فرزانه فصیحی

بیوگرافی فرزانه فصیحی دوومیدانی


به گزارش اصفهانیا

فرزانه فصیحی( Farzaneh Fasihi) دونده و عضو تیم ملی دو و میدانی زنان ایران است که سهمیه المپیک ۲۰۲۴ وی قطعی شده است.

از افتخارت این بانوی ورزشکار می توان به مدال طلا رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا در ماده ۶۰ متر زنان در سال ۲۰۲۴، مدال نقره دوره ی مسابقات قهرمانی دو و میدانی آسیا در ماده ۱۰۰ متر ۲۰۲۳، صدرنشین رنکینگ دوی ۱۰۰ متر آسیاو….اشاره کرد.اگر شما هم به جستوجو اطلاعاتی از  بیوگرافی فرزانه فصیحی دونده تیم ایران هستید در ادامه این نوشته همراه ما باشید.

عکس تازه  فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی کیست؟

مشخصات فردی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید








نام کامل

فرزانه فصیحی

تاریخ تولد

۱۳ دی ۱۳۷۱

محل تولد

اصفهان

شغل

دونده

نماد ماه تولد

جدی

مشخصات فیزیکی








قد

۱٫۶۱ متر

وزن

۵۱ کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی









نام برادران

یک برادر

نام همسر

امیر حسینی

تاریخ ازدواج

 اردیبهشت ۱۳۹۸

شغل پدر

والیبالیست

شغل مادر

خانه دار

شغل همسر

خبرنگار

مشخصات تحصیلی






دانشگاه

دانشگاه اصفهان

رشته تحصیلی

رشته پرورش بدنی

مدرک

کارشناسی

فرزانه فصیحی
عکس  فرزانه فصیحی

بیوگرافی فرزانه فصیحی دوومیدانی

کودکی و اغاز زندگی

فرزانه فصیحی در روز یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۷۱(سال میمون) مصادف با ۳ ژانویه سال ۱۹۹۳ میلادی و ۹ رجب سال ۱۴۱۳ هجری قمری در اصفهان به دنیا آمد و هم اکنون ۳۱ سال سن دارد.اصالت فرزانه فصیحی اصفهانی است.

قد فرزانه فصیحی ۱٫۶۱ متر است و ۵۱ کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بانوی ورزشکار می توان به موی مشکی، چشم قهوه ای و راست دست بودن اشاره کرد.

خانواده

خانواده فرزانه فصیحی کم جمعیت و چهار نفره است.پدر فرزانه فصیحی والیبالیست و تنها برادرش مربی شطرنج است و اطلاعات بیشتری از این که وی فرزند چندم خانواده است و اسم والدین وی چیست در دسترس نیست.

فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی و مادرش

فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی و پدرش

تحصیلات

تحصیلات فرزانه فصیحی در مقطع کارشناسی در رشته پرورش بدنی از دانشگاه اصفهان است.

اغاز ورزش

اغاز ورزش فرزانه فصیحی از سال ۱۳۷۶ در سن ۵ سالگی با ژیمناستیک اغاز شد و در سن ۱۲ سالگی قهرمان سرزمین در این رشته شد اما در مدرسه با تشویق و حمایتمعلمش در مسابقات دومیدانی شرکت کرد و  مدال طلا را در آن مسابقات به خود تعلق داد.وی  به طور کاملا حرفه ای به رشته دو و میدانی رفت و تمرکز خود را بر آن گذاشت.

این ورزشکار اصفهانی در سال ۱۳۹۵ در سن ۲۴ سالگی توانست برای اولین بار مدال نقره قسمت تیمی در مسابقه دوی ۴ در ۴۰۰ آسیا در سال ۲۰۱۶  را کسب کند.وی در سال ۱۳۹۸ مدال برنز مسابقه دوی ۶۰ متر قهرمانی داخل سالن آسیا را به دست آورد و و لقب «دختر باد» را از آن خود کند

فصیحی در مسابقات بین المللی صربستان رکورد جدیدی در دوی ۶۰ متر ایران با زمان ۷.۲۹ ثانیه به ثبت رساند و توانست به گفتن اولین زن ایرانی به مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن راه یابد.

 وی  در مسابقات بین المللی کاپ استانبول موفق شد در زمان ۷.۲۵ ثانیه گفتن قهرمانی را کسب کند و این چنین رکورد ملی ایران را بهبود بخشد.

