پنج تغییر که بازسازی Fantastic Four مارول با آن‌ها بهتر خواهد شد

پنج تحول که بازسازی Fantastic Four مارول با آن‌ها بهتر خواهد شد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

اگر استودیوهای مارول واقعاً می‌خواهند یک بازسازی سینمایی درست و حسابی از سری «Fantastic Four» چهار شگفت‌انگیز بسازند، بعد باید نگاهی دقیق‌تر به کمیک‌بوک‌ها داشته باشند. در این نوشته ویجیاتو بازدید می کنیم که چرا و پنج مسئله‌ی حائز اهمیت برای یک بازسازی موفق را خاطر نشان می‌کنیم.

استودیوهای مارول نهایتاً از تیم بازیگری نسخه‌ی بازسازی شده Fantastic Four پرده برداشتند؛ پدرو پاسکال در نقش آقای شگفت‌انگیز / رید ریچاردز خواهد می بود، ونسا کیربی (Vanessa Kirby) در نقش سو استورم / خانم نامرئی، جوزف کویین در نقش جانی استورم یا همان هیومن تورچ وجود دارد و ایبون ماس باچراچ (Ebon Moss-Bachrach) در نقش بن گریم یا همان د تینگ (The Thing) ایفای نقش خواهد کرد. علاوه بر تیم بازیگری زیاد خوبی که دور هم جمع شده است، به نظر می‌رسد مارول تلاش دارد ستینگی مربوط به فضای دهه ۶۰ میلادی در بازسازی تازه چهار شگفت‌انگیز به نمایش بگذارد.

این اخبار برای طرفداران این سری حکم یک موسیقی دل‌پسند برای گوش‌هایشان را دارد. با این حال، تا این مدت هم نکاتی وجود دارد که استودیوهای مارول باید مراعات کنند تا طرفداران یقین بشوند تاثییر مورد علاقه‌شان دارد مسیری درست را طی می‌کند؛ آن‌ها باید یقین شوند که عصاره‌ی کمیک‌ بوک‌ها به خوبی در فیلم تداعی می‌شود.

در کوششهای قبلی خود، سازندگان در اراعه‌ی تم کمدی و تراژدی در نوسان بودند و با وجود این که در هر دو فرانچایز قبل، فیلم‌های ساخته شده از چهار شگفت‌انگیز در تلاش بودند تا بالانسِ حاضر در کمیک بوک‌ها را تکرار کنند اما نهایتاً هیچکدام واقعاً نتوانستند حس شگفتی و همبستگی خانوادگی حاضر بین شخصیت‌ها را به خوبی پیاده‌سازی کنند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
شرایط فروش اقساطی وانت نیسان دوگانه‌سوز اظهار شد + جدول اسفند 1402

سری کمیک‌های Fantastic Four از سال ۱۹۶۲ اغاز شدند و بنیان چیزی را گذاشتند که امروزه با نام «دنیای مارول» برای می‌آوریم. بعد از آن نیز تعداد بسیاری از داستان‌های ابرقهرمانی و مدیوم کمیک بوک بطور کلی از آن‌ها تأثیر پذیرفت. این سری یکی از تأثیرگذارترین و موفق‌ترین کمیک‌بوک‌ها می‌باشد. تنها مراعات چند مسئله کافی‌ست تا استودیوهای مارول بازسازی خود را به خوبی تحویل طرفداران بدهند. در ادامه به بازدید پنج مسئله‌ی کلیدی حاضر در کمیک‌بوک‌های چهار شگفت‌انگیز می‌اندازیم که کلید پیروزی در آن‌ها نهفته است.

