اسحاق جهانگیری

بیوگرافی اسحاق جهانگیری


به گزارش اصفهانیا

اسحاق جهانگیری(Ishaq Jahangiri) سیاستمدار اصلاح‌طلب است که روز دوشنبه ۱۴ خرداد برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ثبت نام کرده است.

از اسبق فعالیت های سیاسی جهانگیری می توان به نمایندگی مجلس، استانداری اصفهان،  وزیر صنایع و معادن ومعاون اول حسن روحانی رئیس‌جمهور قبل اشاره کرد.وی این چنین از اعضای بنیان‌ گذار حزب کارگزاران سازندگی می باشد.اگر شما هم به جستوجو اطلاعاتی از بیوگرافی اسحاق جهانگیری هستید ادامه این نوشته را بخوانید.

اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری کیست؟

مشخصات فردی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید







نام کامل

 اسحاق جهانگیری کوهشاهی

تاریخ تولد

 ۲۰ دی ۱۳۳۶

محل تولد

کرمان

سمت 

سیاستمدار اصلاح‌طلب 

مشخصات خانوادگی











نام پدر

حسن جهانگیری

نام مادر

فاطمه بهرامی

نام برادران

یعقوب، محمد، مهدی

نام همسر

منیژه جهانگیری

تاریخ ازدواج

۱۳۵۸ 

نام فرزندان 

 حسام ، هدی ، فائزه ، محمدحسین 

شغل پدر

 کارگر 

شغل مادر

خانه دار

مشخصات تحصیلی






دانشگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران-دانشگاه صنعتی شریف

رشته تحصیلی

 رشته مدیریت صنعتی-رشته مهندسی صنایع

مدرک

دکترای-کارشناسی ارشد 

اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری و حسن روحانی

بیوگرافی کامل اسحاق جهانگیری

کودکی و اغاز زندگی

اسحاق جهانگیری کوهشاهی مشهور به اسحاق جهانگیری در روز جمعه  ۲۰ دی ۱۳۳۶ مصادف با ۱۰ ژانویه سال ۱۹۵۸ میلادی و ۱۸ جمادی الثانیه سال ۱۳۷۷ هجری قمری در در دهستان کوه شاه روستای سوغان حاجی آباد، استان کرمان متولد شد و هم اکنون ۶۶ سال سن دارد. اطلاعات دقیقی از قد و وزن اسحاق جهانگیری انتشار نشده است.

خانواده

خانواده اسحاق جهانگیری پرجمیعت است.وی دومین فرزند پسر خانواده است که  دو برادر او به نام یعقوب جهانگیری و محمد جهانگیری از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

وی در رابطه برادران شهید خود می‌ گوید : اغاز جنگ، برادرم به منطقه هویزه رفت و همراه با شهید چمران در جنگ‌ های نامنظم شرکت کرد و در نهایت در آبان سال ۵۹ و در منطقه سوسنگرد به شهادت رسید.

مهدی جهانگیری نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز برادر وی می باشد اما اطلاعات دقیقی از تعداد خواهرش در دسترس نیست.

پدرش حسن جهانگیری کارگر معدن کرومیت آبدشت می بود که بعدها به سیرجان مهاجرت کرد و کارمند اداره کشاورزی سیرجان شد. پدر جهانگیری در تیرماه سال ۱۳۸۹ درگذشت.مادرش فاطمه بهرامی در تیر ۱۴۰۲فوت کرد.

اسحاق جهانگیری
عکس منزل اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری و مادرش

اسحاق جهانگیری
مراسم ختم مادر اسحاق جهانگیری

تحصیلات

تحصیلات اسحاق جهانگیری در مقطع دکترا در رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی شریف سپری کرد.او کارشناسی خود را در رشته فیزیک از دانشگاه کرمان اخذ کرد.

