سحر گل دوست

بیوگرافی سحر گلدوست


به گزارش اصفهانیا

سحر گلدوست(Sahar Goldost) بازیگر سینما و تئاتر است که در نخستین توانایی اش در شبکه نمایش خانگی با ایفای نقش ثریا در سریال در انتهای شب به کارگردانی آیدا پناهنده خوش می درخشد.

گلدوست بازیگری را با تئاتر در سال ۱۳۹۵ در شیراز اغاز کرد اما در اولین توانایی تصویری روبه رو دوربین با نقش فرخنده در فیلم قهرمان اصغر فرهادی به شهرت رسید.در ادامه این نوشته همراه ما باشید تا اطلاعاتی از بیوگرافی سحر گلدوست را در اختیار شما مخاطب گرامی قرار می دهیم.

سحر گلدوست

سحر گلدوست کیست؟

مشخصات فردی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید







نام کامل

 سحر گلدوست

تاریخ تولد 

۱۷ مهر ۱۳۶۵

محل تولد

شیراز

شغل

بازیگر

مشخصات فیزیکی








قد

۱۶۸ سانتی متر

وزن

نزدیک به ۶۰ کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

بهترین آثار





نام تاثییر

نقش 

سال

قهرمان

فرخنده

۱۴۰۰

سحر گل دوست
عکس سحر گلدوست بازیگر

بیوگرافی کامل سحر گلدوست

کودکی و اغاز زندگی

سحر گل دوست در روز پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۶۵ (سال پلنگ) مصادف با ۹ اکتبر سال ۱۹۸۶ میلادی و ۴ صفر سال ۱۴۰۷ هجری قمری در شیراز به دنیا آمد.سن سحر گلدوست هم اکنون ۳۷ سال سن دارد.نماد ماه این بازیگر مقدار است و متولدین مهر افرادی مهربان و آرام می باشند یا پرجنب و جوش و شیطون.

اطلاعات دقیقی از قد و وزن سحر گل دوست در دسترس نیست اما از روی ظاهر می توان گمان زد که وی حدودا ۱۶۸ سانتی متر است و ۶۰ کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به موی مشکی، چشم قهوه ای و راست دست بودن اشاره کرد.

خانواده

خانواده سحر گل دوست اشکار نیست چند نفره است و اگر به صفحه اینستاگرام این بازیگر سری بزنید فهمید می شوید که تا بحال عکسی از خواهر و برادر یا پدر و مادرش انتشار نکرده است که اطلاعاتی در این باره در اختیار شما قرار دهیم.

تحصیلات

تحصیلات سحر گل دوست تا مقطع دبیرستان است و تحصیلات آکادمیک ندارد.

اغاز فعالیت

اغاز فعالیت سحر گل دوست در بازیگری با تئاتر در شیراز از سال ۱۳۹۵ اغاز شد تا این که در سال ۱۴۰۰ در سن ۳۵ سالگی با فیلم سینمایی قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی اولین توانایی بازی روبه رو دوربین را به دست آورد و توانست برای ایفای نقش فرخنده نامزد بهترین بازیگر زن در جشن حافظ شود.

سحر گل دوست
سحر گلدوست

کلاس های بازیگری

کلاس های بازیگری سحر گل دوست با سپری کردن در موسسه بامداد به مدیریت پریسا بخت‌آور طی شد.

سحر گلدوست و همسرش

اگر شما هم به جستوجو اطلاعاتی درمورد سحر گلدوست و همسرش، عکس همسر سحر گلدوست و … هستید بهتر است بدانید که اطلاعاتی درمورد مجرد یا متاهل بودن وی در سایت ها و حتی صفحه شخصی وی در اینستاگرام انتشار نشده است.به این علت اطلاعات دقیقی از تاهل سحر گلدوست در دسترس نیست.

اینستاگرام سحر گلدوست

اینستاگرام سحر گلدوست به آدرس sahargoldostofficial است که ۶۴۰۴ هزار فالور دارد، ۷۲۰ صفحه را جستوجو می کند و تا بحال ۱۰ پست بارگذاری کرده است.سحر در فوریه ۲۰۲۱ صفحه شخصی خود در اینستاگرام را تشکیل کرد.هنرمندان مشهوری چون نویدمحمدزاده، نویدپورفرج و طناز طباطبایی صفحه وی را جستوجو می کنند.

سحر گل دوست
صفحه اینستاگرام سحر گلدوست

سحر گلدوست در شبکه های اجتماعی

فیلم های سحر گلدوست

قهرمان

قهرمان نخستین توانایی بازی سحر گلدوست روبه رو دوربین و در سینما به کارگردانی اصغر فرهادی است که با ایفای نقش فرخنده در کنار ستاره ای چون امیر جدیدی در نقش رحیم به شهرت رسید و نامزد بهترین بازیگر زن در جشن حافظ شد.سحر گلدوست و امیر جدیدی در این فیلم سینمایی نقش نامزد همدیگر را به مسئولیت داشتند.