پافشاری بر علم و تکنولوژی در Fantastic Four تازه

پنج تحول که بازسازی Fantastic Four مارول با آن‌ها بهتر خواهد شد_اصفهانیا ۲۷

پافشاری بر قوت علمی چهار شگفت‌انگیز و خصوصاً نبوغ شگفت انگیز‌ی رید ریچاردز، مسئله‌ای آشکار به‌نظر می‌رسد که انگار حتی نیاز به اشاره کردن هم ندارد. با این حال، وجود علم و نقش مهم آن در گروه نشان‌دهنده‌ی قوت ذهن شخصیت‌های مورد علاقه ما می‌باشد و نشان دادن آن به راه حلهایی دلنشین باید در دستور کار استودیوهای مارول زمان بازسازی سری قرار بگیرد.

رید ریچاردز نابغه‌ای می‌باشد که موفق به ساختن باکستر بیلدینگ (Baxter Building)، فنتستیک‌کار (Fantasticar) و چند ده اختراع دیگر شده است. او شخصیتی می‌باشد که به خوبی می‌تواند قوت علم را به رخ بکشد و دیدگاهی خاص نسبت به آینده‌ی علم دارد؛ او شخصیتی می‌باشد که می‌خواهد رویاها را تبدیل به حقیقت کند.

اختلاف و اهمیت رید ریچادرز در قیاس با شخصی همانند تونی استارک در اینجاست که او به علم و تکنولوژی نگاهی صنعتی ندارد و رویکرد او زیاد تر برای ساختن آینده‌ای می‌باشد که انسان را به جایی فراتر از زمین و فراتر از حقیقت حاضر می‌برد. به‌نظر می‌رسد که ریبوت Fantastic Four در مسیری درست می‌باشد و به جنبه‌ی علمی سری هم پرداخته شده است.

ادامه مطلب
وویجر 1 بعد از ماه‌ها اختلال، مجدد به زمین داده‌های قابل‌فهمیدن ارسال کرد_اصفهانیا

پافشاری بر حس شگفتی کیهان

پنج تغییر که بازسازی Fantastic Four مارول با آن‌ها بهتر خواهد شد
پنج تحول که بازسازی Fantastic Four مارول با آن‌ها بهتر خواهد شد_اصفهانیا ۲۸

احتمالا واقعاً سخت باشد که تعریف کنیم اصلاً «شگفتی کیهان» چیست و چطور می‌توان آن را در یک فیلم سینمایی بازتاب کرد! با این وجود، منظورمان این است که استودیوهای مارول می‌توانند بر جنبه‌ی فضایی، خوف‌ناک و شگفت‌آورِ ماجراجویی‌های گروه پافشاری داشته باشند؛ چرا که کمیک‌های FF، مسلماً چیزی زیاد تر از نمایش‌های سوپر هیرویی می باشند و به جنبه‌هایی نظیر گشت و گذار در فضا و به چالش کشیدن مرزهای گمان نیز می‌پردازند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

چندین دفعه دیده‌ایم که قهرمان‌های ما در این سری به Negative Zone سفر می‌کنند یا در Sub-Atomica منقبض و کوچک خواهد شد یا برای مثالً قوت‌های خود را از اشعه‌های کیهانی دریافت می‌کنند؛ این چنین اتفاق‌هایی فکر‌های ما از حقایق و احتمالات همیشگی که به‌طور روزمره با آن‌ها روبرو هستیم را می‌شکنند و دریچه‌هایی نو برای فهمیدن گیتی فراهم می‌کنند که از مدیوم سرگرمی هم فراتر است.

یکی از چالش‌های پیشِ روی استودیوهای مارول در همین‌جا نهفته است؛ با هر فیلم تازه، دنیای سینمایی مارول (MCU) تبدیل به یک مولتی‌ورس عظیم می‌شود و شخصیت‌های دیگر کمیک‌ها به مکان‌هایی سفر می‌کنند که عادت داشتیم چهار شگفت‌انگیز را در آنجا ببینیم. به همین علت یافتن مکان‌هایی تازه که حس نو بودن و شگفتی را در آن‌ها وجود داشته باشد، کمتر می‌شود. یکی از نقاط محوری کمیک بوک‌های چهار شگفت‌انگیز در همین نوشته نهفته می بود و مارول بهتر است آن را در دستور کار خود قرار بدهد.

