احسان علیخانی

بیوگرافی احسان علیخانی و خانواده اش


به گزارش اصفهانیا

احسان علیخانی(Ehsan Alikhani) مجری، تهیه کننده و کارگردان است که برنامه جوکر تازه ترین اثرش در شبکه نمایش خانگی این روزها طرفداران تعداد بسیاری دارد.

علیخانی فعالیت خود را با ساخت تیزر تبلیغاتی اغاز کرد اما در سن ۲۲ سالگی با اجرای برنامه پسرای ایرونی در سن ۲۳ سالگی توانایی حرفه ای در تلویزیون را به دست آورد اما با اجرای برنامه ماه عسل در ماه رمضان به شهرت رسید.وی تهیه کنندگی برنامه هایی همانند عصر تازه، ماه عسل، اختصاصی برنامه های سال نو، جوکر و…و را در کارنامه خود دارد.در ادامه این نوشته همراه ما باشید تا اطلاعاتی از بیوگرافی احسان علیخانی و خانواده اش را در اختیار شما قرار دهیم.

 احسان علیخانی

احسان علیخانی کجاست؟

مشخصات فردی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید








نام کامل

 احسان علیخانی

تاریخ تولد 

۱۵ آبان ۱۳۶۱

محل تولد

تهران

شغل

تهیه‌کننده و مجری تلویزیونی

نماد ماه تولد

عقرب

مشخصات فیزیکی








قد

۱۸۸ سانتی متر

وزن

حدودا ۹۰ کیلو

رنگ چشم

سبز

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی







نام پدر

حسین علیخانی

نام مادر

طوبی مظاهری

نام برادران

 رضا حسنی خو

شغل مادر

پرستار بازنشسته

مشخصات تحصیلی






دانشگاه

دانشگاه تهران

رشته تحصیلی

رشته جامع شناسی

مدرک

دکتری

 احسان علیخانی
عکس های  احسان علیخانی

بیوگرافی کامل احسان علیخانی

کودکی و اغاز زندگی

 احسان علیخانی در روز شنبه ۱۵ آبان ۱۳۶۱( سال سگ) مصادف با ۶ نوامبر سال ۱۹۸۲ میلادی و ۱۹ محرم سال ۱۴۰۳ هجری قمری در تهران به دنیا آمد و هم اکنون ۴۱ سال سن دارد. نماد ماه این مجری عقرب است و متولدین آبان افرادی مصمّم و با اراده پولادین، هوشیار،  پر انرژی،  کنجکاو و تودار می باشند.

قد  احسان علیخانی ۱۸۸ سانتی متر است و نزدیک به ۹۰ کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات این مجری چشم رنگی می توان به موی مشکی و راست دست بودن اشاره کرد.

خانواده

خانواده احسان علیخانی پرجمعیت و ۶ نفره می باشد.وی فرزند آخر خانواده است و دو خواهر و یک برادر بزرگتر از خود دارد که همه انها ازدواج کرده اند.تا بحال عکسی از احسان علیخانی و خواهرانش انتشار نشده است.

مادر احسان علیخانی طوبی مظاهری نام دارد که پرستار بازنشسته می باشد و پدرش حسین علیخانی است که این مجری در برنامه ماه عسل او گفت پدر و مادرش در سن کودکی او به علت عدم تفاهم از یکدیگر جدا شده اند.

 احسان علیخانی
احسان علیخانی در برنامه ماه عسل

تحصیلات

تحصیلات احسان علیخانی در مقطع دکتری در رشته جامع شناسی از دانشگاه تهران است.وی در سال ۱۳۷۹ با رتبه ۷۷۰ داخل رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران شد.

اغاز فعالیت

اغاز فعالیت احسان علیخانی با ساخت تیزر تبلیغاتی اغاز شد اما در سال ۱۳۸۰ برای اولین و آخرین بار توانایی بازیگری روبه رو دوربین را با سریال پرونده های مجهول به کارگردانی جمال شورجه کسب کرد.

علیخانی که با دیدن اجرای جواد یحیوی به کار اجرا علاقه مند شده می بود ،با معارفه باشگاه مهرورزان با اجرای برنامه پسرای ایرونی در سن ۲۳ سالگی در تلویزیون کار او را اغاز کرد.وی در سال ۱۳۸۳ در اجرای برنامه صبح آمد را برعهده داشت اما با اجرای برنامه ماه عسل به شهرت رسید.

وی سال ها به گفتن دستیار کارگردانی فعالیت می کرد و کارگردانی مستندشیخ بهایی ، المپیاد فیزیک اصفهان، کارگردانی ۲ دورهٔ جشن سالگرد شبکه سه ، جشن قهرمان قهرمانان، برنامه عصر تازه و جوکر و… را بر مسئولیت داشته است.