همسر اسحاق جهانگیری

 همسر اسحاق جهانگیری، منیژه جهانگیری نام دارد که در سال ۱۳۵۸ با وی ازدواج کرد و حاصل آن چهار فرزند به ترتیب حسام جهانگیری، هدی جهانگیری، فائزه جهانگیری و محمدحسین جهانگیری است.اسحاق جهانگیری صاحب ۳ نوه دختری به نام نامدار، والا و پارسا می باشد. تا بحال عکس فرزندان جهانگیری انتشار نشده است.

اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری و مادرش

اسحاق جهانگیری
عکس پسر اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری
عکس نوه های اسحاق جهانگیری

فعالیت

 فعالیت اسحاق جهانگیری از سال ۱۳۵۸ در سن ۲۲ سالگی از جهاد سازندگی ریگان بم اغاز شد و سپس از مدتی بعنوان مسئول جهاد سازندگی جیرفت مشغول به کار شد. وی سپس به عضویت شورای مرکزی استان کرمان منصوب شد و تا اواسط سال ۱۳۶۳ در جهاد کشاورزی مشغول می بود

جهانگیری از ۲۶ فروردین ۱۳۶۳ تا سال ۱۳۷۰ به گفتن نماینده مردم جیرفت داخل انتخابات مجلس شورای اسلامی شد و در سال ۱۳۷۱ در زمان رئیس جمهوری هاشمی رفسنجانی به سمت  استاندار استان اصفهان منصوب شد. او در سال ۱۳۷۶ در در دولت سیدمحمد خاتمی بعنوان وزیر صنایع و معادن انتخاب شد.

او در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال۱۳۹۲ به گفتن رئیس ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی معارفه شد.

در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ حسن روحانی رئیس‌جمهور زمان ایران، اسحاق جهانگیری را بعنوان معاون اول خود منصوب کرد.

جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ نامزد ریاست جمهوری شد اما به سود حسن روحانی کناره گیری کرد.او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به گفتن داوطلب ثبت نام کرد که صلاحیت او توسط شورای نگهبان احراز نشد.وی در روز دوشنبه ۱۴ خرداد برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرد.

در جواب به سوال جهانگیری کجاست؟ باید بگوییم جهانگیری از اعضای بنیان‌ گذار حزب کارگزاران سازندگی و عضو شورای مرکزی آن و عضو هیئت علمی بنیاد باران است.​

اسبق اجرایی اسحاق جهانگیری

  • مسئول جهاد سازندگی شهرستان جیرفت سال‌های ۱۳۶۱ – ۱۳۵۹ (سپس از انقلاب فرهنگی)
  • عضو شورای جهاد سازندگی استان کرمان سال‌های ۱۳۶۳ – ۱۳۶۱
  • نماینده دوره‌های دوم و سوم مردم شهرستان جیرفت در مجلس شورای اسلامی سال‌های ۱۳۷۱ – ۱۳۶۳
  • استاندار اصفهان در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی ۱۳۷۶ – ۱۳۷۱
  • وزیر معادن و فلزات و بعد از ادغام وزیر صنایع و معادن در دولت خاتمی سال‌های ۱۳۸۴ – ۱۳۷۶
  • عضو هیئت علمی سازمان مدیریت صنعتی و سپس رییس هیئت امناء بنیاد صنعت و گسترش (NGO) سال‌های ۱۳۹۲ – ۱۳۸۴
  • معاون اول رییس جمهور در دولت روحانی 
  • صاحب‌ امتیازی و مدیرمسئول ماهنامه صنعت و گسترش
  • عضو حزب کارگزاران سازندگی​

اینستاگرام اسحاق جهانگیری

اینستاگرام اسحاق جهانگیری به آدرس eshaqjahangiri است که ۳۵۷ هزار فالور دارد، ۱۶۸۵ پست بارگذاری کرده است و تنها صفحه اینستاگرام حسن روحانی را جستوجو می کند. جهانگیری در اوت ۲۰۱۴ صفحه شخصی خود در اینستاگرام را تشکیل کرد و در ژوئیه سال ۲۰۱۹ تیک آبی دریافت کرد.