فصیحی توانست در تیر ۱۴۰۰  با هماهنگی کمیته ملی المپیک ایران با منفعت گیری از بند یونیورسالیتی سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در ماده ۱۰۰ متر را دریافت کند.وی  نهمین سهمیه زنان در بازی های توکیو محسوب می شود.

وی توانست در مسابقه قهرمانی سرزمین ترکیه در شهر بورسا با رکورد ۱۱.۴۴ بعد از ۸ سال رکورد ۱۰۰ متر مریم طوسی را بشکند تا سریع ترین زن ایرانی در ۶۰ متر و ۱۰۰ متر ایران باشد.

وی در سال ۲۰۲۱ موفق شد با رکورد ۷.۲۹ در ۶۰ متر ورودی قهرمانی جهان را بدست بیاوردو

این ورزشکار ایرانی در سال ۲۰۲۴ برای دومین سال پیاپی موفق به کسب مدال طلای رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا در ماده ۶۰ متر زنان شد. او با ثبت رکورد ۷ ثانیه و ۲۰ صدم ثانیه به رکورد آسیا که در اختیار دونده چینی می بود رسید. فصیحی این چنین به اولین ورزشکار ایرانی این رشته تبدیل شد که در ۲ سال پیاپی قهرمان این رقابت‌ها شده است.

فرزانه فصیحی

مربی فرزانه فصیحی

مربی فرزانه فصیحی در اصفهان آقای مسعود رحمانی است.وی در این باره او گفت: “من از سال ۹۳ تا الان با آقای رحمانی کار می کنم. پدرم همیشه سر تمرینات من وجود دارد.خدا را شکر مشکلی وجود ندارد. اتفاقات خوبی رخ داده و ما روابط خانوادگی هم داریم. احتمالا بیراه نباشد که بگویم مربی من از خانواده‌ام به من نزدیک‌تر است.”

 فرزانه فصیحی و همسرش

فرزانه فصیحی در روز یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در سن ۲۷ سالگی ازدواج کرد.امیر حسین حسینی همسر فرزانه فصیحی خبرنگار ورزشی است که مدتی مدیر روابط عمومی فدارسیون والیبال می بود.او درمورد نحوه آشنایی با همسرش او گفت: “وقتی که من رکورد ۶۰ متر را زدم ، همسرم که خبرنگار است از من مصاحبه ای گرفت و همان بابی شد که آشنا شویم و تا اینجا پیش برویم.در کل از نظر من زندگی با یک خبرنگار ورزشی اتفاق زیاد خوبی است بخاطر این که همسرم می تواند مرا بعنوان یک ورزشکار فهمیدن کند.”

فرزانه فصیحی
عکس عروسی فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی
امیر حسین حسینی همسر فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی و همسرش امیر حسین حسینی

اینستاگرام فرزانه فصیحی

اینستاگرام فرزانه فصیحی که با عبارتی چون فرزانه فصیحی اینستا نیز جست و جو شده است به آدرس farzanehfasihi1 است که ۲۶۵ هزار فالور دارد، ۵۱ صفحه را جستوجو می کند و تا بحال ۶۵۲ پست بارگذاری کرده است. وی در نوامبر سال ۲۰۱۳ صفحه شخصی خود در اینستاگرام را تشکیل کرد و در نوامبر ۲۰۱۹تیک آبی دریافت کرد.چهره های چون حسن یزادانی، مجتبی شکوری، سروش صحت، پریناز ایزدیار، ساعد سهیلی، مهدی پاکدل، طناز طباطبایی و…صفحه وی را جستوجو می کنند.

