آرم کوالکام

موج دوم کامپیوترهای ویندوزی آرم کوالکام در ۲۰۲۴ از راه می‌رسد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر ARM بیشتر از نیم‌دهه پیش معارفه شدند، اما فقط تعداد محدودی از این دستگاه‌ها تا بحال به بازار اراعه شده بودند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد امسال به‌طور فزاینده‌ای ناظر اراعه این دستگاه‌ها باشیم. به‌تازگی در جریان نمایشگاه Computex 2024، ناظر بودیم که کوالکام و مایکروسافت با شرکای سخت‌افزاری همانند دل و ایسوس، دست‌به‌دست هم دادند تا مجموعه‌ای از رایانه‌های شخصی تازه تجهیزبه تراشه اسنپدراگون X را اراعه کنند. اکنون حرف های شده است که موج دوم این دستگاه‌ها نیز در سال ۲۰۲۴ به بازار می‌آید.

مطابق اطلاعات وب‌سایت «WinFuture»، مایکروسافت و کوالکام درحال گسترش تعداد بسیاری کامپیوتر ویندوزی مبتنی بر ARM می باشند. یکی از نمایندگان کوالکام اظهار کرده است که تهیه‌کنندگان تجهیزات مهم این سخت‌افزارها، درحال برنامه‌ریزی موج دوم اراعه برای آگوست و سپتامبر سال جاری میلادی می باشند.

علت استراتژی کوالکام چیست؟

درحالی‌که نسخه‌های تازه رایانه‌های شخصی مبتنی بر ARM مصرف‌کنندگان عادی را مقصد قرار داده می بود، کوالکام درنظر دارد که موج دوم در عرصه تسخیر بازار تجاری تمرکز داشته باشد. این مقصد منطقی است؛ چون تسخیر بازار شرکت‌ها می‌تواند حجم بیشتری از فروش را به‌همراه داشته باشد. این چنین امکان پذیر دستگاه‌های مبتنی بر ARM را به‌گفتن جانشین‌هایی مناسب برای ماشین‌های x86 سنتی معارفه کند، چون اکثر برنامه‌های متمرکز بر کسب‌وکار اکنون به‌طور بومی از Arm حمایتمی‌کنند.

ادامه مطلب
پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4 به گمان زیادً پیشرفت بسیاری خواهد داشت_اصفهانیا

تلاش کوالکام برای اراعه این چنین سخت‌افزارهایی در ماه آگوست یا سپتامبر، یک استراتژی موثر است؛ چون تاریخ‌های یادشده به گمان زیادً با تاریخ انتشار کردن به‌روزرسانی ۲۴H2 ویندوز ۱۱ هماهنگ خواهد می بود. این چنین کسب‌وکارها طبق معمولً ترقی سخت‌افزاری را بر پایه به‌روزرسانی‌های مهم نرم‌افزار برنامه‌ریزی می‌کنند.

با اراعه دومین موج از کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر ARM، کوالکام می‌گوید تمرکز خود را به عوامل دیگر و فراتر از لپ‌تاپ‌ها، معطوف خواهد کرد. برای مثال، امکان پذیر ناظر اراعه اولین مینی پی‌سی‌های تجهیزبه اسنپدراگون و کامپیوترهای آل این وان باشیم.

ادامه مطلب
اولین ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار مشکل شد_اصفهانیا

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author