اسحاق جهانگیری
صفحه اینستاگرام اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری در شبکه های اجتماعی

اسحاق جهانگیری

حقیقت هایی دلنشین درمورد اسحاق جهانگیری

  1. وی اصلاح‌طلبان می باشد.
  2. نسبت فامیلی جهانگیری با رفسنجانی یکی از جست و جوهای مخاطبان است که باید بدانید وی هیچ نسبت فامیلی با هاشمی رفسنجانی ندارد  و تنها در زمان دولت هاشمی، سمت سمت استانداری اصفهان را به مسئولیت داشت.
  3. اسحاق جهانگیری، بعد از این که حسن روحانی با حالت خشمگینی به او او گفت: شما اصلاح طلبان می خواهید دولت را بیاندازید… با حالت قهر جلسه را ترک کرد و مدتی خانه نشین شد. 
  4.  بزرگ بودن سایز بینی اسحاق جهانگیری مورد دقت  کاریکاتورها است.
  5. او از اعضای بنیان‌ گذار حزب کارگزاران سازندگی می باشد.
  6. وی به گفتن ششمین معاون اول رئیس‌جمهور از ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ خدمت می کرد.
  7. وی در دولت خاتمی به گفتن نوزدهمین وزیر صنایع و معادن منصوب و از ۲۵ دی ۱۳۷۹ تا ۲ شهریور ۱۳۸۴ مشغول به فعالیت می بود.
  8. او در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی از ۲ تیر ۱۳۷۱ به گفتن استاندار اصفهان منصوب شد و تا  ۲۰ شهریور ۱۳۷۶ سر کار می بود.
  9. اسحاق جهانگیری در دولت هفتم، هشتم، یازدهم و دوازدهم به گفتن وزیر یا معاون فعالیت می کرد.
  10. جهانگیری در روز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰  برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت کاندیداتوری کرد که بعد از در سخنرانی خود در وزارت سرزمین در جواب به سوال خبرنگار مبنی بر (منظورتان از مافیا در کلاب هاوس به آن اشاره داشتید، چه افرادی می باشند) جواب داد: «مافیا فردی است که مردم را نسبت به آینده نومید می‌کند.»
  11. وی بعد از رد صلاحیتش  توسط شورای نگهبان برای انتخابات ۱۴۰۳ در در بیانیه ای خبرداد: به خدا پناه می‌برم و عدم احراز صلاحیت تعداد بسیاری از شایستگان را تهدیدی جدی برای شراکت همگانی و رقابت عادلانه گرایش‌ها و جریان‌های سیاسی به‌اختصاصی اصلاح گرایان می‌دانم.
  12. او فردی است که تصمیم به توقف تشکیل خودروی پیکان گرفت.
  13. جهانگیری در ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ خبرداد که اراعه دلار بالاتر از ۴۲۰۰ تومان، قاچاق است که این نرخ به گفتن دلار جهانگیری شناخته می‌شود. 
  14. وی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ در جواب به این سوال که آیا دولت سوم روحانی است یا خیر، او گفت: من اسحاق جهانگیری هستم!
  15. جهانگیری با انتشار کردن پستی معنادار در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: “این یک قرار تازه است.” که برخی کاربران این جمله را شعار کمپین انتخاباتی وی قلمداد کرده‌اند.

عکس اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری

سوال های متداول

داماد جهانگیری کیست؟

اطلاعات دقیقی درمورد ای که داماد جهانگیری کیست، انتشار نشده است.

سخن آخر

در این نوشته اطلاعاتی از بیوگرافی اسحاق جهانگیری را به همراه اسبق وی در اختیار شما قرار دادیم.در صورت تمایل می توانید نوشته بیوگرافی مهرداد بذرپاش داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ با ناگفته ها و بیوگرافی محمد مهدی اسماعیلی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ با اسبق را نیز مطالعه کنید. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی وی دارید با ما و دیگر مخاطبان سایت اصفهان امروز در تکه ارسال نظر به اشتراک بگذارید.









دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

ادامه مطلب
اجرای غیربومی در بومی‌ترین برنامه گفتگو محور » اصفهانیا