رئیس جمهور شهید به درجه اجتهاد رسیده بود

رئیس جمهور شهید به درجه اجتهاد رسیده بود_اصفهانیا


کد خبر: ۲۶۲۲۲۰

تاریخ انتشار کردن: شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ – ۲۰:۵۱

اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در این برنامه درمورد تحصیلات رئیس جمهور اظهار کرد: تحصیلات حوزوی و دانشگاهی داشتند. در حوزه به درجه اجتهاد رسیدند. در سال‌هایی که مشهد و تولیت آستان قدس بودند تدریس خارج فقه داشتند. در مدرسه عالی و دانشگاه شهید مطهری مکاتب تدریس می‌کردند. در زمان رئیس جمهوری نیز جلساتی درمورد موضوعات تازه داشتند.

او همین طور گفت:‌ آیت‌الله رئیسی در دانشگاه شهید مطهری دوره ارشد و دکتری در فقه و حقوق را گذراندند. دو کتاب از ایشان انتشار شده که هر دو درس‌های خارج می بود. قواعد فقهی که به عبادات، معادلات و حقوق پرداخته است. کتاب فرد دیگر هم در وقف نوشته است. طبق معمولً اساتید مبرز حوزه قبل از تدوین نوشتن اول آن مبحث را تدریس می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی او گفت:  آیت‌الله رئیسی به درجه فقاهت رسیده می بود و فقیهی که توانمند باشد به قواعد فقهی دقت دارد، چراکه درمورد مسائل تازه آیات و روایات وجود ندارد و باید بر مبنای قواعد فقهی عمل شود.

استاد خسروپناه اضافه کرد:‌ کتاب دیگر شهید رئیسی کتاب وقف است، یکی از او گفت و گو‌های جدی در جهان وقف است در ادیان گوناگون نوشته وقف نقل است چراکه فروعات فقهی در ادیان گوناگون دارد اما آیت الله رئیسی در کتاب وقف به فروعات به طور اجتهادی پرداخته است.

وی فرمود: شهید رئیسی شخصیت علمی و فکور می بود. حتی برای سخنرانی مطالعه و از عقلانیت جمعی منفعت گیری می‌کرد و سپس به نتیجه‌گیری می‌رسید.

استاد خسروپناه خبرداد:‌ در جلسه تازه شورای عالی انقلاب فرهنگی که ایشان در محضر رضوی وجود داشتند، با وجود همه اعضا برگزار شد و هر یک که به جلسه داخل می‌شدند با اشک می بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی او گفت: شهید رئیسی مردم‌دار، صبور و دارای اخلاق حَسن داشتند. اگر در جلسه‌ای مقداری با شدت برخورد می‌کرد، حتماً تماس می‌گرفت و عذرخواهی می‌کرد. انسان‌های عاقبت به خیر خواهد شد که خوش‌خلق می باشند.

وی فرمود: اخلاق نبوی در آیت‌الله رئیسی وجود داشت. ملت ایران محبت عظیمی به ایشان نشان دادند، یکی از مسئولان عراق می‌او گفت تا اکنون نشده این چنین مراسمی برای فردی در عراق برگزار شود، تشییع و مجالسی که در ایران و کشورهای دیگر برگزار شده، بی‌نظیر بوده است.

ادامه مطلب
آماده‌سازی صندوق‌های رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی+ تصاویر

منبع: شورای عالی انقلاب فرهنگی

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author