سحر گل دوست
امیر جدیدی و سحر گلدوست در فیلم قهرمان

سحر گل دوست
سحر گلدوست در فیلم قهرمان

در انتهای شب

در انتهای شب، اولین توانایی بازی سحر گلدوست در شبکه نمایش خانگی است که نقش زن مطلقه به نام ثریا را بازی می کند که تلاش دارد با بهنام با بازی پارسا پیروفر رابطه جدیدی را اغاز کند. 

سحر گل دوست
سحر گل دوست در سریال در انتهای شب

لیست آثار






نام

سال

توضیحات

قهرمان

۱۴۰۰

در نقش فرخنده

کارگردان: اصغر فرهادی

بازیگران: امیر جدیدی، محسن تنابنده

در انتهای شب

۱۴۰۲

در نقش ثریا


کارگردان: آیدا پناهنده


​بازیگران: پارسا پیروفر، هدی زین العابدین

جوایز و افتخارات





گفتن

سال

توضیحات

نامزد بهترین بازیگر زن

۱۴۰۰

برای فیلم قهرمان درجشن حافظ

سحر گل دوست
امیر تازه و سحر گلدوست در اکران فیلم قهرمان

۶ حققیت دلنشین درمورد سحر گلدوست

  1. صفحه اینستاگرام وی تیک آبی ندارد.
  2. اهل فضای مجازی نیست.
  3. صفحه ویکی پدیا سحر گلدوست تا این مدت تشکیل نشده است.
  4. خانواده‌ی او سینمایی نیستند.
  5.  ساکن کرج هست.
  6.  ازطریق پریسا بخت آور به فیلم قهرمان معارفه شد.

مصاحبه با سحر گلدوست

مصاحبه با سحر گلدوست به طور متنی و او گفت و گوی تصویری زیاد کم است.وی در دی ۱۴۰۰ با ماهنامه صبا او گفت و گوی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

پیش از این چه فعالیت‌هایی داشتید و به چه کاری مشغول بودید؟ انچه که به نظر می‌رسد فیلم «قهرمان» اولین فعالیت حرفه‌ای شما روبه رو دوربین بوده و پیش از این در عرصه‌ی تئاتر مشغول به فعالیت بوده‌اید. آیا در حوزه‌ی بازیگری و هنر، تحصیلات آکادمیک هم دارید؟ در دل چه خانواده‌ای بزرگ شده‌اید و آیا خانواده‌ای سینمایی دارید؟ چند سالتان است و فعالیت هنری را از چه سالی اغاز کرده‌اید؟

من متولد ۱۷ مهر ۱۳۶۵ در شیراز هستم. سی و پنج ساله هستم و پنج سال است که تئاتر کار می‌کنم. فیلم «قهرمان» اولین وجود حرفه‌ای من در روبه رو دوربین بوده و تحصیلات آکادمیک ندارم، اما در کلاس‌های بازیگری موسسه بامداد به مدیریت پریسا بخت‌آور شرکت داشته‌ام. خانواده‌ی من سینمایی نیستند و من تنها به گفتن بازیگر به این مسیر قدم گذاشتم.

بخشی از بازیگران فیلم «قهرمان» را بازیگران بومی استان فارس و شیراز راه اندازی داده‌اند. آیا شما هم جزو بازیگران بومی این شهر بوده‌اید که دعوت به همکاری شدید؟

من در شیراز تئاتر کار می‌کردم، ولی اکنون ساکن کرج هستم و به واسطه‌ی وجود در کلاس‌های موسسه‌ی بامداد و ازطریق پریسا بخت آور به این فیلم معارفه شدم. من از اصغر فرهادی و پریسا بخت آور که به من مطمعن کردند سپاس می‌کنم اگر این مطمعن نبوده است احتمالا من الان بازیگر فیلم اصغر فرهادی نبودم و همیشه قدردان آن هستم.

در تفکر سحر گلدوست اصغر فرهادی در چه جایگاهی قرار داشته و در رویاهایش آیا این را با خودش مرور می‌کرده که روزی بازیگر اصغر فرهادی شود یا خیر؟

بله. من همیشه در رویاهایم، خودم را می‌دیدم که در خدمت این کارگردان هستم. این باور آنقدر قوی می بود که به لطف خدا و اصغر فرهادی این افتخار نصیب من شد و به شکلی احتمالا تفکر قوی خودم را به سمت خودم جذب کردم.

بازی برای اصغر فرهادی می‌تواند آرزوی زیاد‌ها باشد و می‌دانیم که این فیلمساز برای این نقش زیاد جستجو کرده‌اند و حتی تست گرفته‌اند. قبل از رخداد این اتفاق چه مقدار به این فکر می‌کردید که این چنین همکاری شکل بگیرد؟

قطعاً همکاری با اصغر فرهادی بزرگ‌ترین آرزوی من بوده و طبیعتاً زیاد به این اتفاق فکر می‌کردم و اعتمادی که او به من داشت علتشکل‌گیری این همکاری شد.