ادامه مطلب
فرصت جایگزینی چانگان CS35‌ پلاس در سامانه یکپارچه فراهم شد

 اهمیت مفهوم خانواده در Fantastic Four

پنج تغییر که بازسازی Fantastic Four مارول با آن‌ها بهتر خواهد شد
پنج تحول که بازسازی Fantastic Four مارول با آن‌ها بهتر خواهد شد_اصفهانیا ۲۹

قبل از هر چیزی، قبل از این که حتی با یک گروه از ابرقهرمان‌ها روبرو باشیم، چهار شگفت‌انگیز یک خانواده می باشند و این مسئله با هویت این تیم گره خورده است. در مرکزیت خانواده‌ی شگفت‌انگیزِ ما رید ریچاردرز قرار دارد و سو استورم نیز همسرش می‌باشد؛ جانی استورم، برادر سو است و این چنین بن گریم دوستی زیاد نزدیکی با رید دارد. یقیناً از والریا و فرانکلین نیز نباید غافل شد که فرزندان سو و رید می باشند. روابط خانوادگی در همه قصه‌های مربوط به این گروه جریان دارد و عنصری می‌باشد که چهار شگفت‌انگیز را از دیگر ابرقهرمان‌ها نزدیک می‌کند.

هر کدام از اعضای گروه یک عیب در کنار قوت‌های ماورایی خود دارند که جهت می‌شود کار تیمی در میانشان الزامی بنظر برسد. جانی شخصیتی مسئولیت ناپذیر دارد، رید زیاد زمان‌ها سرد و غریب است، احساسات شکننده‌ از سو شخصیتی درونگرا و خجالتی ساخته‌اند و شخصیت بن هم با خشمگینی و خشم آمیخته است. با این وجود، همانطور که حرف های شد آن‌ها یک خانواده می باشند و با همکاری و حمایتنقاط ضعف یکدیگر را پوشش خواهند داد. شگفت‌انگیزها خانواده‌ای می باشند که به یکدیگر عشق می‌ورزند و اهمیت خواهند داد و اگر قرار بر ساختن یک فیلم بر پایه ذاتِ آن‌ها باشد، بایستی عنصر خانواده را در محوریت خود قرار بدهد.

بر پایه تیزرها و اخبار می‌توان اینگونه برداشت کرد که ایده‌ی خانواده بودن چهار شگفت‌انگیز در دستور کار قرار گرفته و به نظر می‌رسد سازندگان به خوبی دقت داشته‌اند که آن‌ها پیش از ابرقهرمان بودن، یک خانواده می باشند.

ادامه مطلب
بازدید آمار واردات کامیون به سرزمین در سال 1402

وجود دکتر دووم

پنج تغییر که بازسازی Fantastic Four مارول با آن‌ها بهتر خواهد شد
پنج تحول که بازسازی Fantastic Four مارول با آن‌ها بهتر خواهد شد_اصفهانیا ۳۰

همانند رقبای مستقیمش، دکتر دووم نیز پیش از این دو بار تا به حال بر روی پرده سینما وجود اشکار کرده است که هیچکدام را واقعاً نمی‌توان موفق در نظر گرفت. اکنون با ظهور مجدد‌ی چهار شگفت‌انگیز در دنیای سینمایی مارول، بهترین زمان برای وجود ضلع پنجم این سری یعنی دکتر دووم است. این ریبوت، بهترین زمان برای وجود یکی از ماندگارترین شخصیت‌های دنیای مارول و یکی از مشهورترین ویلن‌ها است تا بتواند چهره‌ی واقعی خود را بر روی پرده سینما نیز به نمایش بگذارد.

توانایی نشان داده است که استودیوهای مارول از بازگشتن به مهره‌های سوخته خود ابا داشته‌اند و هیچ‌گاه ویلن‌های تکراری در ریبوت‌ها دیده نشده است. با این حال، ماجرای Fantastic Four مقداری متفاوت است، چرا که نشان دادن دکتر دووم به همان اندازه که در کمیک بوک‌ها ابهت دارد می‌تواند برگ برنده‌ی این ریبوت باشد. او واقعاً در حد خانواده‌ی ریچادرز و دوستانشان، برای داستان FF حیاتی می‌باشد.

