کال آو دیوتی بلک آپس 6

کال آو دیوتی، آخرین سنگر ایکس باکس و گیم‌بعد!_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

در بازار امروز، برتری هر سازنده و ناشری سودآوری و کسب درآمد است. این نوشته قطعا برای ابرشرکت‌هایی همانند مایکروسافت بیشتر از پیش صدق می‌کند. چند ماه قبل خبر اخراج ۱۹۰۰ نفر از کارکنان اکتیویژن بلیزارد و چند هفته پیش خبر تعطیلی دو استودیوی بازی‌سازی به گوش رسید و اشکار است که مایکروسافت صبرش همه شده و از قسمت گیمینگ خودش سود می‌خواهد. گیم‌بعد به گفتن نقطه درخشان ایکس باکس در طول سالیان قبل، نیاز به یک نفس تازه دارد و باید مطابق آن چیزی که مایکروسافت انتظار دارد رشد کند. اینجا می بود که او گفت و گو کال آو دیوتی به بین آمد و اکنون این سری محبوب آمده تا ناجی برند ایکس باکس و محرکی برای گیم‌بعد باشد. 

کال آو دیوتی در طول یک دهه قبل، مدام جزو پرفروش‌ترین‌های سال می بود و حتی در مقطعی موفق می بود تا مقام اول فروش بازی را در بازار سال به دست آورد. اما روال کیفی عناوین حداقل در طول سه الی چهار سال قبل دچار نوسان‌های بسیاری شد و سال قبل با انتشار کردن Modern Warfare 3 به اوج خودش رسید. جایی که صبر طرفداران لبریز شد و آن‌ها قیمت کامل هفتاد دلاری برای محصولی که در میانه پروسه تشکیل، قرار می بود یک بسته الحاقی باشد را منصفانه نمی‌دانستند. نسخه سوم مدرن وارفر، یک کمپین سه ساعته داشت و محتوای آنلاین آن هم چیز بیشتری نسبت به نسخه قبلی‌اش برای اراعه نداشت و همه‌ی این عوامل دست به دست هم دادند تا این گفتن به یکی از بدترین بازی‌های تاریخ سری تبدیل شود. 

ادامه مطلب
مایکروسافت برنده مهم هرج‌و‌مرج تازه OpenAI بوده است

اکنون که Black OPS 6 رسما معارفه شده و اخبارهایی از پروسه ساخت بازی به گوش رسیده، اشکار است که اکتیویژن چه ریسک بزرگی را انجام داده تا نسخه تازه کال آو دیوتی با بهترین کیفیت ممکن به دست مخاطبانش برسد. از تاخیر حدودا یک ساله تا پروسه ساخت چهارساله، اهداف بلندپروازانه تری‌ارک و یقیناً قربانی کردن اسلج‌همر و نسخه سوم مدرن وارفر، نشان از آن دارد که بلک آپس ۶ باید همان نقطه تحولی باشد که کال آو دیوتی به آن نیاز دارد. 

کال آو دیوتی، آخرین سنگر ایکس باکس و گیم‌بعد!_اصفهانیا ۱۲

اما امسال قضیه متفاوت است و اکتیویژنی که نام سنگین «ناشر کال آو دیوتی» را به دوش می‌کشد، تحت‌نظر ردموندی‌ها و ایکس باکس گیم استودیوز است. خرید هفتاد میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد، حالت ایکس باکس را در روزگار پرمشکل صنعت تحول داده و کار را به جایی رسانده که مایکروسافت هم دیدش نسبت به قسمت گیمینگ عوض شده و اکنون از سران آن می‌خواهند تا از ریخت و پاش‌ها بیشترین منفعت گیری صورت بگیرد و ایکس باکس و سرویس اشتراکی پرطرفدارش یعنی گیم‌بعد به رشد برسد. 

ادامه مطلب
کتاب خاطرات «بیل گیتس» در بهمن 1403 انتشار خواهد شد_اصفهانیا
آخرین مطالب

کال آو دیوتی بلک آپس ۶ فعلا اولین بازی این سری پرفروش خواهد می بود که روز انتشار کردن در سرویس گیم‌بعد قرار می‌گیرد. این یعنی مایکروسافت حاضر به انجام قماری شده تا از فروش چند میلیون نسخه هفتاد دلاری روی پلتفرم‌های خودش گذر کند و در ازایش این فروش بزرگ را فدای رشد گیم‌بعد کند. قطعا این تنها اغاز یک روال پرهیاهو است و احتمالا یکی از برنامه‌های بزرگ ایکس باکس در شوکیس اینده، معارفه و انتشار کردن همه بازی‌های کال آو دیوتی بر سرویس گیم‌بعد باشد. چه این اتفاق صورت بگیرد چه نه، قیمت گیم‌بعد اکنون زیاد تر از قبل خودش را به مخاطبان بازی‌های ویدیویی مشخص می کند. بازیکنان می‌توانند یکی از شوق‌انگیزترین و پرآوازه‌ترین فرنچایزهای دنیای بازی را با هزینه‌ای زیاد کمتر توانایی کنند. 

