کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در آستانه تحول با هوش مصنوعی؛ اما یک مانع کلیدی وجود دارد

کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در اغاز تحول با هوش مصنوعی؛ اما یک مانع کلیدی وجود دارد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

مطالعه تازه مشخص می کند که تعداد بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMB) می‌توانند از مزایای بزرگ هوش مصنوعی منفعت‌مند شوند، اما یک عامل کلیدی آنها را از پذیرفتن این فناوری و منفعت‌برداری از آن بازمی‌دارد.

مطالعه سرویس وب آمازون (AWS) مشخص می کند که کسب‌وکارهای مبتنی بر داده تقریباً دو برابر زیاد تر از رقبای خود از ابزارهای هوش مصنوعی منفعت گیری می‌کنند و به نتایج مالی بهتری دست می‌یابند. با این حال، تعداد بسیاری از کسب‌وکارها به علت عدم مطمعن و زیرساخت‌های ناکافی از منفعت گیری کامل از هوش مصنوعی بازمانده‌اند که در نهایت کارکرد مالی آنها را محدود کرده و مانع از رسیدن به پیروزی‌های شبیه با رقبای تحکیم‌شده با هوش مصنوعی می‌شود.

کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در اغاز تحول با هوش مصنوعی؛ اما یک مانع کلیدی وجود دارد_اصفهانیا ۷

نیاز کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به مطمعن زیاد تر به هوش مصنوعی

نزدیک به یک سوم (۳۴ درصد) از کسب‌وکارها نسبت به اغاز پروژه‌های هوش مصنوعی در آینده نزدیک تردید دارند و تعداد بسیاری در مرحله آزمایشی گیر کرده‌اند. مطالعه این چنین نشان داده است که کسب‌وکارهایی با استراتژی داده قوی چهار برابر زیاد تر در مرحله های پیشرفته هوش مصنوعی قرار دارند.

ادامه مطلب
این دست بیونیکی سیگنال‌های مغز را به حرکات دقیق تبدیل می‌کند + ویدیو

چالش‌های امنیتی و مهارتی در پذیرفتن هوش مصنوعی

نگرانی‌های امنیتی نیز به گفتن چالشی در راه‌اندازی هوش مصنوعی شناخته شده‌اند، به‌طوری که تقریباً نیمی (۴۸ درصد) از کسب‌وکارها امنیت را به گفتن مانعی برای پذیرفتن اظهار کرده‌اند. این چنین افتکارکنان ماهر (۴۳ درصد) و افتاستعداد‌های عمومی (۴۲ درصد) از مانع ها برجسته دیگر می باشند.

نتایج مثبت برای کسب‌وکارهای مبتنی بر داده

بین ۴۸ تا ۵۷ درصد از کسب‌وکارهای مبتنی بر داده گزارش کرده‌اند که هوش مصنوعی تأثیرات مثبت متوسط تا بالایی در حوزه‌هایی همانند کارایی فرآیند، بازاریابی، سهم بازار، درآمد، رضایت مشتری، افت هزینه و مدیریت ریسک داشته است. کمتر از نیمی (۲۱ درصد) از کسب‌وکارهای کمتر مبتنی بر داده نتایج شبیهی را گزارش کرده‌اند.

ادامه مطلب
سامسونگ و سیناپسیس در گسترش تراشه 3 نانومتری با یکدیگر همکاری کردند_اصفهانیا

آینده: تمرکز بر داده‌محوری

مطالعه پافشاری می‌کند که کسب‌وکارها باید قبل از پذیرفتن هوش مصنوعی، به داده‌محوری روی آورند. با دقت به این که تنها یک پنجم (۱۹ درصد) خود را زیاد داده‌محور می‌دانند، اشکار است که برای دستیابی به نتایج مطلوب از هوش مصنوعی، تلاش بیشتری نیاز است.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author