قاچاق سوخت؛ بازی سوداگران با جان مسافران

قاچاق سوخت؛ بازی سوداگران با جان مسافران


به گزارش اصفهانیا


در روزهای قبل یک اتوبوس مسافربری در پایانه کاوه به طور کامل در آتش سوخت. تا این مدت علت دقیق این حادثه اشکار نشده است؛ اما برخی گمانه‌زنی‌ها از حمل سوخت غیرمجاز توسط این اتوبوس و آتش‌گرفتن به‌خاطر گرمای هوا حکایت دارد. موضوعی که چندین دفعه از مسئولان گوناگون پیگیری شده و هر یک به گردن فرد دیگر می‌اندازد. سال قبل می بود که در نشست با مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان پیگیر قضیه قاچاق سوخت توسط برخی از اتوبوس‌های بین‌شهری شدیم؛ قضیه‌ای که پیش‌ازاین رئیس پلیس‌راه استان و مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری سرزمین هم بر آن صحه گذاشتند؛ اما متأسفانه به‌خاطر عدم نظارت کافی بر روی این ناوگان هم چنان برخی از رانندگان هر چند محدود عمل به قاچاق سوخت می‌کنند. پیش‌ازاین قاچاق بار توسط اتوبوس‌های بین‌شهری که تنها ماموریت جابه‌جایی مسافر را دارند مشکل‌ساز شده می بود و اکنون قاچاق سوخت، جان مسافرانی که اتوبوس را برای حمل‌ونقل بین‌شهری انتخاب می‌کنند تهدید می‌کند. این کار زیاد خطرناک است چرا که برخی از آتش‌سوزی‌های اتوبوس‌ها در میانه ضربه ناشی از وجود سوخت در زیر پای مسافران رخ می‌دهد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

  مسئولان فنی داخل پایانه‌های اصفهان هم که انگارً دراین‌رابطه مسئولیتی ندارند و پایانه‌های مسافربری هم از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

ادامه مطلب
من یک مسلمان اعتقاد دارم » اصفهانیا

سوال اینجاست که مسئول مهم برخورد با حمل اضافه سوخت آن‌هم در باک‌های غیرمجاز و غیراستاندارد در ناوگان اتوبوس‌رانی بین‌شهری کیست؟ چه فردی پاسخگوی جان مسافرانی خواهد می بود که در آتش طمع‌ورزی اندک رانندگان این ناوگان خواهد سوخت؟

ایمنی و کیفیت در ناوگان مسافربری حق مردم است و باید مسئولان به آن دقت اختصاصی داشته باشند؛ نه آنکه حالت به اینجا برسد که ناوگان ما فرسوده باشد و عده محدودی راننده هم برای کسب سود زیاد تر دست به حمل بار غیرمجاز و سوخت کنند و با جان مسافران بازی کنند.

به هر جهت قاچاق سوخت توسط اتوبوس‌های مسافربری استان اصفهان چالش جدی است که باید ساماندهی شود و پلیس، مسئولان حمل‌ونقل و راهداری و انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل مسافران استان باید این گونه تخلفان را به‌طورجدی پیگیری کنند.

تعطیلات خردادماه و تابستانه پیش رو است و هر روز بر گرمای هوا نیز افزوده می‌شود. تعداد سفرهای بین استانی و بین‌شهری هم روبه‌افزایش است بعد باید فکری اساسی به حال این حالت کرد پیش از آنکه خطری جان همشهریان را تهدید کند.

ادامه مطلب
سیمای وکیل در «گناه فرشته» و حقیقت‌هایی که باید بپذیریم » اصفهانیا

 

 




دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author