ربات‌های انسان‌نمای 1X حالا با یک فرمان چند کار را انجام می‌دهند + ویدیو

ربات‌های انسان‌نمای ۱X اکنون با یک فرمان چند کار را انجام خواهند داد + ویدیو_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

شرکت رباتیک ۱X با پشتوانه OpenAI به پیشرفت‌هایی در گسترش ربات‌های انسان‌نمای خود دست یافته است. این شرکت در ویدیویی تازه مشخص می کند که چطور ربات‌های آن می‌توانند با همکاری یکدیگر و انجام چندین کار متوالی، فرمان صوتی پیچیده کاربر را اجرا کنند.

بر پایه نوشته بلاگ شرکت ۱X، ربات‌های انسان‌نمای Eve این شرکت اکنون دارای توانایی انجام کارهای جدا گانه متوالی می باشند. سیستم هوش مصنوعی پیشرفته ۱X فرمان‌های صوتی کاربر را پردازش و عمل های پیچیده برای کنترل یکپارچه چند ربات را فراهم می‌کند.

برای مثال همان گونه که در ویدیوی بالا مشاهده می‌کنید؛ هنگامی کاربر به ربات‌ها اظهار می‌کند که قرار است چند بازدیدکننده به دفتر همراه شوند، ربات‌ها بدون دریافت هیچ‌گونه فرمان اضافه‌ای اغاز به تمیزکردن محیط اطراف می‌کنند تا مکان برای بازدیدکنندگان آماده شود.

ادامه مطلب
همراه بانک صادرات برای ایفون، همراه بانک مهر و همراه بانک گردشگری

کارکرد مقصد‌محور ربات‌های انسان‌نمای ۱X

ربات‌های انسان‌نمای شرکت ۱X از روشی به نام «Embodied Learning» منفعت می‌برند که نرم‌افزار هوش مصنوعی را مستقیماً در اشکال فیزیکی آن‌ها برای قابلیت‌های پیشرفته ادغام می‌کند. یقیناً پیش‌ازاین، ربات‌های ۱X توانایی خود را در انتخاب و جابه‌جایی اشیای گوناگون نشان داده بودند. بااین‌حال، این شرکت بر این باور است که اندرویدهای آن باید بتوانند زنجیره‌ای از کارهای گوناگون را انجام بدهند تا به ربات‌های خدماتی سودمند تبدیل شوند.

ربات‌های انسان‌نمای ۱X اکنون با یک فرمان چند کار را انجام خواهند داد + ویدیو_اصفهانیا ۷

در قیاس با انسان که می‌تواند برای انجام کاری، چندین توانایی گوناگون را به‌کار گیرد، انجام چندین توانایی برای ربات‌های جاری با مانع ها سختی مواجه است. چون انجام هر توانایی بعدی باید به موقعیت‌های اغاز توانایی قبلی تعمیم یابد. برای مثال، هنگامی به یک ربات دستور داده می‌شود که محیطی را مرتب کند، باید بتواند لیوان را از دست شما بگیرد، لکه روی میز را پاک کند یا لباسی را از زمین بردارد. هر کدام از این توانایی‌ها – که به‌صورت یک زنجیره برای رسیدن به هدفی اشکار انجام می‌گیرند – مسلماً پیچیدگی‌هایی دارند.

ادامه مطلب
دانلود بازی موبایلی Torque Burnout_اصفهانیا

اکنون مقصد شرکت ۱X درواقع ساخت ربات‌هایی است که نه‌تنها بتوانند ماموریت های جداگانه را انجام بدهند، بلکه برای انجام هدفی اشکار و پیچیده (برای مثالً تمیزکردن خانه) به کار گرفته شوند.

پیش‌ازاین، ربات‌های EVE این شرکت انگارً برای انجام ماموریت های خاصی همانند پرستاری و نگهبانی به‌صورت آزمایشی به‌کار گرفته شده بودند.

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author