اولین مأموریت سرنشین‌دار فضاپیمای استارلاینر بوئینگ قبل از پرتاب لغو شد

اولین مأموریت سرنشین‌دار فضاپیمای استارلاینر بوئینگ قبل از پرتاب لغو شد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

اولین مأموریت سرنشین‌دار فضاپیمای استارلاینر بوئینگ که تا بحال چند بار عقب افتاده است، دیروز یک‌بار دیگر برای پرتاب تلاش کرد اما کمتر از ۴ دقیقه قبل از جداشدن از زمین دچار مشکل شد. انجام این مأموریت اکنون به وقتی دیگر موکول شده است.

به‌گزارش CBSNews، فضاپیمای استارلاینر بوئینگ قرار می بود دیروز عصر ساعت ۱۹:۵۵ به زمان ایران دو فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) ببرد، اما شمارش معکوس پرتاب در ۰۳:۵۰ متوقف شد. در ادامه «توری برونو»، مدیرعامل United Launch Alliance که سازنده راکت اطلس ۵ است و حامل استارلاینر به مدار است، او گفت مشکل روز شنبه به یکی از سه رَک شبکه کامپیوترهای این شرکت در پایگاه سکوی پرتاب مربوط بوده است. هر رک شامل چندین سیستم ازجمله بردهای مدار است که آخرین مرحله های شمارش معکوس را مدیریت می‌کنند.

ادامه مطلب
معارفه متریکس؛ پلتفرم اندوخته‌گذاری متری مسکن_اصفهانیا

پرتاب سرنشین‌دار استارلاینر بوئینگ مجدد تأخیر خورد

در ابتدا قرار می بود این مأموریت امروز ساعت ۱۹:۳۰ به زمان ایران تکرار شود. اما ناسا خبرداد که این پرتاب امروز انجام نخواهد شد تا مهندسان زمان کافی برای برسی این مشکل کامپیوتری را داشته باشند. اکنون تاریخ دقیقی برای پرتاب بعدی اظهار نشده است، اما زمان‌های بعدی شامل چهارشنبه و پنجشنبه خواهد می بود.

اولین مأموریت سرنشین‌دار فضاپیمای استارلاینر بوئینگ قبل از پرتاب لغو شد_اصفهانیا ۷

این پرتاب هر زمان که انجام شود، اولین پرواز سرنشین‌دار استارلاینر خواهد می بود و پاسخی از سوی بوئینگ به برنامه کرو دراگون اسپیس ایکس محسوب می‌شود. ناسا در برنامه‌های هر دو شرکت اندوخته‌گذاری کرده است تا حمل‌ونقل آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر فضانوردان را ممکن کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
هوش مصنوعی می‌تواند بشریت را تا دو سال دیگر نابود کند

بااین‌حال، آزمایش‌های استارلاینر تا بحال چندبار با مشکل مواجه شده است. این فضاپیما ابتدا قرار می بود ۱۸ اردیبهشت پرتاب شود اما به‌علت ابراز مشکلی در دریچه اکسیژن موشک اطلس ۵ تا ۱ خرداد به تأخیر افتاد. در ادامه این پرتاب یک بار دیگر تأخیر خورد تا در ۵ خرداد انجام شود، اما مشکل نشت هلیوم در ماژول استارلاینر مانع آن پرتاب شد. در نهایت بوئینگ تصمیم گرفته می بود که با وجود این نشت پرتاب را دیروز انجام دهد که این اتفاق مجدد نیفتاد.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author