اغاز زندگی

مسعود پزشکیان در روز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۳۳ مصادف با ۱ صفر سال ۱۳۷۴ هجری قمری و ۲۹ سپتامبر سال ۱۹۵۴ میلادی در شهرستان مهاباد در استان آذربایجان غربی به دنیا آمد و هم اکنون ۶۹ سال سن دارد.

مسعود پزشکیان اصالتا اهل کجاست یا اصالت مسعود پزشکیان از مواردی است که مورد سوال مخاطبان در فضای مجازی است  اما وی اصالت ترک می باشد. مذهب مسعود پزشکیان دین اسلام می باشد.

خانواده

اطلاعاتی از پدر و مادر مسعود پزشکیان، تعداد خواهر و برادر و حتی این که وی فرزند چندم خانواده است در دسترس نمی باشد.

تحصیلات

تحصیلات مسعود پزشکیان در رشته پزشکی است.او تحصیلات ابتدایی خود را در مهاباد گذراند، در مقطع هنرستان رشته کشاورزی خواند و دیپلمش را در رشته صنایع غذایی گرفت.وی در سال ۱۳۵۲ برای خدمت سربازی به زابل در سیستان و بلوچستان اعزام شد و در این دوران به پزشکی علاقمند شد.بعد در سال ۱۳۵۴ دیپلم رشته علوم تجربی را گرفت و در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز قبول شد .

وی در این رابطه حرف های : من در سال ۱۳۵۵ در رشته‌ی پزشکی از دانشگاه تبریز قبول شده‌ام و چندین دفعه اصرار کرده‌ام ، تا بحال از هیچ سهمیه و یا رانتی برای ادامه تحصیل در هیچ مقطعی منفعت گیری نکرده‌ام

در سال ۱۳۶۴ پزشکی عمومی را به آخر رساند و در دانشکده ی پزشکی به گفتن استاد فیزیولوژی به تدریس پرداخت اما در سال ۱۳۶۹ توانست تخصص جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کند.وی  در سال ۱۳۷۲ فوق تخصص جراحی قلب گرفت و در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام شد اما در نهایتا به گفتن رئیس بیمارستان انتخاب شد.

همسر مسعود پزشکیان 

همسر مسعود پزشکیان،عکس همسر دکتر مسعود پزشکیان و..از مواردی است که مخاطبان در اینترنت به جستوجو اطلاعاتی در این عرصه می باشند. مسعود پزشکیان و همسرش در رشته پزشکی هم دانشگاهی بودند در نهایت ازدواج کردند که حاصل آن ۴ فرزند می بود اما همسرش که  فوق تخصصی زنان می بود در یک سانحه تصادف(چپ شدن ماشین) همراه با یکی از فرزندان کشته شدند و بعد از آن مسعود پزشکیان هیچ زمان ازدواج نکرد.

photo_۲۰۲۴-۰۶-۰۱_۱۴-۱۴-۰۰

فرزندان مسعود پزشکیان

فرزندان مسعود پزشکیان دو پسر به نام مهدی و مسعود و یک دختر به نام زهرا است.

مسعود پزشکیان
مسعود پزشکیان و دخترش

فعالیت

فعالیت مسعود پزشکیان از قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ اغاز شد و گروه های کوچک قرآنی و نهج البلاغه را در دانشگاه راه انداخت و وجود فعالی در تظاهرات از جمله قیام مردم تبریز در ۲۲ بهمن ایفا کرد اما سپس از انقلاب، انجمن اسلامی دانشگاه تبریز را تاسیس کرد و بعد از  انقلاب فرهنگی در قالب گروه جهاد سازندگی به مناطق محروم رفت.

سپس از فارغ التحصیلی در رشته فوق تخصص جراحی قلب در بیمارستان شهید مدنی تبریز مشغول بکار شد و مدتی رئیس بیمارستان شد.سپس در سال ۱۳۷۳ مسئولیت دار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شد  تا این که به دعوت فرهادی در دوره اول ریاست جمهوری خاتمی معاون سلامت شد.وی از سال۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ در دوره دوم ریاست جهوری خاتمی به مقام وزارت بهداشت و درمان رسید.

وی سپس از وزارت به شهر تبریز برگشت و به شغل پزشکی خود ادامه داداما از سال ۱۳۹۲ بعنوان نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر داخل مجلس و در سال ۱۳۹۶ نایب رئیس اول مجلس شورا شد.

 اینستاگرام مسعود پزشکیان

اینستاگرام مسعود پزشکیان به آدرس drmasoudpezeshkian است که ۳۵.۶ هزار فالور دارد، یک صفحه را جستوجو می کند و تا بحال ۱۱۶ پست بارگذاری کرده است.

photo_۲۰۲۴-۰۶-۰۱_۱۴-۱۴-۰۳

مسعود پزشکیان در شبکه های اجتماعی

مسعود پزشکیان

 حقیقت هایی دلنشین درمورد مسعود پزشکیان

  1. صفحه اینستاگرام مسعود پزشکیان تیک آبی ندارد.
  2. مسعود پزشکیان نماینده مجلس در شبکه خبر دربار مهسا امینی او گفت:  همه باید همراه شوند جواب بدهند! از نظر علمی نمی شود که فردی همین جوری بیفتد! این طور نباشد که هر فردی خواست سخن بزند بگویید اینها ضدنظام می باشند! می گویید برخورد نامناسب با این خانم نکرده ایم؛ خب شفاف سازی کنید! یک تیم برسی درست کنید.
  3. او در یک نطق جنجالی در ۷ اسفند ۱۳۹۴ او گفت از این که خدا او را ترک آفریده شاکر است و هیچ کس حق ندارد زبان و فرهنگ ترک ها را مسخره کند.
  4.  دکتر پزشکیان انجمن اسلامی دانشکده پزشکی را سپس از انقلاب تاسیس کرد.
  5. وی در دوران جنگ تحمیلی مسئول اعزام اکیپ های پزشکی به جبهه ها می بود و گفتن پزشک و هم رزمنده در جبهه های جنگی فعالیت می کرد .
  6. مسعود پزشکیان در ۷ اسفند ۱۳۹۴ و همزمان با برگزاری انتخابات مجلس دهم، وی توانست با کسب ۲۶۱٬۳۹۴ رأی از حوزهٔ انتخابیهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو، به گفتن نخستین نامزد پیروز انتخابات در این حوزه، راهی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شود.
  7. وی در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ با کسب رتبه دوم برای بار دیگر نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی شد.
  8. وی در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ و در آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری ایران با وجود در وزارت سرزمین در این انتخابات نام‌نویسی کرد اما از کاندیداتوری انصراف داد.
  9. او در انتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس دهم به گفتن نامزد فراکسیون امید برای نایب رییسی ثبت‌نام کرد و توانست با کسب ۱۵۸ رای نایب رئیس اول دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شود.
  10. وی در آخرین روز ثبت نام نامزدهای انتخاباتی سال ۱۴۰۰، عمل به ثبت نام برای نامزد شدن در سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری ایران کرد که در نهایت او توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد
  11. او معتقد است که بنزین را باید به قیمت بازار آزاد بدهند اما به هر ایرانی چندین لیتر سهمیه بدهند.
  12. او اظهار کرده که ناموافق مطرح صیانت است و اجرای این مطرح به زیاد تر شدن شکاف بین مردم و حاکمیت منتهی خواهد شد.

عکس مسعود پزشکیان

photo_۲۰۲۴-۰۶-۰۱_۱۴-۱۴-۰۳ (2)

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان

سخن آخر



دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

ادامه مطلب
عکس| قضاوت که جان بازیکن را نجات داد » اصفهانیا