پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4

پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به گمان زیادً پیشرفت بسیاری خواهد داشت_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

حرف های می‌شود که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ تجهیزبه پردازشگر گرافیکی Adreno 830 خواهد می بود. در تست‌های اولیه اشکار شد که این پردازشگر گرافیکی در بنچمارک Wild Life Extreme 3DMark نزدیک به ۱۰ درصد از تراشه M2 اپل بهتر است. به‌نظر می‌رسد در آن زمان حمایتاز قابلیت فشرده‌سازی ارتقایافته حافظه و ترفندهای دیگر در این تراشه وجود نداشت. بااین‌حال حرف های می‌شود که کوالکام تصمیم گنجاندن این چنین قابلیت‌هایی را در تراشه خود دارد و در نتیجه، کارکرد پردازشگر گرافیکی این تراشه حتی بهتر هم خواهد شد.

یکی از تغییرات عمده در اسنپدراگون ۸ نسل ۴، معماری تازه «Slice GPU» است. منبعی آگاه به نام «negativeonehero» این خبر را در شبکه اجتماعی ایکس خبرداد. در این معماری، پردازشگر گرافیکی Adreno 830 به چندین نمونه جدا گانه به نام «برش» تقسیم می‌شود که هر کدام ماموریت های و حافظه نهان خاص خود را دارد.

ادامه مطلب
مانیتور ال‌جی MyView معارفه شد؛ مشخصات + قیمت

علت کوالکام برای ترقی قوت پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۴

با نگاهی به کوششهای اپل برای آوردن بازی‌های AAA به آیفون، کوالکام به گمان زیادً برای همکاری با شرکت‌های سازنده بازی، دقیقاً تصمیم دارد مسیر شبیهی را طی کند. به نقل از یک منبع آگاه به‌نام دیجیتال چت استیشن، تیم سازنده چیپست Snapdragon 8 Gen 4 فناوری جدیدی را گسترش داده است که منفعت گیری از GPU و کارکرد کلی آن را بهبود می‌بخشد.

پیش‌ازاین، همین منبع ادعا کرده می بود که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در پرچمداران آینده اندرویدی حداقل به یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیاز دارد تا مصرف انرژی بالای پردازشگر گرافیکی این تراشه را تأمین کنند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
خلبانان نیروی هوایی آمریکا چه مقدار حقوق می گیرند؟_اصفهانیا

بااین‌حال، امکان پذیر تجهیز تلفنهای نسل سپس اندرویدی به باتری‌های بزرگ‌تر، به این علت باشد که سازندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی می‌خواهند دستگاه‌های‌شان در وقتی که کاربران مشغول اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین می باشند، شارژدهی طویل‌تری داشته باشند. با بهبود منفعت گیری از پردازشگر گرافیکی، مصرف انرژی افزایش می‌یابد. با اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و پردازشگر گرافیکی Adreno 830، کوالکام می‌تواند در آوردن بازی‌های AAA به میلیون‌ها دستگاه اندرویدی موفق ظاهر شود، حتی اگر در این مسیر از اپل عقب باشد.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

About Author