این مجری کاربلد تهیه کنندگی برنامه هایی همانند عصر تازه، ماه عسل، اختصاصی برنامه های سال نو، جوکر و…و توانایی اندوخته‌گذاری و تهیه‌کنندگی در فیلم‌های بدون تاریخ، بدون امضاء و برف آخر را در کارنامه خود دارد.

اساتید و مربیان

احسان علیخانی دوره های آموزش هنری را در باشگاه مهرورزان جوان طی کرد.

احسان علیخانی و همسرش

حسان علیخانی و همسرش، عکس همسر احسان علیخانی، عکس عروسی احسان علیخانی و همسرش، بچه احسان علیخانی و….از مواردی است که مخاطبان در اینترنت آن را جست و جو کرده اند اما شایعه ها بسیاری در رابطه ازدواج احسان علیخانی در فضای مجازی انتشار می شود اما او فعلا مجرد است.

اینستاگرام احسان علیخانی

اینستاگرام احسان علیخانی به آدرس ehsanalikhani است که نزدیک به ۴ میلیون فالور دارد، ۱۶۷ صفحه را جستوجو می کند و تا بحال ۴۵۸ پست بارگذاری کرده است.چهره های مشهوری چون شاهین صمدپور، مجتبی شکوری، هوتن شکیبا، نویدپورفرج و…صفحه وی را جستوجو می کنند.

 احسان علیخانی

احسان علیخانی در شبکه های اجتماعی

 برنامه های احسان علیخانی

ماه عسل

ماه عسل یک برنامه زنده تلویزیونی به کارگردانی و تهیه کنندگی احسان علیخانی می بود که از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۷ هر سال در ماه رمضان قبل از افطار نزدیک به ساعت ۱۹ از شبکه سه سیما پخش می‌شد.

او در فروردین ۱۴۰۱ در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “پنج سال است که از «ماه عسل» استعفا داده‌ام. این روز‌ها با دوستانم برایتان «عصر تازه» و «جوکر» می‌سازم و خوشحالم که با «جوکر» می‌توانم بعضی اوقات بخندانم و با «عصر تازه»، بعضی اوقات، شوق‌زده‌تان کنم.

سال‌ها ماه رمضان، «ماه عسل» ساختم، اما پنج سال شد که استعفا دادم و خداحافظی کردم. دلایل حرفه‌ای‌اش زیاد است که طرحش بماند برای روزگاری. احتمالا یکی از دلایل شخصی برای این تصمیم، حس مسئولیت شدید برای خودم می بود و ناراحتی از عکس شگفت و غیرواقعی که تعدادی در ذهنشان از من ساخته بودن و توقع غیرمنطقی که از من داشتند که زیاد برایم آزاردهنده می بود.

 احسان علیخانی

برای همین حس کردم یا باید دیوانه بازی‌هایم را انتخاب کنم یا ادامه ماه عسل، و، چون دیدم قرار است یک بار عمر کنم، دیوانه‌بازی‌هایم را انتخاب کردم. من در احوالات شخصی و زیست مرسوم و طبیعی خودم، قطعاً سرشار از نادرست، غلط، تناقض و مسائل جدی حل نشده با خودم هستم و بعضی اوقات ناتوان از سرکشی خودم.

اما تعدادی شدیداً اصرار دارند که تو را در زندگی شخصی‌ات، دقیق همانند تِم و جنس کاری که می‌سازی برسی کنند و با همان متر همیشه تو را اندازه بگیرند، بدون در نظر گرفتن احوالات شخصی‌ات، یعنی قبل‌ات، دردهایت، رنج هایت، آرزوهایت، اختلال‌ها، مرض‌هایی که داری، حسرت‌هایی که می‌خوری و همه آزمون و خطاهایت و… سن که بالاتر می‌رود، دوست داری زیاد تر همانند خودت باشی حتی به غلط.»

ماه عسل دانشگاه عجیبی برایم می بود که من را از یک پسر خام و خُل تبدیل کرد به پسری با مقداری کمتر از خامی و خُلی که در این دانشگاه هم تجدید شدم هم مشروط شدم و بعضی اوقات قبول شدم و نمره خوب گرفتم و در آخر، فارغ التحصیل. “

 عصر تازه

عصر تازه اولین و بزرگ‌ترین برنامه استعدادیابی در تلویزیون به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی است که شرکت کنندگان فرصتی برای برسی خود در رشته های گوناگون هنری، علمی، ورزشی و سرگرمی داشتند.

 احسان علیخانی
احسان علیخانی در عصر تازه

 جوکر

جوکر یک مجموعه در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی احسان علیخانی و سید حامد میرفتاحی در ژانر کمدی و خانوادگی است که زیاد پرطرفدار می باشد.