ادامه مطلب
مایکروسافت Prism همانند‌ساز معادل Rosetta اپل برای ویندوز آرم است_اصفهانیا

قطعا توانایی کال آو دیوتی تنها با ۱۷ دلار (در ماه و تا لحظه نگارش این متن) فرصتی‌ست که نمونه آن را کمتر در صنعت بازی دیدیم. به همین جهت واقعا دور از انتظار نیست که ایکس باکس ریسک افزایش قیمت گیم‌بعد را هم به جان بخرد، تا جوی که قرار است کال آو دیوتی با کاربران گیم‌بعد تشکیل کند، همزمان شود با افزایش قیمت و در نتیجه رشد گیم‌بعد و سودآوری. ماه‌ها است که شایعاتی به گوش می‌رسد حاکی از آن‌که سران ایکس باکس برنامه افزایش قیمت اشتراک‌های سرویس را در نظر داشتند؛ اما در روبه رو هر افزایش قیمتی، باید محصولی هم اراعه شود که این افزایش قیمت را توجیه کند و به نظر انتشار کردن کال آو دیوتی در سرویس در راستای همین برنامه است.

این در حالی‌ست که اتفاقات حول بلک آپس ۶ به تنهایی اهمیت زیاد بسیاری برای سری خواهد داشت. این‌که گویا قرار است برای اولین بار با یک کال آو دیوتی جهان باز روبرو باشیم و از طرفی احتمالا این نسخه پایانی بر اراعه سالیانه سری باشد. سران ایکس باکس پیش از قطعی شدن خرید اکتیویژن چندین دفعه اظهار کردند که آن‌ها توقف انتشار کردن سالیانه کال آو دیوتی را بازدید می‌کنند تا روال ساخت و کیفیت عناوین بهتر از قبل شود. دور از انتظار نیست با دقت به اتفاقاتی که برای مدرن وارفر ۳ رقم خورد، مایکروسافت زیاد جدی‌تر و قاطع‌تر برای آینده سری تصمیم بگیرد و اگر کال آو دیوتی بعدی کیفیت ملزوم را نداشت، آن را تاخیر بزند. 

ادامه مطلب
«هم‌روش» از دیتابیس مدیریت‌شده رونمایی کرد_اصفهانیا
کال آو دیوتی
کال آو دیوتی، آخرین سنگر ایکس باکس و گیم‌بعد!_اصفهانیا ۱۳

کال آو دیوتی اکنون از منظری دیگر هم برای ایکس باکس اهمیت دارد و ردموندی‌ها می‌خواهند که بازی ساختار و کیفیتی داشته باشد که برای سرویس گیم‌بعد هم مناسب باشد و رضایت مشترکان را به همراه داشته باشد. در طول یکی دو سال تازه، او گفت و گو‌های بسیاری شده حاکی از آنکه اراعه بازی‌ها روی سرویس گیم‌بعد علتمی‌شود تا کیفیت بازی در حد و اندازه عناوین بلاک‌باستر و بودجه کلان نباشد. اگرچه برای این ادعا مثال نقض‌های بسیاری وجود دارد اما باید دید که ساختار سرویس گیم‌بعد، فروش و سودآوری آن چه اثری بر آینده سری کال آو دیوتی خواهد گذاشت. 

از طرفی تصمیم به اراعه بازی برای کنسول‌های قبلی هم مشخص می کند که نه مایکروسافت و نه اکتیویژن حاضر به انجام ریسک نیستند و به جستوجو آن می باشند تا همه بازیکنان خودشان را نگه داری کنند. مطابق گزارشات نزدیک به ۴۸ درصد بازیکنان آنلاین بازی، از طریق کنسول PS4 این بازی را توانایی می‌کنند و این آمار شگفت‌انگیز است! یقیناً ساختار لانچر اختصاصی کال آو دیوتی (COD HQ) یکی دیگر از عواملی‌ست که علتشده تا کنسول‌های نسل قبل هم چنان از دید تصمیم‌گیرندگان کال آو دیوتی خارج نشود. 

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

همه این موضوعات مشخص می کند که مایکروسافت روی فروش بازی بر کنسول‌های رقیب و نسل هشتمی حساب کرده و قصدی ندارد تا کاربران کنسول‌های رقیب را ترغیب به خرید کنسول‌های ایکس باکس کند. با دقت به تغیرات تازه ردموندی‌ها، می‌توان او گفت که کال آو دیوتی، آخرین سنگر ایکس باکس و گیم‌بعد برای ابقا در صنعت است. در روزگاری که عده‌ای باور دارند که دیگر ایکس باکسی وجود ندارد و هرچه مانده مایکروسافت گیمینگ است، ردموندی‌ها هرچه دارند را وسط گذاشتند تا ثابت کنند هم چنان ایکس باکس و گیم‌بعد قوت ملزوم را دارند تا رخی به صنعت بازی‌های ویدیویی نشان دهند.

ادامه مطلب
دانشمندان برای اولین بار RNA یک گونه منقرض شده را بازیابی کردند

زیاد تر بخوانید:

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author