اینتل از معماری Xe2 برای پردازنده‌های گرافیکی رونمایی کرد

اینتل از معماری Xe2 برای پردازنده‌های گرافیکی رونمایی کرد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

اینتل رسماً از معماری Xe2 رونمایی کرد که در پردازنده‌های Lunar Lake و این چنین گرافیک‌های نسل بعدی Arc با نام رمز «Battlemage» از آن منفعت گیری خواهد شد.

برخی از اهداف اینتل برای Xe2 شامل منفعت‌‌وری زیاد تر، بهبود توزیع کار و منبع های نرم‌افزاری کمتر می‌شود. این چنین در این سری چندین مشکل مهم که در پردازنده‌های گرافیکی Xe موسوم به Alchemist وجود داشت نیز رفع شده است.

کارکرد معماری Xe2 اینتل

اینتل از معماری Xe2 برای پردازنده‌های گرافیکی رونمایی کرد_اصفهانیا ۱۲

اینتل در طول نمایش خود ادعا کرد که معماری تازه از نظر منفعت‌وری ۱۲.۵ برابر بهتر عمل می‌کند و این چنین زیاد مقیاس‌پذیر است، به این معنی که می‌توان از آن در تراشه‌های کم‌مصرف لپ‌تاپ همانند سری Lunar Lake و کارت‌های گرافیک پیشرفته Arc منفعت گیری شود.

یکی از نکات قابل‌دقت معماری Xe2 ا‌ینتل، RTU یا واحد رهگیری پرتو آن است. به‌طور کلی، معماری پردازنده‌های گرافیکی Xe2 اینتل به‌طوری طراحی شده است که با بازی‌ها سازگاری بیشتری داشته باشد. منفعت گیری از بلوک تازه Execute Indirect علت‌شده تا این معماری در بازی‌ها ۱۲.۵ برابر کارکرد بهتر را اراعه کند.

ادامه مطلب
سازمان گسترش پرتابگر اروپا تأسیس شد
آخرین مطالب

اولین محصولی که از معماری Xe2 منفعت خواهد برد، پردازنده‌های سری Lunar Lake اینتل است. پردازنده‌های گرافیکی Lunar Lake مبتنی بر Xe2 دارای ۸ هسته Xe2 خواهند می بود که هر هسته دارای ۸ واحد XMX و ۸ واحد Vector، یک واحد Load/Store، یک واحد مرتب‌سازی رشته و یک حافظه نهان L1/L$ اختصاصی است.

1717481522 991 اینتل از معماری Xe2 برای پردازنده‌های گرافیکی رونمایی کرد اصفهانیا
اینتل از معماری Xe2 برای پردازنده‌های گرافیکی رونمایی کرد_اصفهانیا ۱۳

از نظر کارکرد نیز اینتل در قیاس با پردازنده گرافیکی Meteor Lake مبتنی بر Xe گفتن می‌کند که معماری تازه ۵۰ درصد بهتر است و این چنین مصرف کمتری دارد.

ادامه مطلب
10 فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب_اصفهانیا

معماری گرافیکی کاملاً تازه Xe 2 در کل بهبود عظیم در عرصه کارکرد، تازه ترین مجموعه ویژگی‌ها و تعداد بسیاری موارد دیگر را به رویکردهای یکپارچه همانند Lunar Lake و گزینه‌های مجزا همانند مجموعه Arc Battlemage آینده اراعه خواهد کرد. اینتل در اواخر سال جاری اطلاعات بیشتری را در رابطه گرافیک‌های نسل بعدی Arc با نام رمز «Battlemage» به اشتراک خواهد گذاشت.

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author