 احسان علیخانی
احسان علیخانی در جوکر

اجرا و برنامه سازی

  • جوکر «کارگردان» (فیلیمو)
  • عصر تازه «مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامه» (شبکه ۳)
  • استودیو عصر تازه «مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامه» (شبکه ۳)
  • هشتگ عصر تازه «مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامه» (شبکه ۳)
  • عصر تازه «مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامه» (اختصاصی برنامهٔ تحویل سال ۱۳۹۸، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شبکه ۳)
  • مستند عصر تازه «مجری، تهیه‌کننده و کارگردان مستند» (شبکه ۳)
  • عصر تازه آنلاین «تهیه‌کنندهٔ برنامه» (روبیکا)
  • بهار نارنج «مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامه» (اختصاصی برنامهٔ تحویل سال ۱۳۹۷ شبکه ۳)
  • داور قسمت مستند سومین جشنواره فیلم سما (۱۳۹۶)
  • تهیه‌کنندهٔ فیلم سینمایی (بدون تاریخ، بدون امضاء) – ۱۳۹۵
  • مجری اختتامیه نخستین جشنواره فیلم سلامت (۱۳۹۵)
  • مجری اختتامیه سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (۱۳۹۴)
  • ماه عسل (۱۳۸۶، ۱۳۸۷، ۱۳۸۸، ۱۳۹۰، ۱۳۹۲، ۱۳۹۳، ۱۳۹۴، ۱۳۹۵، ۱۳۹۶، ۱۳۹۷)
  • طراح، تهیه‌کننده و مجری برنامهٔ ماه عسل (اختصاصی برنامهٔ ماه رمضان شبکه سه) سال‌های ۱۳۹۲، ۱۳۹۳، ۱۳۹۴، ۱۳۹۵، ۱۳۹۶، ۱۳۹۷
  • سه ستاره «مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامه» (اختصاصی برنامهٔ انتخاب بهترین‌های تلویزیون در سال‌های ۱۳۹۳، ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ از نگاه مردم)
  • سه ستاره (۱۳۹۳)
  • مجری اختتامیه ششمین جشنواره فیلم های دانشجویی(۱۳۹۳)
  • تهیه‌کننده و مجری اختصاصی برنامهٔ تحویل سال شبکه سه از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۸
  • پشت صحنه (۱۳۹۱، ۱۳۹۲)
  • مجری اختتامیه سومین جشنواره جام جم (۱۳۹۲)
  • مجری اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر (۱۳۹۱)
  • مجری نخستین جشن سالانه موسیقی ما (۱۳۹۱)[
  • بهار نارنج (اختصاصی برنامهٔ تحویل سال ۱۳۹۴)
  • دو نیمه سیب (۱۳۹۰، ۱۳۹۱، ۱۳۹۲)
  • جزر و مد (۱۳۸۴، ۱۳۸۵)
  • صبح آمد (۱۳۸۳)
  • صبح بخیر ایران
  • پسرای ایرونی (تابستان ۱۳۸۳)
  • قله‌های افتخار
  • باشگاه مهرورزان
  • تهیه‌کنندهٔ برنامه‌های محرمانه – عطر بارون – همانند هیچ‌کس – نور بالا – لطفاً احتیاط شود
  • کارگردانی مستندهای شیخ بهایی – المپیاد فیزیک اصفهان
  • کارگردانی ۲ دورهٔ جشن سالگرد شبکه سه
  • کارگردانی ۲ دورهٔ جشن قهرمان قهرمانان
  • بیستمین جشن حافظ «مجری مراسم»

 احسان علیخانی

جوایز و افتخارات احسان علیخانی














گفتن

سال

توضیحات

برنده بهترین چهره برنامه‌های تلویزیونی 

۱۳۹۹

برنامه عصر تازه

بهترین چهره تلویزیونی سال

۱۳۹۹

برنامه عصر تازه

بهترین چهره مرد دهه ۹۰ ۱۳۹۹ برنامه عصر تازه،برنامه ماه عسل
بهترین چهره تلویزیونی ۱۳۹۹ برنامه عصر تازه- بیستمین جشن حافظ
چهره سال ۹۸ تلویزیون ایران از نگاه مخاطبان ۱۳۹۸ برنامه عصر تازه
محبوب‌ترین مجری تلویزیونی ۱۳۹۸ برنامه عصر تازه
بهترین مجری تلویزیونی ۱۳۹۷ برنامه ماه عسل، برنامه  عصر تازه
بهترین مجری برنامه‌های تحویل سال ۱۳۹۷ برنامه بهار نارنج
بهترین چهره تلویزیونی ۱۳۹۶ برنامه  ماه عسل-هفدهمین جشن حافظ
بهترین مجری برنامه‌های گفتگومحور ۱۳۹۲ برنامه ماه عسل-سومین جشنواره تلویزیونی جام جم