علاوه بر این، محبوبیت دکتر دووم را نباید دست کم گرفت، تنها نشان دادن ظاهر او با شنل سبز، ماسک آهنی و… می‌تواند توجهات بسیاری به سوی فیلم جلب کند. وجود او می‌تواند ضمانت‌کننده‌ی پیروزی ریبوت باشد.

سبک رویاگونه‌ی جک کربی در Fantastic Four

پنج تغییر که بازسازی Fantastic Four مارول با آن‌ها بهتر خواهد شد
پنج تحول که بازسازی Fantastic Four مارول با آن‌ها بهتر خواهد شد_اصفهانیا ۳۱

بیشتر از هر المان فرد دیگر، فکر می‌کنم سبک بصری فیلم از اهمیت بسیاری برخوردار باشد؛ ریبوت چهار شگفت‌انگیز اگر واقعاً می‌خواهد موفق باشد باید سبک بصری خاص جک کربی (Jack Kirby) را به بغل بکشد. کربی، یکی از افراد مهم در ساخت کمیک بوک‌های Fantastic Four بوده و در آن‌ها ویژوال‌های زیاد قوی و گلچین شده پیاده کرده است. اصولاً می‌بینیم که استن لی (Stan Lee)، برای خلق یونیورس مارول ستوده می‌شود اما بدون کربی به گمان بسیاری هیچ‌گاه ناظر خلق شدن کمیک‌های Fantastic Four نمی‌بودیم او می بود که یکی از انقلابی‌ترین سبک‌ها در تاریخ کمیک‌بوک را با این سری به وجود آورد.

ادامه مطلب
آپدیت تازه تلگرام با چندین قابلیت برای گروه‌ها معارفه شد

خلاقیت و هنرِ کربی در طراحی، از زمان انتشار کردن جلد اول Fantastic Four در سال ۱۹۶۱ تا به امروز، مدام با مارول همراه بوده است. او توانسته در این سری، عناصر علمی-تخیلی افسار گسیخته، دنیایی زیاد غنی و ماجراجویی‌های شگفت‌آور خلق کند که تا این مدت برای تیم سازنده الهام قسمت و مهم می باشند. از همه مهم‌تر سبکِ بصری خاص او می‌باشد که تأثیری اساسی بر مدیوم کمیک‌بوک گذاشته است.

تا به اینجا ما تنها یک عکس از تیم چهار شگفت‌انگیز دیده‌ایم و آن‌هم یک عکس پردازش شده‌ی هنری می‌باشد. با این حال، رنگ‌های روشن، المان‌های شدیداً علمی و حتی یونیفورم‌های خاطره‌انگیز و قدیمی تیم، ما را امیدوار می‌کنند که ریبوت انجام شده در مسیر درستی برای الهام گرفتن از سبک هنری کمیک‌بوک‌ها قرار دارد؛ کاری که دیگر فیلم‌ها در آن انجام آن تا به امروز موفق نبوده‌اند.

جمع بندی :

تا بحال اخبار و اطلاعات چندانی از ریبوت فیلم Fantastic Four انتشار نشده است. با این حال، استودیوهای مارول ادعا می‌کنند که برای ساختن آن تصمیم دارند تا حد ممکن به کمیک‌بوک‌ها وفادار بمانند. برای این که اقتباس انجام شده، به بهترین شکل ممکن انجام شود ما فکر می‌کنیم که نیاز است یک سری المان‌های حاضر در کمیک‌بوک‌ها داخل فیلم مراعات بشوند؛ المان‌هایی نظیر پافشاری بر علم، اهمیت خانواده، وجود دکتر دووم و… . پنج موردی که در مقاله‌ی بالا خواندید می‌توانند ضمانت‌کننده‌ی پیروزی ریبوت چهار شگفت‌انگیز باشند.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author