برای رسیدن به این نقش چه مراحلی را پشت سر گذاشته‌اید و چه چالش‌هایی داشته‌اید؟ چون می‌دانیم که اصغر فرهادی دورخوانی‌های زیاد سختی دارد و درواقع روی بازی‌ها زیاد سختگیری دارد. چطور از بعد این چالش‌ها برآمدید و آیا لحظاتی برای شما بوده که فکر کنید به درد این کار نمی‌خورید یا پشیمان شده باشید یا هر اتفاقی که علتشود که این موقعیت برای شما سخت شود؟

تمرین‌ها و دورخوانی‌های بسیاری با اصغر فرهادی داشتیم و با هر بار تکرار تمرین‌ها من زیاد تر به نقش نزدیک می‌شدم و او با شناختی که از من اشکار کرده می بود تمرین‌هایی را به من می‌داد که بتوانم سریعتر و بهتر به نقش نزدیک شوم. اما در جواب به مسئله بعدی هم باید بگویم که هیچوقت و حتی لحظه‌ای مختصر اتفاق نیفتاد که فکر کنم به درد این کار نمی‌خورم. همیشه دوست دارم که روی توانمندیهای خودم حساب باز کنم و راه درست را بروم و امیدوار باشم.

سخت‌ترین تکه شکل کار کردن با اصغر فرهادی سپس از پیش تشکیل و در مرحله‌ی تشکیل کجا است؟ یعنی چه شاخصه‌هایی در شکل کارگردانی او وجود دارد که بعضی اوقات حتی کار را برای بازیگر‌ها سخت می‌کند.

اصغر فرهادی با دقت به شناختی که از روحیه و شخصیت بازیگران دارد به همان نسبت تمریناتی را به بازیگر می‌دهد. من عاشق انجام دادن کار‌های سخت هستم و این چند ماه برای من سراسر لذت و یادگیری می بود.

امیر جدیدی بازیگری است که سابقه‌اش به نسبت، زیاد زیاد است و بازیگر زیاد دقیق، منظم و کاریزماتیکی است. علاوه بر سختی‌هایی که در کار با اصغر فرهادی داشته‌اید، آیا این مساله هم سختی محسوب می‌شده‌است یا خیر؟

کار کردن با امیر جدیدی برایم سخت نبوده است، چون او می‌داند که به چه شکل باید با بازیگر روبه رو حرکت کرد. او آنقدر استادانه در نقش رحیم غرق شده می بود که من نه امیر جدیدی که رحیم را می‌دیدم.

این که توسط کارگردانی همانند اصغر فرهادی به طور حرفه‌ای به این عرصه معارفه شده‌اید، چه مقدار می‌تواند در آینده‌ی مسیر هنری شما و انتخاب‌هایتان تاثیرگذار باشد؟

من شانس زیاد بزرگی آوردم که از طریق اصغر فرهادی به سینما معارفه شدم. قطعاً سپس از این کارِ بزرگ باید بتوانم با انتخاب‌های درست، مسیرم را به درستی طی کنم.

سپس از «قهرمان» اکنون دیگر باید به این فکر کنید که اغاز فرد دیگر در انتظار شما است؛ اکنون مشغول چه کاری هستید؟ درواقع در این صفی که از بازیگرانِ هم سن و سال شما وجود دارد از این به سپس چه برندی برای خودتان دارید؟ می‌خواهید چه کار کنید و اکنون چه پیشنهاداتی گرفته‌اید؟

سپس از اکران فیلم «قهرمان» نظر‌های بسیاری داشتم و در حال بازدید کردن آن‌ها هستم. برای من مهم است که بتوانم توانایی‌ای که از «قهرمان» پیدا کرده‌ام را محفوظ نگاه دارم و با انتخاب‌های درست این مسیر را ادامه بدهم.

در سینمای ایران چه فردی برای شما فیلمساز مهمی محسوب می‌شود؟

فیلمسازی که بتواند همه سخن‌ها، خواسته‌ها و انتقاداتش را با ساختن فیلم خوب گفتن کند.

اینطور که ما شما را در فضای مجازی رصد کرده‌ایم به جستوجو شوآف و دیده شدن در این فضا نیستید و به نظر می‌رسد که این انتخاب شما نیست؛ این مساله علت خاصی دارد یا این که شخصیت پر سروصدا و برونگرا بدین معنی ندارید؟

خیر، اتفاقاً انتخاب خودم است و زیاد اهل فضای مجازی نیستم و روحیاتم به این فضا تعلقی ندارد.

عکس سحر گلدوست

 

سحر گل دوست
سحر گلدوست در جشن حافظ

سحر گل دوست
سحر گلدوست، بهمن فرمان آرا و مهتاب کرامتی

سحر گل دوست
عکس های سحر گلدوست

سخن آخر

در این نوشته اطلاعاتی از بیوگرافی سحر گلدوست بازیگر نقش ثریا در سریال انتهای شب را در اختیار شما قرار دادیم.در صورت تمایل می توانید بیوگرافی پارسا پیروزفر از تولد تا شهرت و حواشی رابطه با بهاره مصدقیان را نیز بخوانید.در صورتی که شما اطلاعات دقیقی تری از سحر گلدوست بازیگر شیرازی می دانید با ما و دیگر مخاطبان سایت اصفهان امروز در تکه نظرات در بین بگذارید.









دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

ادامه مطلب
رونالدو در عربستان؛ بازنشسته‌ها سهم ایران » اصفهانیا