 احسان علیخانی

۲۱ حقیقت دلنشین درمورد احسان علیخانی

  1. صفحه اینستاگرام وی تیک آبی دارد.
  2. وی از مقطع پیش دانشگاهی به بازیگری و کارگردانی علاقمند می بود اما با مشورت به این نتیجه رسید که به مقوله هنری بعنوان شغل دوم نگاه کند
  3. وی زمان انتخاب رشته برای دانشگاه بین رشته حقوق و مدیریت مردد می بود اما با رفتن به دادگاه  به این نتیجه رسید که رشته مدیریت بازرگانی را انتخاب نماید.
  4. در سال ۱۳۸۷ بخاطر مشکلات سلیقه ای علیخانی با مسئولان اجرای برنامه ماه عسل به محسن افشانی سپرده شد. در نهایت وی مجدد بعنوان تهیه کننده و مجری به این برنامه برگشت.
  5. سال ۱۳۸۹ نیز مجدد بخاطر مشکل علیخانی با مدیران شبکه اجرای ماه عسل به مرحوم حسن جوهرچی سپرده شد اما یک سال سپس اجرای برنامه را به مسئولیت گرفت.
  6. احسان علیخانی در پسرای ایرونی به گفتن گزارشگر در سال ۱۳۸۴ نقش آفرینی کرد که با نظرات مثبت بسیاری روبرو شد.
  7. وی در سال ۱۳۸۴  در سن ۲۳ سالگی اجرای برنامه جزر و مد را به مسئولیت داشت.
  8. او در دوران دبیرستان ۱/۵ سال در تیم نوجوانان پرسپولیس تهران و ۱ سال در سایپا بازی کرد ولی بعلت شکستگی پا قادر به بازی نبوده است.
  9. وی یکی از دو آتیشه های طرفدار پرسپولیس است که بعضی اوقات در استادیوم هم دیده می شود
  10. یکی از جنجالی ترین مهمان های برنامه ماه عسل الهام عرب می بود که او بعنوان مدل لباس عروس به برنامه رفت اما ساعاتی سپس انتشار کردن عکس های بی حجاب ا  این برنامه را به حاشیه برد و علیخانی اخطار کتبی و سختی از تلویزیون گرفت.
  11. علیخانی برای برنامه اختصاصی تحویل سال توبیخ شد. او  در جواب محمود احمدی نژاد رئیس جمهور زمان او گفت: گرانی هست ، مردم هم می بینند و نمی توانند از سر کوچه شما خرید کنند.
  12. وی درمورد شایعه دستمزد ۴۵ میلیونی او برای برنامه ماه عسل او گفت: این حقوق برای یک سال وی می باشد.
  13. این مجری یک شرکت حرفه ای ساخت تیزر بازرگانی برای تلویزیون دارد.
  14. رضا حسنی خو حراست اسبق وزارت ورزش که قرار می بود بعنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شد، اما انتشار کردن خبر این که وی برادر احسان علیخانی است تا حدی جنجالی شد که وی ناچار به استعفا شد.
  15. وی از دوستان نزدیک مرحوم  مرتضی پاشایی می بود و اولین نفری که سپس از فوت این خواننده به روش تلفنی روی خط برنامه گلخانه آمد و این خبر رو داد.
  16. وی ساکن خیابان هروى تهران است.
  17.  از شعرا حافظ را دوست دارد.
  18. بازی رضا کیانیان و پرویز پرستویى را دوست دارد.
  19. در دبیرستان رشته علوم انسانى خوانده است.
  20.  اهل بعد انداز نیست.
  21. به هیچ گونه فالى باور ندارد.

عکس احسان علیخانی

 احسان علیخانی

 احسان علیخانی
احسان علیخانی در دورهمی

 احسان علیخانی

 احسان علیخانی

 احسان علیخانی

 احسان علیخانی

سوال های متداول

آیا احسان علیخانی ازدواج کرده؟

خیر

آیا احسان علیخانی از ایران رفت؟

خیر

سخن آخر

در این نوشته اطلاعاتی از بیوگرافی احسان علیخانی مجری تلویزیون را در اختیار شما گذاشتیم. در صورت تمایل میتوانید بیوگرافی پیمان معادی و همسرش از درمورد الی تا افعی تهران با عکس و بیوگرافی پارسا پیروزفر از تولد تا شهرت و حواشی رابطه با بهاره مصدقیان  نیز مطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این مجری محبوب هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی وی دارید با ما و دیگر مخاطبان سایت اصفهان امروز به اشتراک بگذارید.



دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان چهارشنبه30 خرداد 1403