فرزانه فصیحی
صفحه اینستاگرام

فرزانه فصیحی در شبکه های اجتماعی












مدال سال مسابقات
مدال نقره ۲۰۱۶ قسمت تیمیِ رشته ی دوی ۴ در ۴۰۰ متر امدادی در هفتمین دوره ی مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا
مدال برنز ۲۰۱۸ رشته ی دو ۶۰ مترِ هشتمین دوره ی مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا
مدال طلا ۲۰۲۰ مسابقات دومیدانی ۶۰ متر داخل سالن استانبول
مدال نقره ۲۰۲۱  مسابقه دوی ۱۰۰ متر در بازی‌های همبستگی اسلامی
مدال نقره ۲۰۲۳ دوره ی مسابقات قهرمانی دو و میدانی آسیا در ماده ۱۰۰ متر
مدال طلا ۲۰۲۳ مسابقات داخل سالن آسیا در ماده ۶۰ متر زنان
مدال طلا ۲۰۲۴ رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا در ماده ۶۰ متر زنان
     
فرزانه فصیحی
عکس تازه فرزانه فصیحی

۱۱ حقیقیت کمتر شنیده شده درمورد فرزانه فصیحی

  1. فرزانه فصیحی به دختر تندباد ایران معروف است.
  2. وی سپس از ۵۷ سال بعنوان دومین بانو جواز وجود در دوی صد متر المپیک ۲۰۲۱ را کسب کرد.
  3. به نظرش یوسین بولت الگوی ورزشی همه دونده های شدت است.
  4. روزی دو نوبت صبح و سپس از ظهر تمرین می کند و  برخی زمان ها در پیست و بعض زمان ها در کوه می دود.
  5. در طول سال ورزش های چون شنا و تنیس هم انجام می دهد.
  6. به فوتبال زیاد علاقه ای ندارد چون معتقده این رشته حق رشته های دیگر را ضایع می کند.
  7. طرفدار تیم پرسپولیس و سپاهان است.
  8. فرزانه فصیحی درمورد حجابش به رسانه ها حرف های: من یک دختر ایرانی هستم و زیاد تر همه رقبایم در مسابقات بین المللی در رابطه پوششم سوال می پرسند و من توضیح می دهم که این پوشش زنان ایرانی است و خوشحالم با همین لباس ها توانسته رکورد بزنم.
  9. فرزانه فصیحی در ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ صدرنشین رنکینگ دوی ۱۰۰ متر آسیا شد.
  10.  ستاره دومیدانی ایران در اسنفند سال ۱۴۰۲ به علت چک نشدن ایمیل‌ از سوی فدراسیون دوومیدانی و سهل‌انگاری مسئول، زمان شرکت در مسابقات لندن را از دست داد.او در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: از یک مسابقه دیگه هم جا ماندم؛ قهرمانی جهان. بدون این که خطایی کرده یا تقصیری داشته باشم. احتمالا فهمیدن قیمت وجود و سختی کسب ورودی مسابقات قهرمانی جهان برای عده‌ای قابل لمس نباشد اما من هیچ زمان بابتش نه پاداش خواستم، نه حواله‌ای، نه حتی این که خبرش را در سایت فدراسیون بزنند.من فقط توقع داشتم‌ تو آماده‌ترین سال ورزشی‌ام و سپس از‌ رکورد شکنی بروم با بزرگان جهان مسابقه بدهم و کاری کنم که در تاریخ ورزش بی سابقه بوده؛ اما این اجازه به من داده نشد.
  11. این بانوی دونده ایرانی درمورد مقدار حقوق خود از فدراسیون دوومیدانی در اسفند ۱۴۰۲ در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا او گفت: سه ماه است که ۱۵ میلیون حقوق برای ما مصوب کرده‌اند که کفاف تمرین ما را نمی‌دهد. ۶ سال است که خارج از ایران تمرین می‌کنم و این مقدار حقوق اصلا کفاف هزینه‌های ما را نمی‌دهد. به هر حال این مقدار از فدراسیون ما برمی‌آید. امیدوارم شرایط بهتر شود. ما در برهه انتخابات فدراسیون هستیم و نیاز به حمایتبیشتری داریم.

 

مصاحبه فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی در دورهمی



 

 

عکس فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی

سوال های متداول

فرزانه فصیحی اهل کجاست؟

فرزانه فصیحی اهل شهر اصفهان است.

سخن آخر

در این نوشته بیوگرافی فرزانه فصیحی بانوی ورزشکار اصفهان را بازدید کرده ایم.در صورت تمایل می توانید بیوگرافی هاجر صفرزاده ورزشکار دوومیدانی اصفهانی با عکس را نیز بخوانید. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی او دارید با ما و دیگر مخاطبان سایت اصفهان امروز در تکه ارسال نظر به اشتراک بگذارید.



دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

ادامه مطلب
90 درصد حریق تولیدی شانه تخم مرغ اطفا شد+عکس